Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertIngvald Helle Endret for 7 år siden
1
Foto: Carl-Erik Eriksson «Min side…» KPR Scandic Nidelven, 11.9.2015
2
Tema Hva er «Min side»? Omfang Mål Min side vs. eByggesak/eByggesøknad Spørsmål
3
«Min side» inkl. nytt CMS CRM (Henvendelser) Kontaktregister Masse integrasjon Prosjektet «Min side» omfatter
4
Min side Hva: Sikker brukerflate for digital kommunikasjon og informasjon Tilgjengelig i flere kanaler Tilby størst mulig grad av selvbetjening gjennom digitale tjenester For hvem: Innbyggere (personer og næringsliv) Kritiske suksessfaktorer: Brukeropplevelse Informasjonssikkerhet Integrasjoner og tjenesteorientering
5
CRM e.l. (henvendelser) Hva: Felles digital tjeneste for mottak og behandling av henvendelser Skal sikre at henvendelser videreformidles riktig og svares ut på en effektiv måte For hvem: Ansatte i hele Tk, men ”førstelinjen” spesielt Kritiske suksessfaktorer: Brukeropplevelse Fleksibilitet og enkelhet Skalerbarhet
6
Kontaktregister Hva? Felles kontaktregister med «master data» om Tk sine kunder: Personer og organisasjoner Innhold basert på DSF, nasjonalt kontaktregister (Difi), Enhetsregisteret og Matrikkel Tilbyr flere tjenester til andre systemer For hvem? Fagsystemer i Tk Ansatte i Tk Innbyggere (kunder) Kritiske suksessfaktorer: Tjenesteorientering Master Data Management
7
Kunden skal oppleve økt grad av selvbetjening og tilgjengelighet av digitale tjenester Kunden skal oppleve mer personlig tilpasset kommunikasjon og informasjon Kunden skal oppleve at Tk fremstår mer enhetlig Tk skal oppnå høyere score for kundetilfredshet når det gjelder tilgjengelighet og tid (indikator) Effektmål - Samhandling
8
Effektmål – Kvalitet Kunden skal oppleve økt kvalitet på kommunikasjon med Tk Kunden skal oppleve behandling av henvendelser som forutsigbar, gjennomsiktig og effektiv Tk skal få høyere kvalitet på grunndata om sine kunder
9
Effektmål – Ressursutnyttelse Kunden skal bruke mindre tid på kommunikasjonsprosesser med kommunen Tk skal bli mer effektiv i kommunikasjonen med kunden Tk skal oppnå redusert behandlingstid per henvendelse Tk skal frigjøre tid hos førstelinje/saksbehandler gjennom økt digitalisering og muligheter for selvbetjening Tk skal digitalisere nye og eksisterende tjenester mer effektivt
10
Min side vs. eBygg
11
Felles tjenester Fagsystemer
12
Spørsmål… Status p.t.?
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.