Personalforum 29.10.10 Delprosess III: Økt samarbeid på tvers av nivåene Oppsummering Vi bidrar.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Innherred samkommune Veien videre +litt oppsummering Sandvika
Nettevett – utvidet versjon
Oppdatere innstillinger for profil og personvern Trykk deretter F5, eller klikk Lysbildefremvisning > Fra begynnelsen for å starte kurset. Klikk Aktiver.
Tjenestekatalog Ovf-nett Dan Cato Fagernes.
Media håndtering og kommunikasjon
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Arbeid og psykisk helse Informasjonssatsing 2010/11.
KAFFEKURS Tips til behandling av e-post Mars, 2014 Mars 2014.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
CV Curriculum Vitae.
TUSEN TAKK!. ”NMS i Gjenbruk” NMS i Gjenbruk  NMS Gjenbruk er NMS sitt ansikt utad - NMS Gjenbruk er en NMS butikk - Bevisstgjøring til butikkstaben.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Mestring og forebygging av depresjon
Bedre tilbud i psykiatrien Ny samhandling Oppsummering Dialogkonferanse Psykisk helsevern for barn og unge Gruppeøkter, økt 2 Hell og Molde juni 2009.
Ved Jan og Synne Platander Elverum 29/10
Skole & Arbeidsliv akershus.skoleogarbeidsliv.com
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Dine sterke sider – slik andre ser dem
Bedre kommunikasjon Line Sagberg
Hva er audit? Et redskap for å stimulere og fremme kvalitetsutviklingen Audit innebærer et tilbakeblikk/vurdering av et hendelsesforløp for å avdekke tilfredstillende.
TOLKING ved Språktjenester
Samtaleteknikk ledertrening i Skien kommune Ketil Mjøen, rådgiver
Grunnleggende opplæring i nettpublisering Innføring ved tildeling av publiseringsrettigheter 2011 Kommunikasjonsavdelingen.
EiT-modul 29. november 2006 Fasilitering på smågruppenivå
no/it/article ece. 1. år er det mest kritiske -? Flest slutter da Mange har problemer med overgangen fra vgs. til høyskole, trenger.
IVARETAKELSE AV LEDERMEDLEMMER Lokallagsleder- og Htv-samling.
GRUPPEARBEID FORVENTNINGER.
Økonomiforum 2. september 2011 Oppsummering og evaluering Tema for høsten 2011.
Individuell bevisstgjøring Dine styrker – slik andre ser dem
Cafédialog – elevmedvirkning
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
PÅRØRENDE EN RESSURS Hvordan kan vi hjelpe tjenesteapparatet ? AKB-Pårørende en ressurs.
Nettverksmøte FUNNKe 18.juni 2012 Elektronisk meldingsutveksling Forberedelser.
1 Program dialogmøte 1.mars Kort presentasjon av BBS-prosjektet og resultatene fra storbrukermøte Direktoratet for.
Tove Blix Personal- og økonomiadministrativt arbeid ved Det medisinske fakultet Vurdering og organisering Utkast
EiT-modul 15. november 2006 Bruk av mappeinnleveringer som underlag for prosessrapport Lene Rønningen og Hanne Charlotte Helgesen.
Pedagogisk-psykologisk tjeneste på nett
Velkommen til foreldremøte. SAMU og valg  Samarbeidsutvalget oppgaver er å holde juleverksted, felles tur og blir forelagt dokumenter som årsplan og.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
Valg og vurdering av elektroniske læremidler i matematikk A05 – våren 2007 Lærermanus Et samarbeid mellom matematikkseksjonen, praksisskolene/øvingslærerne.
Velkommen!. Velkommen! Hvorfor trenger Norge et Faglig råd for PP-tjenesten?
Visste du at de som fremstår som virkelige sterke , i virkeligheten er de mest svake og følsomme? Visste du at de som bruker sin tid på at beskytte andre,
 En modig leder  Mangel på kvalifisert arbeidskraft  Noen så mitt potensial  Noen tok seg tid for å forklare  Noen ble av og til irritert på grunn.
Personalforum 4. mai 2012 Tema: Mottak av nyansatte   Program:   Kaffe og vafler   :25 Presentasjon av deg selv som person: Turid Pedersen,
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
”Justert organisasjon” Økonomiplanseminar 8.mars 2006 Inger Marie Bakken.
Cafédialog – elevmedvirkning
Øving 1 - Forretningsideen
Grunnleggende opplæring i nettpublisering Innføring ved tildeling av publiseringsrettigheter 2015 Seksjon for kommunikasjon og studentinformasjon.
Fyrtårnprosjekt Individuell Plan Kongsvinger og Eidskog Kommune i samarbeid med Sykehuset Innlandet HF Kongsvinger.
Ny publiseringsløsning. Ny NJFF-portal Husker dere denne?
ARK ved UV. Hva er ARK – Arbeidsmiljø og klimaundersøkelse ved UiO Utarbeidet for sektoren av en gruppe forskere ved UiO, UiB, UiT, NTNU Har et teoretisk.
PSY (Videregående modeller i arbeids- og organisasjonspsykologi)
Moscito2 Guro, Tone, Mari og Elna. Om prosjektet Tilstedeværelsesinformasjon i organisasjoner Tilstedeværelsesinformasjon i organisasjoner - systemer.
Politisk påvirkning.
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
Personalutvalet i Bø kommune Mandag 26. april 2010.
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden September/oktober 2015.
Foto: Bjørn Erik Olsen Bruk av medarbeider- plattform i en avdeling.
Avd. møte(r) mai 2014 | Skyss Kundesenter |
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden
NTNUs Mentorprogram Svandís Benediktsdóttir Likestillingsrådgiver
Kartlegging av arbeidsoppgaver og kompetanse
Klubbutvikling oppfølging
Utskrift av presentasjonen:

