Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Skolehåndboka Progresjonskortet Teorieksamen – 20 spørsmål Instruktørrollen og –utdanning Tor Sved Instruktøren
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Sikkerhetsseminar…med hensikt å høyne tryggleiken! Og å unngå…disse overskriftene: Ødelagt nesehjul… Gikk rundt i forbindelse med… Ødelagt understell… Havari ved landing… Havari etter motorstopp… Landet før banen pga. lav fart… Skjente ut av banen… Havari under avgang… Havari rett før banen… Tippet på nesen… Sprekk i propellblad… Kjørte av baneenden… Innflyvning for ”low approach”… Ødelagt understell etter steiling… Kollapset nesehjul… Ødelagt nesehjul og propell… Veltet etter landing… Mistet motorkraft…
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Skolehåndboka
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Progresjonskort tre-akse (mitt område), men samme format for vektskifte og gyro
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011
Vurderingsskjema Handy å benytte ved: Oppflyging PFT PAS-utsjekk
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Teorioppgavene: Det er blitt 20 spørsmål pr. fag og det kreves 75 % eller bedre for å bestå Undervisningen må tilpasses!
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Instruktørrollen: Husk: Instruktøren er forbilde for elevene Tenk på korrekt adferd Instruktøren blir ”kopiert”
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Den praktiske instruktøropplæringen – er den tilstrekkelig? Hva med timekravene: 10 timers opplæring (100 timers total erfaring) Hva med program? Hvordan skal timene utnyttes? 75 timer og så kan en sjekke solo…! Og være instruktørinstruktør!! (Den blinde skal lære den halte å gå)
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Takk for oppmerksomheten! It`s fun to fly! Make it safe!