Detopplæringsspillet «det beste opplæringsspillet jeg har brukt» « spillet var instruktivt, lett å forstå» Spill: «Barnesoldater». Om Joseph Kony/LRA/Uganda.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
I.
Advertisements

Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
Elever som ressurs i kulturarbeidet på Kolnes skole
BEVIS I DENNE ART-TIMEN VAR DU SPESIELT BRA DU VISTE DATO: _______.
E-læringskurs i blodtransfusjon - erfaringer
Vi var på et kurs i Sverige i hele klassen vår i uke 3, det var Mora videregående skole. Skolen var stor med mange elever, SVERIGE.
“Reise til utlandet med oksygen”
Barnevernsbarns erfaringer- utdanning og helse
MatematikkStudio. Matematikk-Studio Matematikkglede Kreativt miljø IKKE primært for svake elver Ansatt egne elever Tirsdag og torsdag kl
2009. Velkommen til årets fotballskole Velkommen til årets fotballskole.
Synger du sammen med meg
Den autentiske læringsdialogen
- Verdsettende ledelse
Matematikkvansker AU, 10. oktober.
ONSDAG  1.økt fra  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i.
Kompetansebygging 2.0, / Bibliotekmøtet på Hamar 2010 Karen J. Buset, UBiT Kompetansebygging 2.0.
Velkommen til Technorama Det Sveitsiske vitenskapssenteret.
TIMSS 2011 Matematikk og naturfag 8. trinn og 4. trinn Liv Sissel Grønmo Institutt for lærerutdanning og skoleforskning Universitetet i Oslo.
Sett inn synes eller tro.
Sett inn nok på riktig plass.
O PPGAVE 19 Side 139. O PPGAVE 19 NYTTE ( M ) – NYTTE ( V ) – BENYTTE SEG AV – NYTTIG – NYTE ( V ) – GJØRE NYTTE AV – UTNYTTE ( V ) 1. Han liker å nyte.
PROGRAMFAG TIL VALG NOEN SMAKEBITER...
FYR ved Skedsmo vgs - Knutepunktskole
Tall og språksprell. Vi er jobber med tall og språksprell inne på gul. Dette er et verktøy for å jobbe bevisst med tall og språk i barnehagen. I Tall og.
En multimedia presentasjon
Randi Irene Tone Olav Duun videregående skole
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
RUBEN ELIASSEN >.
Lindås ungdomsskole v/ Anne Julie Hetland
Piano og Klarinett Ragnar Freyr Olsen.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
VERDENSROMMET VI HAR NÅ JOBBET MED VERDENSROMMET I HELE NOVEMBER, OG DET HAR VÆRT KJEMPE VELLYKKET. DET HELE BEGYNTE MED AT TO GUTTER HADDE FUNNET BØKER.
VURDERING Matematikk 7. trinn.
VURDERING Musikk trinn.
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE 1. og 2. MARS 2004
Tusen takk Tusen takk for de 7500 kr som vi fikk for å starte vårt prosjekt med X-box på Midtløkken Bo og servicesenter i Tønsberg. Vårt prosjekts mål.
Hva er Fagbrev på jobb? Spredningssamling Prosjektleder Annikken Kjær Haraldsen.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Trivselsundersøkelse - 08 Trivselsundersøkelse utført 8. desember leverte For alle utsagnene betyr score 1 at personen er totalt uenig og score.
EN STOR, FIN SEI VI MÅTTE BRUKE HÅVEN, SÅ IKKE FISKEN SLET AV SNØRET. UNGENE FULGTE NØYE MED NÅR HANNA BLØGGET FISKEN.
MARKUS KG ► Markus KG har vært vennen min siden barnehagen. ► Vi lekte mye sammen hver dag. ► Etter barnehagen pleide jeg og være med han hjem og leke.
Og.
Kapittel 36 Reza forteller om sin arbeidserfaring.
Besøk på Beracah barnehjem som ligger i Kerala i India
ONSDAG  1.økt fra  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i.
Sammensatte tekster ?.
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Tor Andreas Kaasa Studieforberedende tekniske fag på Rud i 2008
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Eksamen i pedagogikk og elevkunnskap
Vi vet at alle kan. Alle elever kan lære trass ulike forutsetninger.
Uke 25 og juni. TILTIL TIRSDAGTIRSDAG Norsk: Les 15 minutt i ei god bok. Matte: Engelsk: ONSDAGONSDAG Norsk: Les 15 minutt i ei god bok. Matte:
Samtale rundt bruken av MI til barn ved hjelp av noen kasus
Motivasjon og læring gjennom aktivitet Et inquiry- og casebasert opplegg for 1P og 1PY Marit Kalstø og Tor Arne Mjølund Kristiansand katedralskole Gimle.
Erfaringer fra koding i teknologi i praksis. Bakgrunn Kjører koding i 50 % av valgfaget Teknologi i praksis Passer ganske greit inn i læreplanen Varierende.
Rådgiversamling 16. september 2016 Anna Skarheim.
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Hva har Jesus med dette å gjøre?.
INNSAMLING TIL REDD BARNAS ARBEID
Læringsdialogen legger grunnlaget for neste steg.
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Dette er helt utrolig. Les alle tallene. Sakte linje etter linje
Roller og forventninger
Bli elevmentor i Drømmeskolen!
Emilios jobb som assistent
Kapittel 4 oppgave a) Fra perfektum til preteritum 
Nett og kommunikasjon Flere studenter på utveksling
Utskrift av presentasjonen:

detopplæringsspillet «det beste opplæringsspillet jeg har brukt» « spillet var instruktivt, lett å forstå» Spill: «Barnesoldater». Om Joseph Kony/LRA/Uganda Sitater fra elever: 1

« fikk lyst til å finne fakta som en visste en kom til å få bruk for» «veldig bra at det fulgte med ressurser til konfliktspillet» Spill: «Barnesoldater». Om Joseph Kony/LRA/Uganda Sitater fra elever: 2

«man lærte mye om en utvalgt konflikt» «å spille med score var gøy!» Spill: «Barnesoldater». Om Joseph Kony/LRA/Uganda Sitater fra elever: 3

« dette var effektivt og lærerikt» « gir god undervisningsvariasjon» Spill: «Barnesoldater». Om Joseph Kony/LRA/Uganda Sitater fra elever: 4

« jeg vet nå litt mer om hvor vanskelig det er å være fredsmegler, med utallige moralske valg som må tas» «spillet gjorde meg mye mer interessert i å følge med og jeg lærte utrolig mye av det» Spill: «Barnesoldater». Om Joseph Kony/LRA/Uganda Sitater fra elever: 5