Personalforum Delprosess III: Økt samarbeid på tvers av nivåene Oppsummering Vi bidrar

Gruppearbeid Spørsmål 1.Hva kan du bidra med for bedre samarbeid og kommunikasjon mellom ditt institutt og andre institutt? Spørsmål 2.Hva kan du bidra med for bedre samarbeid og kommunikasjon mellom institutt og fakultetsadministrasjon (gjelder begge veier) Vær konkrete i besvarelsene med hensyn til arenaer (formelle og uformelle), virkemidler, hva mangler eventuelt?Svar bør kobles til økonomifeltet.

Oppsummering av gruppearbeid Delta på fagfora: prioritere dette / obligatorisk (info/bli kjent) Bruke fagfora også til uformell kontakt Kan ansvar for fagfora deles mellom kontorsjefer, seksjonsleder og saksbehandler / rådgiver? Ha større fokus på den enkeltes ansvar for arenaenes utvikling og innhold De enkelte enhetene presenterer seg i fagfora:  Utfordringer ved enhetene  Generell info  Bli kjent faglig og sosialt

Oppsummering av gruppearbeid Bidra til helheten, skape identitet, framsnakking:  Tilkjennegi egen kompetanse  Ikke bare tenke eget skrivebord  Bidra til å spre løsninger til andre institutt  Dele gode løsningsforslag med andre  Ta kontakt og konferere ansatte på andre institutt som jobber med samme fagområde Spise lunsj på nye steder og invitere andre på lunsj Ta initiativ til å bli kjent med organisasjonen og kollegaer også ved andre enheter Ta initiativ til ansikt til ansikt kontakt (ikke bare bruk elektronisk kommunikasjon) Arrangere miniseminar og invitere andre institutt og enkeltpersoner inn

Oppsummering gruppearbeid Arrangere allmøter med påfølgende gruppearbeid  Lettere å bli kjent i små grupper I større grad legge opp til gruppearbeid – involvere flere i egen problemløsning:  I det daglige  I forum  Mellom nivåene (den som eier problemet tar initiativ til gruppe på tvers av enheter / nivå – ikke nødvendigvis fakultetsadministrasjonen) Bra å ha kontaktpersoner Rådgivere / saksbehandlere i fakultetsadministrasjonen må mer ut til instituttene (initiativ fra begge nivåene) Invitere instituttene til seksjonene og seksjonen til instituttene (både enkeltpersoner og hele enheter) Involvere hverandre tidlig i prosessene Invitere andre til egne lokale møter

Oppsummering gruppearbeid Info om møteplasser må på nettet Hospitering:  daghospitering rundt felles berøringspunkter  alle ansatte skal i løpet av 1 år ha vært innom minst 1 enhet Ved opplæring av nyansatte: trekke inn enheter sideveis og over/under i opplæringen Gi konstruktive tilbakemeldinger – kom alltid med forslag til løsning Ta ansvar for eget medarbeiderskap:  Tenk helhet  Se seg selv i organisasjonen og reflektere over egen rolle  Være bevisst egen adferd i møte med andre Oppdatere personkortet på nettsidene: synliggjøre hvem kan kontakte og avklare kompetanse (bilde)

Oppsummering gruppearbeid Si fra hvis man ikke har tid å svare med en gang Ring tilbake hvis noen har prøvd å få tak i deg Fraværsmarkere telefon og e-post Gjøre sosiale tiltak kjent tidlig slik at flest mulig har mulighet til å delta Nettsted med ”komme i gang info” for nyansatte