Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

NYTT FRA FREDRIKSTAD Institutt for Journalistikk utlyser nye kurs, søker etter markedsansvarlig og kursledere. Spre denne informasjonen videre, særlig.
Hvordan nå ut i Media ? NASOL-orkestrene og forholdet til media.
Hva er en sak - hvordan komme på?
TILLITSVALGTE LIONSMEDLEMMER EVALUERING AV PILOTKURS Gunnar Malmin Januar 2013.
Hvordan intervjue en forsker?
Grav i all hast Siri Gedde-Dahl.
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
Vivi Sævik, journalist i PD
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
Skoleavis Journalistikk i skolen
Markedsføring og pressearbeid
To kjerneferdigheter Lytte Stille spørsmål
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Hvordan sikre erfaringsutveksling mellom kursdeltakerne?
Fredag 22. januar 2010 PPU330- Fagdidatikk medier og kommunikasjon Kompendium 2 – Asmyhr, Sperlin og Granerud.
Hvordan jobber en redaksjon, hva tenker en journalist?
Idrett valg av programfag til Vg3. • • Du får tilsendt brukernavn og passord på epost • Det er viktig at du forandrer passordet og at du husker hva du.
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Arbeidsgivers losteam Arbeid og psykisk helse
Institutt for Journalistikk
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 13 1 InDesign - kombinerer tekst, bilde, illustrasjoner og annet.
Musikk valg av programfag til Vg3. Du får tilsendt brukernavn og passord på epost Det er viktig at du forandrer passordet og at du husker hva du endret.
GRUPPEARBEID FORVENTNINGER.
 Ett klubb til klubb utvekslingsprogram  Distrikt/multidistrikt er sentrale støttespillere og koordinatorer  Se
Lag og foreninger Dynamisk nettløsning og kalendermodul for foreninger i Steinkjer Kommune, utviklet med PHP og MySQL. Hovedprosjekt HiST våren av.
Gode historier til media - tilretteleggernes rolle AB-konferanse Drammen 2007 Informasjonssjef Per Christian Langset.
Samarbeidsprosjekt Svømmeaksjonen..  GjensidigeStiftelsen er en uavhengig stiftelse, som har som formål å tildele midler som gagner Trygghet og Helse.
Markedsføring og pressearbeid
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 7
Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 10
Regnskapsoppsett i Excel
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Tekst, bilde og komposisjon
Studentliv kurs i PR og markedsføring - Modul 8 1 Henge opp informasjon Plakater Ulike typer oppslagstavler Vis god plakatskikk Bannere På Frederikkebygningen,
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.
Den vanskelige samtalen
Hva er kommunikasjon?.
1 Erfaringer med mediene Hvordan få frem sin forskning og sitt budskap Toril Aalberg Institutt for sosiologi og statsvitenskap Presentasjon på NTNU’s forskningsformidlingskonferanse.
Mini- og småbasket arrangement Nora Hindar
Mikro, mini- og småbasket cup
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
Informasjonsarbeid Dialogkonferansene 2009 Side 6.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Vurdering for læring Oppstart januar 2015.
Krise: fare & mulighet.
Å bygge en profesjonsgerilja på sosiale medier
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
BARNAS BARNEVERN 2020.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 5 1 Trøtte tryner Ice-breaker!
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
Mandal kommune Utkast til nye etiske regler For ansatte og folkevalgte i Mandal kommune Vilhelm Lunde Holme –økonomi.
En kort presentasjon Presentasjon på Medlemsmøte 1.
Media og marknadsføring. Målet med kommunikasjon: Skape samhøyrsle Spreie informasjon Påverke Verktøykassa © Noregs Ungdomslag Media og marknadsføring.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Framtid - Samspill - Skaperglede
En verden av usikkerhet
MEDIA.
Fjernledelse. En presentasjon for ledere om hvordan følge opp medarbeidere på daglig basis. 23. mars 2018.
Norsk Fosterhjemsforening <fylke>
Utskrift av presentasjonen:

Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4

Bruk 3 minutter med sidemannen: Tenk ut en liste over medier som er aktuelle og interessante å henvende seg til for å få publisert en sak Oppgave: Aktuelle medier 2 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4

Kontakt med flere journalister gir flere ben å stå på Samle kontaktinformasjon om aktuelle journalister blant alle mediene du er interessert i å nå ut til Hør om andre i foreningen kjenner noen journalister som kan være samarbeidsvillige Hold kontaktene ”varme” med jevnlige henvendelser Samarbeid med andre foreninger om å utveksle tips til hverandre Bygg nettverk 3 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4

Mottar mange henvendelser og pressemeldinger Jobber på deadlines Har som regel liten tid Ønsker å sette sitt eget preg på alle saker Gjennomskuer løgn og overdrivelser Er som mennesker flest: Stoler mer på dem man kjenner Gir tillit ved gode erfaringer Liker ros Setter pris på at avtaler overholdes Forstå journalisten 4 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4

Velg ut hvilke medier du ønsker å kontakte Telefonsamtale anbefales! Send over saken med nødvendige vedlegg Bruk pressemeldingen 5 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4

Ta en telefon og hør hvordan det går med saken Oppfølging av pressemeldingen 6 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 3

Det er svært sjelden at pressemelding som masseutsendes til redaksjoner havner på trykk Velg heller ut en eller to redaksjoner, kontakt journalisten og tilby ekslusivitet Dette øker sannsynligheten for at journalisten tar saken Still krav til tilbakemelding på om redaksjonen vil ha saken og sett en frist Ekslusivitet 7 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4

Fantasiforbundet Blindern arrangerte ”Oslo Winter Games” på Litteraturhuset februar Arrangementet fikk : Helsideoppslag på Dagbladet Fredag, Intervju på Østlandssendingen Øverste oppslaget på Oslopuls.no Eksempel 8 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4

Spørsmål? 9 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4