Zebra Use case modell av systemet Et løsningsforslag.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
Slik bruker du vår nettbutikk!
HVA ER ?.
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Registrering 1.åpne din Galaxy. 2.trykk på Programmer som du finner oppe til høyre på skjermen. 3.trykk på ikonet Samsung App. 4.når du kommer inn på siden.
Keyforce SMS Mobile Link
Opprett avansert nyhetsbrev Oppgave: Opprette et nyhetsbrev med flere underliggende sider. Underliggende sider vil vises med tittel, ingress og ingressbilde.
BraWeb Bestilling.
Brukerveiledning for gruppeledere
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Brukerveiledning Basware
Elkem Research Prosess IT
Systemutviklingsmetoder Kravspesifikasjon
Brukerdokumentasjonen for AutoPay må derfor leses i tillegg.
Intelle Service Kontrakt
Use case modellering Kravspesifikasjon
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Legge inn en avtale i mobilkalender Her er det et eksempel på hvordan en avtale legges inn. I eksempelet bruker vi Nokia Her er det en innebygget.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Kontakter i Gmail •De første e-postadresser som elevene skal bruke på kurset, bør legges inn i kontaktlisten i Gmail før kurset starter. •Da slipper eleven.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Foresattepålogging Du velger Foresatte Foreldremøte Adresse:
Åpne prinsippskissen for å se sammenhengen i avviksbehandlingen. Som fellesbruker har du kun mulighet til å registrere (ikke behandle) avviksmeldinger.
Forsiden til som du møter førstwww.pssi.no.
Søknad om utstyrsmidler for grupper. Finn ”verktøykassa til gruppa Klikk på ”søknad om midler” Du får opp bilde for innlegging av brukernavn og passord.
Unio Min side Oppdatering av e-post og mobil
Gå inn på denne internettadressen:
Eksempler: Pantemaskinen Airborne-systemet
Elektronisk kamprapport
Lab–utkurv og Lab-innkurv Høyreklikk på post-ikonet og velg fra listen Lab-utkurv gir en samlet oversikt over avdelingens Planlagte rekvisisjoner Lab-innkurv.
Fra individuell kunnskap til kollektiv kvalitet
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
Microsoft CRM Visma Business
Informasjon om bestilling av rom til avtalepris hos
Beskrivelse av kulturkontaktens oppgaver i informasjons- og logistikksystemet KSYS
Metode for systembeskrivelse og
Harald Kaasa Hammer: Manual til redigering av nettstedet Først forklares hva de ulike elementene på nettsidene betyr. Så ser vi på mappene.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
Systemutviklingsmetoder Kravspesifikasjon Kirsten Ribu.
Presentasjon av Requirements Modelling Gruppe K3 – Alfa Romeo.
ArrangeIT Webbasert system for å håndtere påmelding og fakturering ved ulike typer arrangementer.
Skoleskyss i Nordland SkyssWEB introduksjon Foto: Gro Eli Stoltenberg.
Reiseregning Eystein Hansen Foto: Peter Hamlin.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID. Hva er MinID? MinID er en personlig elektronisk legitimasjon Elektronisk ID = e-ID.
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
Rutine: Godkjenning av dokumenter i ephorte To metoder for godkjenning: 1.Send til godkjenning til 1 person – enkel godkjenning 2. Send til godkjenning.
FUNKSJONSBESKRIVELSE En detaljert forklaring for kunden hvordan en funksjon er tiltenkt å virke Viktig for å sette forventningsstyring, begrensninger og.
WEB BOOKING INSTRUKSJONER. OPPRETT EN WEBPROFIL Klikk Logg inn trykk på Bli medlem. Fyll i dine personlige opplysninger og velg fortsett. Har du et Nordic.
Hvordan skrive ut og hente utskrifter med kortløsning
Starte systemet Bruker får tilgang til innlogging i systemet ved å klikke på applikasjonens ikon under startmeny, eller ved å klikke på en applikasjon.
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Web booking instructions
Opplæring SAP Portalen
Visma Bizweb – Brukerveiledning BizSelect
Registrere økter Driftslogg SjåførApp
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
Brukermanual for Livportalen
Gå til – Klikk på «lag konto».
Finn fram på finn.no Søk på finn.no på internett
Brukerveiledning for timeregistrering med Betalmeg
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Utgiftsrefusjoner Høgskolen i Østfold
Innføring for rollen «brannmann»
Utskrift av presentasjonen:

