Inntektssikring- økonomisk sosialhjelp Råd/veiledning -psykososiale støttesamtaler Tiltaksarbeid, herunder kvalifiseringsprogram Midlertidig husvære ved bostedsløshet Bistand til i å skaffe ordinær bolig Økonomisk rådgivning/gjeldsrådgivning Særlige tiltak for rusmisbruker –Kuratortjeneste, LAR, gjeldsrådgivning, Booppfølgingstjeneste Ansvarsområder for NAV kommune
NAV leder Stat NAV leder Kommune Mottak Oppfølgingsavdeling Jobb og helse 1-16 Oppfølgingsavdeling Jobb og helse Oppfølgingsavdeling Sosial Oppfølgingsavdeling Sosial Rehabiliterings- avdeling Booppfølgings- avdeling LAR Åsane Kontorfaglig avdeling Organisasjonskart for NAV Åsane
Størrelsen på NAV kontoret Hvilke kommunale tjenester som ligger i NAV kontoret Hvordan partnerskapet utøves Hva påvirker ledelsesmodell
Breie sosiale tjenester i NAV sikre god samordning til de med størst behov Kommunalt ansvar for de sosiale tjenestene sikrer samarbeid med andre kommunale tjenester Brukerperspektivet
Breie kommunale tjenester utøves best med likeverdig styring i NAV kontoret. Kommunen må ta ansvar som velferdskommune 2 ledermodell sikrer fokus på NAV tjenester for de svakeste Ledelse
Aktivt partnerskap er positivt Både statlig om kommunal leder ønsker 2 delt ledelse –Samarbeider godt –Kan utfordre og utfylle –Faglig kompetanse hos enhetslederne –Unngår et ”direktørnivå”. Egen erfaring fra 2 delt ledelse