Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Brukermanual for Livportalen

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Brukermanual for Livportalen"— Utskrift av presentasjonen:

1 Brukermanual for Livportalen
Danica Pensjon 2017

2 Slik lager du et nytt tilbud i Livportalen

3 1. Personopplysninger Legg inn personnummeret til kunden. Hvis kunden ikke finnes i databasen fra før må alle opplsyningene om kunden legges inn. Trykk «legg til» når alt er ferdig utfylt.

4 Hvis det er flere personer i husstanden som skal forsikres, legger
du dem inn på samme måte.

5 Legg inn husstandens totale gjeld og trykk «neste»

6 2. Konsekvensanalyse Blå søyle viser dagens lønn Grønn søyle viser lønn ved første års sykemelding Gul søyle viser arbeidsavklaringspenger/ uførepensjon Hvit søyle viser reduksjon i lønn Konsekvensanalysen skal gi kunden et bilde på hva som skjer med lønnen ved langvarig sykdom. Dette skal gjøre kunden i stand til å skjønne hvorfor det er viktig å forsikre seg og sine. Du kan vise analysen både brutto årlig og netto månedlig. Trykk «neste» når du er ferdig.

7 3. Nytt tilbud Nå har du kommet til den delen der du legger inn produktene som skal dekke opp for kundens behov. For å legge til forsikringene trykker du på «velg produkt»

8 Blå søyle viser valgte forsikringssum
Rød søyle viser totalgjelden Du kan selv velge om du vil bruke slideren eller legge inn forsikringssummen manuelt. Trykk «legg til», og den valgte forsikringssummen legger seg nederst på siden.

9 Begunstigelse NB! Samboere bør alltid begunstige hverandre.
Når du legger til dødsfallforsikring vil du automatisk få opp en dialogboks for begunstigelse. Legg inn personnr, navn, ønsket andel og trykk «lagre. Forsikringen vil da vises med en (BG) bak. Hvis det ikke er ønskelig med begunstigelse trykker du «avbryt».

10 NB! Husk at alle kan kjøpe 1G (92.576,-) uavhengig av lønn.
Når du legger til uføreforsikring vil kunden gjenkjenne søylene fra konsekvensanalysen. Når du drar i slideren vil den blå boksen øke. Den stopper på 80% da det er max forsikringssum kunden kan kjøpe (80% av lønn). Trykk «legg til» og forsikringene legger seg sammen med de andre forsikringene.

11 For å endre karenstid og opphørsalder på uførerenten må du trykke på «endre» etter at du har lagt til forsikringen. Husk at det kun er selvstendig næringsdrivende med lønn over 6G som kan tengne 3 mnd karens.

12 Legg til Barn Total ved å huke av boksen ved navnet på barnet
Legg til Barn Total ved å huke av boksen ved navnet på barnet. Forutsetter at du har lagt inn opplysninger om barnet i Personopplysningene. Trykk deretter «oppdater». Hvis barnet har en forsikring i Danica fra før og ønsker å tegne Barn Total, vil du få opp en dialogboks som ber deg om å slette den gamle.

13 Forsikringsoversikten
I listen nederst på siden vil du nå se en oversikt over alle forsikringer du har lagt til. Her kan du også trykke på «endre» for å gjøre justeringer, eller trykke «fjern» for å slette en forsikring. Det er også her du endrer forsikringstaker på Barn Total. Når kunden er fornøyd med forsikringstilbudet trykker du på «neste».

14 4. Oppsummering I oppsummeringsbildet vises en totaloversikt over valgte forsikringer og totalsum pr mnd. Her kan du også velge hvem som skal stå som betaler av forsikringen. Det er kun mulig å velge betaler blant personene som er en del av avtalen.

15 4. Oppsummering Hvis kunden ikke har tatt en avgjørelse og kun ønsker å få tilsendt et tilbud, trykker du på «lagre tilbud». Du får da opp et tilbudsbrev som du kan sende digitalt til kunden. Hvis kunden aksepterer avtalen trykker du på «gå til avtaleetablering», og du kommer til fanen for «avtaleetablering.

16 Tilbudsbrev Slik vil tilbudsbrevet til kunden se ut. Dette er altså ikke en akseptert avtale – kun et tilbud. På tilbudsbrevet står det beskrevet hvordan kunden skal gå frem om han ønsker å akseptere tilbudet.

17 5. Avtaleetablering Når kunden har akseptert avtalen må du legge inn adresse, telefonnr. og epost. Videre er det mulig å huke av for telefonsalg og om kunden har krav på en fordelsavtale (gir lavere etableringsgebyr) Når alle opplysninger er lagt inn trykker du på «send avtale».

18 Avtaledokumentet Når du har trykket på «send avtale» vil du få opp avtaledokumentet som du sender til kunden. I avtaledokumentet ligger også link til helseerklæringene. Husk å sende dokumentet til begge parter hvis de er samboere eller ektefeller. Forsikringsavtalen er godkjent når helseerklæringen er fylt ut, sendt inn og mottatt av Danica.

19 Slik gjør du en endring på en eksisterende forsikring i Livportalen

20 1. Søke opp kunden Når du skal gjøre en endring på en eksisterende forsikring kan du søke opp kunden på to måter: legge inn personnummer i «nytt tilbud» eller søke opp kunden fra «oversikt» Trykk så «legg til»

21 2. Gjøre endringer Du kan gjøre endringer ved å trykke «endre» eller «si opp» direkte på forsikringen det gjelder. Dette kan du gjøre uavhengig av hvilken fane du står i. Hvis du skal legge til en ny forsikring går du videre til «nytt tilbud». Deretter trykker du på «opprett avtale» og velger «send avtale» i Avtaleetableringen.

22 Endringsdokument Når du har trykket på «send avtale» vil du få opp et nytt avtaledokument med en oversikt over de endringene du har gjort. Sendes til kunden på vanlig måte.

23 Rådgiverinformasjon og Chat
Under Rådgiverinformasjon vil du finne diverse tips og produktinformasjon. Trykkert på «chat» vil du komme i dialog med en av våre kollegaer på Kundesenteret i Danica. Denne dialogboksen vil du finne på alle fanene i systemet.

24 Oversikt over dine tilbud og salg

25 Oversikt 1. 2. NB! Tilbudene i «mine tilbud» vil bli fjernet etter 3 mnd. Du kan også selv rydde opp i listen ved å trykke «slett» 4. 3. 1. Mine tilbud: alle tilbud du lagerer havner her. 2. Mine aksepter: når du får en aksept legger avtalen seg først under «mine aksepter» 3. Mine salg: og når kunden har sendt inn helseerklæringen og den er mottatt av Danica, legger avtalen seg under «mine salg». 4. Avtaler på veg ut: alle avtaler som er i ferd med å avsluttes pga manglende betaling eller manglende opplysninger til helsebømmelse.

26 Søkefunksjon Det er mulig å søke på navn, personnummer og avtalenummer i Oversiktsbildet. Ved å klikke på avtale/tilbudsnummeret kommer du direkte inn på forsikrigsavtalen.

27 Lykke til med rådgivningen!


Laste ned ppt "Brukermanual for Livportalen"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google