Informasjonsarbeid i NFF Introduksjon til EZ publish Ved informasjonsleder Harald Nyquist IT-ansvarlig Kaare Øystein Trædal og avdelingsleder Oslo, Henrietta.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Min måte å få ut agresjonen på...
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Demokratireformen i Den norske kirke - Hæ??. Demokratireformen Demokratireformen har som målsetting at flere av medlemmene engasjeres i kirken. Kirkens.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Overgangsvinduer, kurs og opplæring, lov og reglementer, ekstranett Presentasjon på NTFs medlemsmøte 2. juni 2007 Grand Hotell, Oslo.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
Classification: Internal Status: Draft TV Konferanse SAFE Sokkel & Lederne Sokkel Gruppearbeid.
KIRKENS NØDHJELPS FASTEAKSJON 2010
FORSVARETS KJØPEKRAFT ER HALVERT SIDEN 1990! FORSVARET MÅ REDDES FRA AVVIKLING NORGES FORSVARSFORENING KJØRER VERVEKAMPANJE FOR ØKT INNFLYTELSE GJENNOM.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Konferanse Thon Hotell Oslo Airport NTL Forskningsinstitutter
ORGANISASJONSBYGGING Tiltak fra Oslo og Akershus Travforbund.
Naturvernforbundetskolen: Hvordan drive et lokallag Tema på foredraget: Lokallag; medlemmer, sak, økonomi og administrativt Tid: ca 30 min For mer info.
KIRKENS NØDHJELPS FASTEAKSJON 2010 Naturkatastrofer rammer alltid fattige hardest. Klimaendringene fører til mer flom, tørke og ekstremvær. Din innsats.
estetiske virkemidler
Bidra på Anleggsdagen 2009! Den 29. august i år går idrettslag, forbund og kretser over hele landet ut i sitt nærmiljø for å vise at noe må gjøres med.
Ergoterapeutstudenter har et fagforbund OG en INTERESSEORGANISASJON  Presentasjon laget av: Ann-Heidi Adriansen, kull 07. Ergoterapeututdanningen ved.
Aktuelle saker. Tariff forberedelser Vi ber de tillitsvalgte om å foreta oppryddingene på medlemslistene sine i god tid før lønnsforhandlingene.
Strategisk informasjonsarbeid - grunnleggende informasjonsteorier
Kunsten å skrive pressemeldinger og pressenotat
Organisasjonsgjennomgang i NFF Landsmøte 2010 Landsmøtet 2010 vedtar at det foretas en total gjennomgang av NFFs organisering i kommende landsmøteperiode.
OM UHO og påvirkning av omgivelsene Temakurs om markedsføring for NFF, 9. juni 2005 Ingeborg Dybvig,informasjonssjef UHO.
Informasjons- virksomhet og mediekontakt Ved informasjonsleder NFF, Harald Nyquist Ditt verv – dine redskaper.
Målrettet mediearbeid - Hvordan selge dine saker til pressen
Presentasjon av fagseksjonen Kurs Spesialistordningen Veiledning Annen faglig virksomhet.
NFF avdeling Oslo Aksjon: Beskytt fysioterapien i Oslo Informasjonsarbeid i NFF 17. april 2007 Rica Hotel Gardermoen.
Medieanalyser Helse Midt- Norge Oppsummering
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Klart språk og brukerinvolvering Frokostseminar DIFI Oslo 11. juni 2014.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
Mandag 8. November Powerpoint..
10 regler for å skrive for web
Virksomhetsplan Avdeling Østfold. Hovedmål 1: Avdelingen stimulerer til faglig utvikling Vi arrangerer gode fagmøter uten særlig kostnad for.
Fylkesledermøte 14 februar 2014
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
VFL i Lister Vår strategi i Lister: ALLE skoler med! Skolefaglig ansvarlige «ansvarliggjort»! Info om VFL og forankring gjort i ulike sammenhenger Enkel.
Litt om FAU, hva vi har gjort, og planene fremover. Rugtvedt Skole - Bamble 2007/2008.
TrønderFeide – status og planer v. Asle Brustad, prosjektleder eForum Prinsen hotell
RETNINGSLINJER FOR PRESENTASJONEN Denne presentasjonen er tenkt brukt for å rekruttere nye medlemmer Hensikten med å lage en standardisert rekrutteringspresentasjon.
:39 Medlemsundersøkelse Norsk Fysioterapeutforbund 1 Svarlogg.
Rekruttering – stemmestyremedlemmer og valgmedarbeidere (jamfør lovendring – listekandidater) Valgforum 7. Mars 2014.
LaH Akershus Rapport 2014 Aktiviteten tar utgangspunkt i landsmøtevedtak, LaHs målsettinger og egen virksomhetsplan.
Idrettsrådets ansvar og rolle
Velkommen til foreldremøte.
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Hvorfor organisasjon? Hvorfor har dere engasjert dere?
Klart vi kan forandre verden!. Etiske kommuner Om hvorfor det er viktig at norske kommuner får bedre regler for investeringer – og om hvordan det kan.
Medietrening Slik får vi suksess. Mediearbeid for deg som tillitsvalgt ●Bruk av media for å få gjennomslag ●Hvordan håndtere de dårlige sakene ●Hvordan.
Nye nettjenester – dette har vi gjort i Møre og Romsdal fylkeskommune Presentasjon på Gardermoen 16. september 2010.
Informasjonstjenester Trinn 1, Gardermoen, september 2016.
Informasjonstjenester Trinn 1, Gardermoen, september 2015.
Stemmer teller – ressurser avgjør Arbeid med politisk påvirkning.
Strategier for kommunikasjon Lokallag i Finnmark.
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!. Hva er et studieforbund? Nesten alle organisasjoner og lag driver kurs og opplæring for sine medlemmer.
Kapittel 10 Prosjektvett. Læringsmål Etter å ha jobbet med læreboken og hjemmesiden til kapittel 10 skal du kunne: 1.Redegjøre for de ni punktene i prosjektvettplakaten.
LaH Akershus Rapport 2014 Aktiviteten tar utgangspunkt i landsmøtevedtak, LaHs målsettinger og egen virksomhetsplan.
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!
Medlemsregister mm - en liten innføring
Hvordan lage kampanje Fra tanke til handling!
Se programmets kommunikasjonsplattform for en utdypning av prinsippene
Verdier Ikke fem punkter på en lapp, men det som kjennetegner livet og hvordan det leves. Utfordres eller befestes av vår etikk. Ofte ser vi at gode verdier.
Masteroppgaver ved NHH
Masteroppgaver ved NHH
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!
Utskrift av presentasjonen:

