1 Dokumentservice. 2 60 000 000.. 3 Utfordringer i 2012 Økende operasjonelle kostnader Svak kontroll på informasjon Ineffektiv distribusjon av informasjon.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
 Oversiktlig  Samler informasjon – alt på ett brett  Brukervennlig  Integrerbart  Enklere å være medarbeider  Bedre å være kunde Det blir enklere.
Advertisements

Salg og forsyningskjeder
Virksomhetssertifikater i kommunene Erfaringer og utfordringer
Utlandsprosessen Studiestøtteonferansen i Stockholm 1. – 3. juni 2014.
Programvare for nisje SMS
Sharepoint – brukerens arbeidsflate Molde kommune
BankID i Vital Forsikring ASA
KOSTRA KOmmune STat RApportering

Presentasjon av tjenesten
Det nye mobilmarkedet John Olve Andersen
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
e20 - Det papirløse energiselskap
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
NAF-Data A/S Dynamics & Empowerment l Kort presentasjon av eBestilling-konseptet l Hvorfor Dynamics? l Hvorfor Empowerment? l Erfaringer med Empowerment.
Smart bruk av Vortex til møter, samhandling/samarbeid mm
Personlig planlegging
IKA Opplandene Journalføring og arkivering av e-post, sms, e-skjema og noen utfordringer knytta til bruk av sosiale media sett fra arkivets side.
”Virksomhetsportaler og rollestyrte arbeidsflater”
© Bergen kommune Fra papir til tastetrykk Trygve Sæle Bergen kommune.
Digitaliserer papirflyt
Noark-4 spesifiserer et fullstendig elektronisk arkivsystem som kan integreres med elektronisk post og elektronisk saksbehandling.
Elektronisk dokumentutveksling i ePhorte - EDU
Effektivisering av ansettelsesprosessen
Presentasjon av konsept og løsning
Nytt fra Vortex versjon 3.2, 3.3 og 3.4 Presentasjon for USIT og Lokal-IT 23.feb 2012 Av Dagfinn Bergsager, USIT.
”Open Source” som strategisk virkemiddel i kommunen
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
Marked / vekst Jørn Skjærlund Gjensidige Forsikring
Elektroniske dokumenter for tinglysing i fast eiendom
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Relansering av eFaktura B2B. Nord Europas ledende meldingsformidler Itella leverer elektroniske informasjons- løsninger og -tjenester i ti nordeuropeiske.
Hva bør brukerne få på nett – Ole P. Pedersen 26. mai 2004 Kommunale nettsider – hva bør brukerne få på nettet?...og hvorfor har utviklingen av kommunale.
Elektronisk saksbehandlingsprosjekt ved Universitetet i Bergen
Elektronisk saksbehandlingsprosjekt ved Universitetet i Bergen Stabsmøte
v/Bård Henry Moum Jakobsen
Trust Solutions Hvordan illustrere bruk av elektronisk ID?
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
Forvaltningsrevisjon gjennomført 2012/13: Prosedyrer og rutiner for journalføring og tilgjengeliggjøring av dokument/saksutredning Statusrapport 2014.
SIPOK - SINTEFs kunnskapsforvaltning
Catherine Janson daVinci Consulting AS
Nettbutikk Nettbutikk Ny nettbutikk med varer! Innen 3 uker kan du få din egen nettbutikk, med din profil. I nettbutikken ser kunden hele.
Kort brukerveiledning Arkiv plug-in Februar 2015
Nye forretningsprosesser Pensum: Olsen, kap
Bachelorprosjekt - Våren 2008 Office SharePoint Server 2007 Gruppe 36 Vegard Ofstad Ernestina Osei-Assibey.
© USIT/SAPP/GT, Bård Jakobsen UNIVERSITETET I OSLO USIT :34 Side 1 FEIDE – BAS – Cerebrum v/Bård H.M. Jakobsen GT/SAPP/USIT, UiO.
Foto: Carl-Erik Eriksson «Min side…» KPR Scandic Nidelven,
Hvem digitaliserer vi for? Brukersentrert digitalisering.
Elektronisk postjournal videreføring av innhold og funksjonalitet Vedlegg 1.4 Mal for postjournal.
Nxc.no Documaster Byggesak - digitalisering av byggesaksarkivet.
Webinar - Prosjektarbeid og samhandling
Oppdatert web-løsning Kongsberg o-lag
Liten virksomhet – stor gevinst
Tekniske data.
Digipost signering Virksomhets logo
Digitalisering av tjenester på byggesaksområdet
Sharepoint – brukerens arbeidsflate Molde kommune
23. februar 2017 Mona Pedersen Lenvik kommune/KomUT Nord
Databaser: dvs. data lagret i informasjonsteknologi
Utskrift av presentasjonen:

1 Dokumentservice

3 Utfordringer i 2012 Økende operasjonelle kostnader Svak kontroll på informasjon Ineffektiv distribusjon av informasjon Ineffektiv tilgang til informasjon ∟ ∟ ∟ ∟

4 Hvem påvirkes negativt? Administrerede direktør Finansdirektør IT sjef Markedssjef Medarbeidere ∟ ∟ ∟ ∟ ∟

5 Årsaker Fortsatt store fysiske papirarkiver Desentraliserte elektroniske arkiver Tungvinte manuelle rutiner knyttet til papirbehandling ∟ ∟ ∟

6  Info umiddelbart tilgjengelig for alle  All post kan spores med dokument ID  Flere kan svare kundene hurtig  Integrert med saksbehandlingssystemer  Base for optimal informasjonsflyt Økt effektivitet og kvalitet fordi.. Fordeler med digitalisering

7 Fra manuelle rutiner til effektiv elektronisk behandling - eksempel postmottak Post Mottak SorteringSkanningArkiveringKontroll Bruker Nets Dokument service

8 Nets postmottak Skanning Saksbehandlingssystem Bedriftens papirarkiver Hovedprinsipp

9 Funksjon

10 Tilpasses unike behov E-arkiv  Fleksibel arkivplattform  Klar for elektronisk signering  Sikkerhet og stabilitet mottar info automatisk oppslag mot arkiv Via Nets postmottak Tilpasning

Portal gir enkel tilgang til informasjon Portalen tilpasses data fra skannings prosessen Portalen tilpasses data fra skannings prosessen

Bedriftens Arkiv API Nets Arkiv API Arkiv aksess Format konvertering Nets Web ServicesFil arkivering Sletting / Compliance Kunde / ansatt Portaler Fagsystemer / Office Nets Portal Backup SDO presentasjon Autorisasjon / gradering / eierskap Automatisert data utveksling Automatisert slettinglogging Validering

13 Next step slide