Zebra Use case modell av systemet Et løsningsforslag

Use case ’Vis timer’ Aktør: Kunde, optiker Prebetingelse: Kunden har gjort minst en timeavtale 1.Kunden velger å se timer 2.Systemet viser alle timer Postbetingelse: Ingen

Use case ’Registrer kunde’ Aktør: Kunden Prebetingelse: Ingen Trigger. Kunden vil registrere seg i tjenesten 1.Systemet viser en registrerings-side 2.Kunden skriver inn personopplysninger, e-post adresse og et egendefinert passord 3.Systemet spør om opplysningene er korrekte (ber om bekreftelse) 4.Kunden bekrefter 5.Systemet lagrer opplysningene og sender bekreftelse (….. Hva skal sendes? – tenk selv) på e-post Postbetingelse(r): Kunden er registrert E-post er sendt

Variasjoner 2a Opplysningene er ikke riktig utfylt, eller manglende –Kunden fyller ut 2b. Kunden er allerede registrert. Use caset avsluttes. 3a Opplysningene er ikke korrekte –Kunden retter opplysningene

Use case ’Slett time’ Aktør: Kunde, ansatt Prebetingelse: Kunden har en timeavtale Trigger: Kunden velger å slette timeavtalen 1.Systemet spør om bekreftelse på at timeavtalen skal slettes 2.Kunden bekrefter 3.Systemet sletter timeavtalen – lagrer opplysningene, og viser en bekreftelse Postbetingelse: Databasen er oppdatert

Use case beskrivelse: ’Bestill time’ Primæraktør: Kunden Sekundæraktør: E-postsystemet Prebetingelse: Kunden er registrert i systemet 1.Kunden velger butikk 2.Kunden velger å bestille time 3.Systemet viser timesbestillingssiden med valgmuligheter (synsprøve, kontaktlinse- eller brillekontroll, om det er førstegangstilpasning av linser eller brille) 4.Kunden velger et alternativ 5.Systemet viser en kalender 6.Kunden velger dato 7.Systemet viser ledige timer den aktuelle datoen 8.Kunden velger time 9.Systemet bekrefter den valgte timen, og sender bekreftelse på e-post, og oppdaterer databasen Postbetingelse(r): E-post er sendt Databasen er oppdatert Relatert informasjon: Ulike timer har ulik tidsramme (fra minutter – førstegangstilpasning = 30 min, vanlig kontroll = 15 minutter). Man skal kunne avbryte bestillingen når som helst

Fortsettelse Use cae ’Bestill time’ Variasjoner (Feilsituasjoner) 3a. Systemet viser nærmeste dato med ledige timer –3a1. Kunden velger ønsket tid 3b. Kunden kan også velge en annen butikk –3b1.Systemet ber kunden skrive inn postnummer eller sted –(Tibake til use caset: Kunden velger sted, systemet viser time etc.) 6a. Det er ingen ledige timer på den valgte datoen –6a1. Systemet viser første ledige time –Kunden velger time – (gå tilbake til use caset)

Use case diagram Bestill time kunde Vis timer Slett time Send e-post E-post tjener Ansatt (optiker) Endre time Registrer kunde

Use case ’Endre time’ Prebetingelse: En time må være registrert Trigger: Kunden velger å endre den oppsatte timen 1.Systemet viser avtaler 2.Kunden velger å endre en av avtalene 3.Systemet viser en kalender 4.Kunden velger ny dato og tidspunkt, og type time 5.Systemet oppdatere opplysningene og sender e-post Postbetingelse: Timen er endret E-post er sendt

Use case modell Diagram + beskrivelse

Modelleringsverktøy Visio : ligger på maskinene på skolen –Kan lastes ned fra MSDNAA –Få evt nytt brukernavn og passord fra Harald Hofseter på IU Rational Rose –Ligger på maskinene – noen studentlisenser