Fylkes- og kommunale veger

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
ADR/RID Nytt 2011: Begrenset mengde
Advertisements

Abildsø skole - Eksamen 2014.
Toleranser og NS 3420 Byggmesterforbundet Oslo 5. februar 2009
Krav til rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger
22 tips for den faglitterære forfatteren
Velkommen til Fagforbundet og F E R I E
Personalreglementet Sikrer medbestemmelse ved tilsettinger, oppsigelse og disiplinærforføyninger. Må ha 25% av de organiserte Sikrer klageadgang KY Knut.
Inndeling av vegnettet
Forslag til endringer i verdipapirforskriftens bestemmelser om lydopptak Caroline Valmot Verdipapirseminaret 5. juni 2008 Høyres Hus.
Hovedendringer Ansvarlig samordner er opphevet
Modum Næringsråd 5. mars 2014 Rv. 35.
Forstandere i trossamfunn
NY PKK Tor Simonsen.
60 tonn – Økonomiske konsekvenser & utfordringer Virkestransport Øst AS1.
Teknologi og samfunn 1 Fartsmodell for næringslivets transporter av Prosjektleder Dr Trude Tørset.
Innføring av 24 m og 60 tonn Når er vi i mål? Honne 7. november 2013 Dag Skjølaas, rådgiver.
Rv 808 Finneidfjord - Hemnesberget Del 1. Finneidfjord - Lakshusneset Del 2. Lakshusneset - Åsen Del 3. Åsen - Hemnesberget.
Arkitektbransjens erfaringer og opplevelse av prosessen
Gjenfinningssystemer og verktøy II
Eksempel AOA (Activity On Arc)
Oslo kommune bydel Stovner Boligenheten ARBEID MED STATLIG BOSTØTTE LOKALT Ida Mboge – Boligenheten Bydel Stovner. Seminar Trondheim 12 november 2010.
Litt om Statens vegvesen
Hovedtariffavtalens bestemmelser om arbeidstid
TILskudd ikke-kommunale barnehager i Fauske kommune
P-MP modeller. LOG530 Distribusjonsplanlegging 2 2 Det skal opprettes p fasiliteter (lager) for å betjene en gitt mengde kunder. Kundenodene er også potensielle.
Lagledertreff Jardar fotball april 2008 Velkommen til Lagledertreff Jardar klubbhus Tirsdag 1. april kl
Endringer i NIFs lov og regelverk som har betydning for klubbene Arne Mathisen ass. gen.sekr.
Barn som pårørende.
Bygg en ”Påskeby” Av Kristin & Silje.
Krødsherad kommune TRAFIKKSIKKERHETSPLAN
Dimensjonering av vegoverbygning etter 018
- TIL NYTTE FOR SAMFUNNETMATRIKKELDATA STEDSDATA - TIL NYTTE FOR SAMFUNNET Føring av både ramme- og igangsettingtillatelse ved søknad?
HP 2010 – 2013 (2019) HP for Statens vegvesen gjelder for perioden 2010 – 2019 med hovedfokus på 2010 – Programmet er etatens gjennomføringsplan.
Barn som pårørende.
Samarbeidsrådet for Naturvernsaker Vassdragsvern og kantsone- forvaltning Jan Olav Nybo Samarbeidsrådet for Naturvernsaker.
”UV-viser” for sydligere breddegrader. Radius på sirklene for hver UV-indeks, for 350 DU (normalt tykt for sommer i Norge) og 5% overflate refleks.
Sannheter og myter om tømmervogntog
SKOLESKYSS Vestviken Kollektivtrafikk AS (VKT) er Vestfold og Telemark fylkeskommuners innkjøps- og saksbehandlingsorgan for kollektivtrafikk og skoleskyss.
Orientering om eksamensperioden, eksamensreglement og klageadgang
Tromsø 1.juli 2014 Regiondirektør Marit Helene Pedersen
56-tonn for tømmervogntog Even Gulli Tømmerseminaret /9 Oslo.
Fri flyt av 60 tonn Dag Skjølaas næringspolitisk rådgiver.
Oppklassifisering av fylkes- og kommunale veger
Veiledningsplikten til spesialisthelsetjenesten
Norges Skogeierforbund
Informasjonsmøte LSU 19. juni 2013
Søkerkurs for tiltakshaver Tirsdag  Går du med byggeplaner til sommeren? Vi inviterer til et enkelt ”søkerkurs” på ca 2,5 timer 20. mars og.
Forskriften har regler om
Kommunale veger Oppgradering til 24 lengde og 60 tonn totalvekt Samarbeid Samling 21.mai 2014 Vikersund.
Frihøydemålesystem 1.System for å måle frihøyde i tunneler, under broer, rasoverbygg etc. 2.En kontinuerlig måling gir bedre data for å planlegge fresing.
E 16 / Rv. 2 Kongevegen – Tjernsbergs veg v/ prosjektleder Amund Sjøvik Norsenga bru.
Opptak til høyere utdanning
KVU for kryssing av Oslofjorden
Bystyrekomitè for oppvekst og utdanning har bedt om en orientering om bassengkapasiteten på Drammensbadet. Drammensbadet har fem basseng innendørs. Det.
Krise på veg.
Dokumentasjon av rettslige beslutningssystemer Dag Wiese Schartum, AFIN.
Ole Jan Tønnesen, VEGseksjonen, VEGavdeling M&R, Statens VEGvesen
Reguleringsplaner OMRÅDE – OG DETALJREGULERING Grete Sildnes
Kommunens plikt til å forfølge ulovlige forhold
Transportplan Nordland Handlingsprogram fylkesveger og ferjer.
Administrerende direktør Jon H. Stordrange. NHO Transports holdning:  Aksepterer bompenger som virkemiddel for å finansiere en raskere og mer omfattende.
| Behov for ny statistikk i KOSTRA ved oppbygging av lokalmedisinske sentre Michael Kaurin Helsedirektoratet.
Utvikling av E6 Helgeland. Utvikling og standardheving av E6 på Helgeland Omfang (mill kr) Ca kostnad Utbedring vegbredde til 8,5 m1000 Utskifting av.
Forvaltningsreformen 8.september 2010 Dialog, samhandling og nasjonale føringer Ved Olav Sætre.
Kjøretøy og veg-tekniske begrensinger/utfordringer Seksjon for Trafikantadferd Henning Fransplass 14. februar 2013.
Fv. 409 Marisberg, rundkjøring og atkomstvei til nytt boligfelt.
Innsyn og adgangsbegresning
Bevaring og kassasjon Statusrapport Norge
PROSJEKT E6 ARNKVERN-MOELV Informasjonsskriv Uke 7 og
Konkurranse om resttransport – Romerike og Asker og Bærum Løyvespørsmål Svend Wandaas, Juridiske tjenester.
Utskrift av presentasjonen:

