1. Vår høyeste prioritet er å tilfredsstille kunden gjennom tidlige og kontinuerlige leveranser av programvare som har verdi.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
EUs styrking av konkurranseevnen til gods på bane TEMPO 31. august 2012 Sunniva Meyer.
Advertisements

Together. Free your energies Scrum mot Utvikler - Kampen for tilværelsen! Mads Aagaard
Nina K. Vøllestad Avdeling for helsefag Institutt for helse og samfunn Det medisinske fakultet TRANSFORMASJON AV VITENSKAPELIGE TENKE -, ARBEIDS- OG VURDERINGSMÅTER.
Kundesenteret – en gullgruve for brukerinnsikt. Bruk kundesenteret for å lage en bedre tjeneste! 1.Kundesenteret kjenner brukerne best, utfordring å formidle.
Ledelse i smidige prosjekter Noen erfaringer fra Capgemini DnD fagmøte i prosjektledelse 17. juni 2009 En lyntale av Jon Øgar.
Nærhet, Kunnskap, Engasjement Smidige prosjekter... halleluja! …men hvor blir det av kunden? Erik Mong, Know IT Objectnet AS.
Smidig 2010 "Culture eats agile for breakfast" Smidig krever en organisasjonskultur med høy tillit Jon Øyvind
Om smidig brukerkommunikasjon Smidig 2011 Johannes Brodwall Steria Norway.
NÆRINGSVENNLIGE ASKVOLL SEMINAR FOR POLITIKERE 22.APRIL 2013.
Velkommen til Scrum-kurs
© PROGRAM UTVIKLING as Vellykkede prosjekter leverer hyppig Johannes Brodwall, Steria Chief Scientist, Utvikler, Arkitekt, Sertifisert ScrumMaster.
Hvem stakk av med produkteieren min?
Xped-prosjektorientert undervisning Terje Samuelsen, Børre Stenseth, Håkon Tolsby Avdeling for Informasjonsteknologi Konferanse for IR og IT 2012 Innledning.
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Smidige Metoder Praktisk erfaring med bruk av smidige metoder (EVO)
1 4 March 2010 TDT4285 Planl&drift IT-syst Forelesning nr 22: Ytelsesforvaltning TDT4285 Planlegging og drift av IT-systemer Våren 2010 Anders Christensen,
XP som læringsmetode Hvorfor Mål Metode Resultater Hva så ? Akerjord, Samuelsen, Tolsby; Stenseth Prosjektet er støtte av Norgesuniversitetet. En artikkel.
Introduksjon til systemutvikling
Jakten på kvaliteten.
«Forbedringsprosess(en)»
Oppsummering av hovedområdene i kurset LO 135A Kirsten Ribu
Insekticider - toksikologi
Mobiltelefon er kult Sjekk nå!
Mange IT-prosjekter kunne med fordel vært drevet mer som en Lean Startup.
KANBAN som bevis på at regler ikke er til for å følges Smidig 2010 Aud Jorun Forbord – KANTEGA AS.
Det er smidig å si nei! André Heie Vik.
Arkitektur og smidighet
1. Vår høyeste prioritet er å tilfredsstille kunden gjennom å levere et verdifullt, kjørende system tidlig og kontinuerlig.
Scrum APressen Johannes Brodwall, Sjefsarkitekt Steria Norway.
Stykkpriskontrakt Oslo XP meetup Johannes Brodwall, Bare en Programmerer Steria Norway.
Scrum lunsj.
ROOTS Johannes Brodwall, Kløne Steria Norway
© Eurokompetanse a.sISO 9000:2000 august 2001 nr. 1.
Læring prosjektpraksis Førsteamanuensis Prosjektledelse,
Espen Udland Adm.direktør/ansvarlig utgiver
Dagens virksomhetsmodell: Den strategiske kjernen…
Organisering av IKT området
Forretningssiden må med! Hvordan vi innfører Scrum i BBS Smidig Oktober 2009.
Derre e itj smidi!! Jøran Lillesand Smidig 2009.
DUO – søk og innlevering Om prosjektet Organisering og innsatsgrupper Erfaringer Sett fra sjefenes ståsted.
MEG OG MIN DOWNLINE. FØRINGER TIL HJELP/SELVHJELP. Få en vellykket organisasjon.
Estimering av arbeids- og tids-forbruk: COCOMO - modellen
Brukervennlighet er død– leve brukeropplevelsen. Trend 1: Produkter er blitt for komplekse. 2Agile UX.
BUCS Utfordringer og valg av fokus Tor Stålhane. Rammebetingelser Første spørreundersøkelse viser at det vi gjør må kunne: Brukes sammen med UML Passe.
Smidig vedlikehold gir gevinst – men koster blod, svette og tårer
Skolen som lærende organisasjon NFFL
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
9 Juni, 2015 Magne Jørgensen Simula Research Laboratory, Scienta og Universitetet i Oslo Å (mis)lykkes med IT-prosjekter.
Sluttvurdering av student i apotek Tips til utfylling av vurderings-skjema Camilla Foss, ansvarlig for apotek-praksis ved Høgskolen i Oslo og Akershus.
Suksess og fiasko i offentlige IKT-prosjekter Magne Jørgensen Simula Research Laboratory Universitetet i Oslo Scienta TRESS 90.
Stor, større, smidigere … Magne Jørgensen Simula Research Laboratory Universitetet i Oslo Scienta TRESS 90.
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
«Kunnskap gir trygghet»
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard.
Kvalitets- og miljøpolitikk, Elcom Signatur daglig leder:
Hvordan oppstår grupper?
Evaluering av [prosjektnavn]
Presidentens oppgaver og ansvar
Veien videre Vi er ferdig med vår etappe – men ikke i mål
Dagfinn Bergsager Universitetet i Oslo SMIDIG 2016
جامعة الفيوم كلية التربية النوعية
Mal for prosjektrapportering
Avstandsoppfølging Videosamtale
Velkommen til foreldremøte!
Evaluering av «MUSIT Ny IT-arkitektur»
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Rammer og føringer Det offentlige i Norge kjøper inn varer.
Osloskolen Oslo VO Rosenhof Kurs 2
Utskrift av presentasjonen:

1. Vår høyeste prioritet er å tilfredsstille kunden gjennom tidlige og kontinuerlige leveranser av programvare som har verdi

2. Ønsk endringer i krav velkommen, selv sent i utviklingen. Smidige prosesser bruker endringer til å skape konkurransefortrinn for kunden

3. Lever fungerende programvare hyppig, med et par ukers til et par måneders mellomrom. Jo oftere, desto bedre

4. Forretningssiden og utviklerne må arbeide sammen daglig gjennom hele prosjektet

5. Bygg prosjektet rundt motiverte personer. Gi dem miljøet og støtten de trenger, og stol på at de får jobben gjort

6. Den mest effektive måten å formidle informasjon inn til og innad i et utviklingsteam, er å snakke ansikt til ansikt

7. Fungerende programvare er det primære målet på fremdrift

8. Smidige metoder fremmer bærekraftig programvareutvikling. Sponsorene, utviklerne og brukerne bør kunne opprettholde et jevnt tempo hele tiden

9. Kontinuerlig fokus på fremragende teknisk kvalitet og godt design fremmer smidighet

10. Enkelhet – kunsten å maksimere mengden arbeid som ikke blir gjort – er essensielt

11. Med jevne mellomrom reflekterer teamet over hvordan det kan bli mer effektivt og så justerer det adferden sin deretter

12. De beste arkitekturer, krav og design vokser frem fra selvstyrte team