Informasjonsarbeid i NFF Introduksjon til EZ publish Ved informasjonsleder Harald Nyquist IT-ansvarlig Kaare Øystein Trædal og avdelingsleder Oslo, Henrietta Richter, NFF Informasjonsarbeid i NFF 17. april 2007 Rica Hotel Gardermoen

* Kommunikasjon innebærer at noe forandres * Ingen forandring, ingen kommunikasjon * Hva forandrer du etter denne gjennomgangen? Informasjonsarbeid i NFF 17. april 2007 Rica Hotel Gardermoen

Ad hoc e-post Sentralt nyhetsbrev Medlems- møter Presse- utspill Medlems- registeret Lokale nettsider Lokalt nyhetsbrev Politisk påvirkning Sentrale nettsider Tidsskriftet Medlems- blad Informasjonselementer

Litt sortering av elementene: - Medlemsblad i papir – på vei ut? - Nyhetsbrev – krever struktur og rutiner og passer for den erfarne og stabile NFF-politiker. - Medlemsmøter – et stort tema som ikke er tema i denne omgang. - Ad hoc er. Vær varsom med dette. Skap heller forutsigbare hjemmesider og evt. nyhetsbrev - Bruk hjemmesiden som base for din informasjonsvirksomhet. Send ikke i rykk og napp med (tunge) vedlegg - Sponsing og reklame har ingen naturlig plass i NFFs underenheter Informasjonsarbeid i NFF 17. april 2007 Rica Hotel Gardermoen

Noen gode råd: - Budskapet er begynnelsen, kanalene er fortsettelsen - Det er bedre å gi lite og relevant info enn mye irrelevant info - Informer om det din enhet gjør, ikke hva alle andre gjør - Er du redd for å fronte i forskjellige saker – da har du et problem du må gjøre noe med - Ikke regn med positiv respons, regn med negativ respons Informasjonsarbeid i NFF 17. april 2007 Rica Hotel Gardermoen

Et mulig informasjonstiltak: En spørreundersøkelse blant medlemmene Informasjonsarbeid i NFF 17. april 2007 Rica Hotel Gardermoen

Vi spør: - Er medlemmene trygge på rekrutteringen til vårt fagområde (lokalt)? - Burde myndighetene satse mer på ”Den farbare vei”? - Hva ville medlemmene gjort for en million kroner på vårt fagområde? Informasjonsarbeid i NFF 17. april 2007 Rica Hotel Gardermoen

Resultater: Ni av ti er bekymret for rekrutteringen til vårt fagområde Ni av ti støtter ”Den farbare vei” Mange gode forslag til bruken av en million kroner Informasjonsarbeid i NFF 17. april 2007 Rica Hotel Gardermoen

Nå har vi forskjellige budskap som skal ut til forskjellige målgrupper Informasjonsarbeid i NFF 17. april 2007 Rica Hotel Gardermoen

Målgruppene for resultatene av undersøkelsen: Medlemmene NFFs sentralstyre og sekretariat Bevilgende myndigheter lokalt og evt. sentralt Journalister (og dermed publikum) Tidsskriftet Fysioterapeuten Informasjonsarbeid i NFF 17. april 2007 Rica Hotel Gardermoen

Skriv en artikkel om: Ni av ti er bekymret for rekrutteringen til vårt fagområde Ni av ti støtter ”Den farbare vei” Mange gode forslag til bruken av en million kroner Informasjonsarbeid i NFF 17. april 2007 Rica Hotel Gardermoen

Distribusjon av: Ni av ti er bekymret for rekrutteringen til vårt fagområde 1. Journalisten i lokalavisen 2. Når punkt 1 er avklart – publisering på nettsidene og evt. mail til medlemmene, NFF sentralt og Fysioteraputen 3. Deretter brev til lokalpolitikere Informasjonsarbeid i NFF 17. april 2007 Rica Hotel Gardermoen

Distribusjon av: 2. Ni av ti støtter ”Den farbare vei” 3. Mange gode forslag til bruken av en million kroner Likedan som sak 1, men med naturlige variasjoner og justeringer Informasjonsarbeid i NFF 17. april 2007 Rica Hotel Gardermoen

Ad hoc e-post Sentralt nyhetsbrev Medlems- møter Presse- utspill Medlems- registeret Lokale nettsider Lokalt nyhetsbrev Politisk påvirkning Sentrale nettsider Tidsskriftet Medlems- blad Informasjonselementer

Hva forandrer du etter denne gjennomgangen – eller ble det null kommunikasjon? Informasjonsarbeid i NFF 17. april 2007 Rica Hotel Gardermoen