Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad Når krisen er et faktum Beredskap når en organisasjon er i krise.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Retningslinjer for informasjons- og mediehåndtering Sentralstyremøtet Norsk Psykologforening
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Nye nettsider for VS-alpin En liten introduksjon.
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Media håndtering og kommunikasjon
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Markedsføring og pressearbeid
BEREDSKAPSØVELSE Gjennomføring, erfaringer og konklusjoner fra beredskapsøvelsen i Drammen kommune, Vann og avløp. Ane Prøsch-Oddevald GVD temadag.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Hvorfor FRIBU FRIBUs visjon: ”Vi bygger åpne fellesskap der barn og unge blir sett, møter Jesus og utrustes til å leve som hans etterfølgere” FRIBU = FRIkirkens.
20. januar 2012 Et trygt og robust samfunn - der alle tar ansvar1.
1 benchmarkingN F-lovens endres – hvordan skal kommunene informere Håkon Jentoft Norsk renholdsverks-forening.
Strategisk informasjonsarbeid - grunnleggende informasjonsteorier
Nettselskapenes samarbeid med kommunene i beredskapssituasjoner - Informasjonsberedskap.
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
Informasjon og kommunikasjon i prosjekter (som strategisk virkemiddel)
Opplæring: Pasientsignalapplikasjon Pasientregistrering DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore Jo NilsenOpprettet.
Hvilken beredskap bør kommune- helsetjenesten ha? Fagseminar om fugleinfluensa Kommuneoverlege i Drammen kommune, Anne Wenche Lindboe Hvordan.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
HMS i de lokale og regionale energibedriftene Hvordan ivaretar bedriftene helse, miljø og sikkerhet? KS Bedriftenes Møteplass 2011, 17.februar.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 7
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Arthur Johnsen©Bergen kommune Byrådsavdeling for barnehage og skole 1 Eksamen 2008 Ramme , spørsmål og avklaringer 1.Trekking – resultat.
Hva er kommunikasjon?.
Foredrag Rudshøgda 19. september 2009
Definere og velge hovedmål og delmål
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
USIT 2.0 Status og framdrift Allmøte 28. april 2011 Hallgerd Benan
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Bachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere Avdeling for.
Høgskolen i Oslo Digital kompetanse - IKT som pedagogisk verktøy - IKT og grunnleggende ferdigheter Nasjonale planer? Hva sier Kunnskapsløftet? Planer.
ROTARYS OMDØMME MØTER MEDIA
 Dersom jeg ikke får se naglemerkene i hendene hans eller får legge fingeren i dem og stikke hånden i siden hans, kan jeg ikke tro.
Internett Bydel Vestre Aker Media- og informasjonshåndteringsseminar
Nordredkonferansen 2012 Erfaringer
Terrorangrepene 22.juli 2011 Forberedelser Innsats Oppfølging.
Del 3 God intern kommunikasjon – vær trygg
God kommunikasjon – vær trygg
Evaluering etter brann ved Tverlandet mottak, avd. Mørkved 17
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Oslo Røde Kors Skal, skal ikke?.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
#tilveggs Kommunikasjon er veien fra å bli hørt og forstått til aksept og samhandling Girl Geek Dinner August 2014 Hvordan forberede seg på å fortelle.
Inneholder din applikasjon personopplysninger?
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Østerdalsgata boliger – gode naboer
Sosiale medier og kriseinformasjon. «.. en teknologisk nyvinning som har potensial til å endre våre arbeidsvaner. Deltakelse i sosiale nettverk, samarbeid.
Krisekommunikasjon i Mattilsynet
Hvordan nå frem til velgerne med informasjon? Valgforum 21. november, Trondheim Maren H. Blaalid, Oslo kommune.
Bø hotell, Anders Stang Lund Senior kommunikasjonsrådgiver
Akuttenheten – på nett Et hovedprosjekt 2-årig høgskoleutdanning innen IT - i Trondheim! 4 vt ~ 2 dager pr uke, fra 28.1 – 30.5 En student... Oppgaven:
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
BARNEFOTBALLKVELDEN BARNEFOTBALLKVELDEN Norges Fotballforbund | Barnefotballkvelden - NFFs nysatsing for 2010 Barnefotballkvelden.
Gruppe: Abdi, Haris, Rebecca, Suzanne, Tina. Bakgrunn Problemområde Mange beboere vet ikke NÅR og HVEM som kommer. Mål Forbedre kommunikasjonen mellom.
Psykososial krisehåndtering HMS-dagen 2016 Sola Strand Hotel 26. januar 2016 Spesialrådgiver Grete Kvalheim.
STUDENTMOBILITET TRONDHEIM OKTOBER Hvem er jeg? Hanne Refsdal Sosialrådgiver i ANSA siden 2012 Bachelor i Communications fra Goldsmiths’ University.
16. Mars 2007 Mobilisering, involvering og eierskap til resultater.
Flytkningsituasjonen – en beredskapsutfordring? Per Ketil Riisem Seniorrådgiver samfunnssikkerhet og beredskap Trondheim kommune.
Foto: Bjørn Erik Olsen Gode oppstartsmeldinger Geir Davidsen, fagleder plan
Øyeblikk - om å gjøre det beste ut av her og nå 24. sept Marit Elin Hansen.
Kommunikasjon og Omstilling AS Minsaas, Haugan, Welde, Farstad & Dahl Du dømmes ofte ut fra hvordan du håndterer en krise – og ikke etter krisens årsak.
I møte med pasienten Bilde fra Google..
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Prosjekt Trøndelagsarkivet
Beredskapsorganisering knyttet til selvangivelsesperioden
Beredskap og skadebegrensing
Enhet: Sist oppdatert:
Brukeren skal være viktigste aktør
Beredskap for studenter: UiOs erfaringer og arbeidsmetoder
Hvordan ble informasjonsbehovet til innbyggerne i Bergen ivaretatt
Utskrift av presentasjonen:

Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad Når krisen er et faktum Beredskap når en organisasjon er i krise

Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad Kl fredag 20. februar: Politiet finner to døde personer i en hybel ved St. Hanshaugen studenthus Første melding fra politiet: Personlig tragedie Kl : Ny beskjed fra politiet: Det er nå mistanke om drap Kl : Hovedoppslag i TV 2 nyhetene

Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad Beredskapsgruppa hos OAS samles Hva er vår fokus? Hva kan vi si – og minst like viktig: Hva kan vi ikke si? Hvem av oss skal involveres? Ansvarsfordeling – tydelig intern dialog

Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad Vår beredskap: Hvem involveres og informeres? Voldsomt informasjonsbehov oppstår – behov for å dele inn i målgrupper: De gjenværende studentene på studenthuset, og de på berørt etasje spesielt Presse/media Studentene på studenthuset for øvrig Husvert Styret og dets leder og ledergruppen i OAS OAS øvrige medarbeidere OAS studenter OAS høgskoler Oslo politiet Berørt høgskole, hvor de drepte studerte NB: Informasjonsflyt og god dialog internt i beredskapsgruppa er veldig viktig!

Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad Valg av kanaler Fysisk tilgjengelighet Tilgjengelig på mobiltelefon hele døgnet OAS nettsider Oppslag på studenthuset Brev til alle beboere Kontakt med psykolog- og rådgivningstjenesten/studentprest

Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad Pressen Hvem uttaler seg og hva er budskapet? Direktøren som talsperson Valg av hovedbudskap Vi uttalte oss aldri om drapene Verne beboerne mot pressen Stilte oss selv til disposisjon Nettsiden ble kontinuerlig oppdatert

Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad Logg Veldig viktig for å ha kontroll over hva som hele tiden skjer og hva som har skjedd. I starten detaljert og kontinuerlig oppdatering. Samlet alle navn og telefonnummer til alle involverte.

Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad Verdier i bunn Raus Kreativ Samarbeidsvillig Tydelig

Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad Avgjørende grep Samling av beredskapsteamet tidlig Flytte beboerne til alternativt bosted – hotell i byen Proaktive – kommunikasjon i forkant Beholdt budskapet vårt og var konsekvente og tydelige mot pressen og andre vi kommuniserte med Beredskap i forhold til involverte medarbeidere

Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad Evaluering Veldig viktig å dra nytte av de erfaringene vi gjorde Beredskapsplanen er en viktig del av denne hendelsens evaluering