Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Krise på veg.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Krise på veg."— Utskrift av presentasjonen:

1 Krise på veg

2 Norges vakreste fylke Krise på veg

3 Cirka kilometer veger Legger vi alle fylkes- og riksveger sammen strekker de seg fra Skien til Nordkapp Krise på veg

4 Alle veger fører til Telemark
… og synes du ikke det er langt kan du sette deg i bilen og kjøre til Roma Kjører du i 80 kilometer i timen bruker du 29 timer før du er framme – om du ikke har stoppet i mellomtida. En brøytebil med gjennomsnittsfart på 45 km/t skal kjøre kilometer for å brøyte begge sider av vegen. Han vil bruke 102 timer - altså litt over fire døgn. Krise på veg

5 Krisestab satt i observasjonsfase på grunn av flom
Tansåi bru på fylkesveg 38 i Vinje Krisestab satt i observasjonsfase på grunn av flom Krisestab satt på grunn av situasjonen i Tinn med flere ras og undergravde veger Krise på veg

6 Tansåi bru dagen etter 17. Mai etter folketoget ble brua stengt.
Bruvedlikeholdsansvarlig i Øvre Telemark slo alarm da landkaret til brua sto i fare for å bli vasket ut. Krise på veg

7 Tansåi bru fire dager seinere
Gravemaskin på plass for å redusere faren – så umiddelbar reparering og forsterkning Krise på veg

8 Beredskapssystemer Byggherrevakta Beredskap i driftskontraktene
Beredskapsplaner tunnel Vegtrafikksentralen – VTS sør Krisestaben Krise på veg

9 Overvåker mer enn 800 kameraer
Vegtrafikksentral sør sover aldri Overvåker mer enn 800 kameraer Krise på veg

10 Kameraene lagrer opptak ved hendelser
Krise på veg

11 Vi må tenke krise hele tida
E134 Gvammen – Århus Vi må tenke krise hele tida Høydebasseng med vann til brannslukning inne i fjellet 150 kameraer 83 nødstasjoner meter med ledninger 32 vifter til å styre røyk To fjellhaller for å snu vogntog Jevnlig snunisjer for personbiler Krise på veg

12 Når hendelsen har skjedd
Vi sperrer veger – enten manuelt med skilt eller med elektroniske tavler med tekst slik at ikke flere blir utsatt for hendelsen Vi styrer trafikkstrømmen utenom hendelsesområdet og sørger for framkommelighet. Media informeres enten direkte eller via pressemelding for å få flest mulig til å velge alternative ruter Media overvåkes for å fange opp følger/hendelser vi ikke selv ser Alternative ruter for alle de store vegene ligger lagret Alle tunnelene har egne planer Krise på veg

13 Region sør består kommunikasjonsstaben av 11
Kommunikasjon alarmeres allerede ved observasjonsfase Ved store og langvarige hendelser får vi støtte fra naboregioner og Vegdirektoratet Benytter Kriseinfo.no Vi bruker VegCim til å logge hendelsene Krise på veg

14 Vi bruker VegCim til logging av hendeleser
Krise på veg

15 I alle tunneler skal det øves Krisestaben skal øve årlig
Krise på veg

16 …takk for meg Krise på veg

17 Noen ganger skal tunga være rett i munnen
Krise på veg

18 Krise på veg

19 Krise på veg

20 Krise på veg

21 Krise på veg

22 Krise på veg

23 Krise på veg

24 Krise på veg

25 Krise på veg

26 Krise på veg

27 Krise på veg

28 Krise på veg

29 Krise på veg


Laste ned ppt "Krise på veg."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google