Fylkes- og kommunale veger Veglister Fylkes- og kommunale veger Åshild Eftedal Plan og forvaltning Vestfold

Det utgis tre ulike veglister: Vegliste for riksveger – gjelder vanlig buss- og godstransport og bruk av tømmervogntog og modulvogntog. Vegliste spesialtransport - gjelder dispensasjoner fra regler om lengde, bredde, høyde og vekt. Vegliste for fylkes- og kommunale veger – gjelder både normaltransport og spesialtransport, utgis én liste pr. fylke.

Veglistene er en del av en Forskrift om bruk av kjøretøy som oppdateres årlig. Vegliste for fylkes- og kommunale veger inneholder opplysninger om veggrupper for spesialtransport, vegens tillatte bruksklasse sommer og vinter, samt tillatte totalvekt og vogntoglengde

Veggrupper for spesialtransport Veggruppe A: Veger som har bruer med flere kjørefelt, nyere bruer med ett kjørefelt eller veger som ikke har bruer. Veggruppe B: Veger med øvrige bruer med ett kjørefelt. For transporter på veger i veggruppe IKKE må det alltid søkes om dispensasjon for hver enkelt transport. For transport på veggruppe A og B kan Statens vegvesen gi dispensasjoner for transport i en gitt tidsperiode.

Bruksklasse sommer Bruksklasse sommer er vegens generelle tillate bruksklasse, utenom periodene med vinteraksellast og eventuelle perioder med nedsatt aksellast i teleløsningsperioden.

Bruksklasse vinter Tidspunkt for innføring og oppheving av forhøyet tillatt aksellast på frossen veg kunngjøres i lokalpressen/lokalradio. Ordningen gjelder kun for de strekninger som er oppført med bruksklasse i kolonnen for vinteraksellast i veglisten. Ved mildværs -perioder kan ordningen oppheves med øyeblikkelig virkning. Vinteraksellasten oppheves når teleløsningen begynner.

Aksellast i teleløsningsperioden På fylkesveger vil det bare unntaksvis bli innført restriksjoner i teleløsningen. På kommunale veger kan omfanget variere fra kommune til kommune. Veglisten inneholder ikke opplysninger om aksellast i teleløsningen. Det kan likevel bli innført restriksjoner på enkelte svake strekninger. Tidspunkt for eventuelle restriksjoner og hvilken aksellast som gjelder vil bli kunngjort lokalt, og skilt vil bli satt opp på de aktuelle strekninger. For opplysninger om restriksjoner er innført, kontakt den enkelte kommune eller vegtrafikksentralen. Vi henstiller transportørene og transportbrukere å planlegge sine transport slik at belastningen på spesielt svake veger blir minst mulig i teleløsningen.

Tømmertransport med 22 m lange vogntog Tømmertransport med motorvogn og slepvogn kan ha en vogntoglengde på 22 meter. For transport av tømmer på vogntog innrettet for transport av tømmer mellom 21,5 og 22 meter med minst 7 aksler etter første ledd, tillates en totalvekt på 56 tonn. Tillatte lengder etter dette punktet skal måles uten toleranse

Returgods på vogntog med lengde mellom 19,50 og 22 er tillatt i forbindelse med tømmertransport i henhold til bestemmelsene. Ved slik transport av returgods, skal det på forlangende dokumenteres at transporten er en returtransport ved at den forutgående tømmertransporten dokumenteres ved fraktbrev eller lignende.

Vogntoget må være spesielt innrettet for tømmertransport Vogntoget må være spesielt innrettet for tømmertransport. Høyden på slepvognen må ikke være mer enn 4 meter. Vogntog spesielt innrettet for transport av tømmer med vogntog lengde mellom 19,50 og 22,00 meter, skal fra plassering på linje kunne kjøres en runde mellom to konsentriske sirkler med radius 12,50 meter og 2,00 meter. Ordningen omfatter sagtømmer, skurtømmer, rundtømmer med små dimensjoner, massevirke og slipvirke. Flis er ikke massevirke.