Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Foto: Carl-Erik Eriksson «Min side…» KPR Scandic Nidelven, 11.9.2015.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Foto: Carl-Erik Eriksson «Min side…» KPR Scandic Nidelven, 11.9.2015."— Utskrift av presentasjonen:

1 Foto: Carl-Erik Eriksson «Min side…» KPR Scandic Nidelven, 11.9.2015

2 Tema  Hva er «Min side»?  Omfang  Mål  Min side vs. eByggesak/eByggesøknad  Spørsmål

3  «Min side» inkl. nytt CMS  CRM (Henvendelser)  Kontaktregister  Masse integrasjon Prosjektet «Min side» omfatter

4 Min side  Hva:  Sikker brukerflate for digital kommunikasjon og informasjon  Tilgjengelig i flere kanaler  Tilby størst mulig grad av selvbetjening gjennom digitale tjenester  For hvem:  Innbyggere (personer og næringsliv)  Kritiske suksessfaktorer:  Brukeropplevelse  Informasjonssikkerhet  Integrasjoner og tjenesteorientering

5 CRM e.l. (henvendelser)  Hva:  Felles digital tjeneste for mottak og behandling av henvendelser  Skal sikre at henvendelser videreformidles riktig og svares ut på en effektiv måte  For hvem:  Ansatte i hele Tk, men ”førstelinjen” spesielt  Kritiske suksessfaktorer:  Brukeropplevelse  Fleksibilitet og enkelhet  Skalerbarhet

6 Kontaktregister  Hva?  Felles kontaktregister med «master data» om Tk sine kunder:  Personer og organisasjoner  Innhold basert på DSF, nasjonalt kontaktregister (Difi), Enhetsregisteret og Matrikkel  Tilbyr flere tjenester til andre systemer  For hvem?  Fagsystemer i Tk  Ansatte i Tk  Innbyggere (kunder)  Kritiske suksessfaktorer:  Tjenesteorientering  Master Data Management

7  Kunden skal oppleve økt grad av selvbetjening og tilgjengelighet av digitale tjenester  Kunden skal oppleve mer personlig tilpasset kommunikasjon og informasjon  Kunden skal oppleve at Tk fremstår mer enhetlig  Tk skal oppnå høyere score for kundetilfredshet når det gjelder tilgjengelighet og tid (indikator) Effektmål - Samhandling

8 Effektmål – Kvalitet  Kunden skal oppleve økt kvalitet på kommunikasjon med Tk  Kunden skal oppleve behandling av henvendelser som forutsigbar, gjennomsiktig og effektiv  Tk skal få høyere kvalitet på grunndata om sine kunder

9 Effektmål – Ressursutnyttelse  Kunden skal bruke mindre tid på kommunikasjonsprosesser med kommunen  Tk skal bli mer effektiv i kommunikasjonen med kunden  Tk skal oppnå redusert behandlingstid per henvendelse  Tk skal frigjøre tid hos førstelinje/saksbehandler gjennom økt digitalisering og muligheter for selvbetjening  Tk skal digitalisere nye og eksisterende tjenester mer effektivt

10 Min side vs. eBygg

11 Felles tjenester Fagsystemer

12 Spørsmål…  Status p.t.?


Laste ned ppt "Foto: Carl-Erik Eriksson «Min side…» KPR Scandic Nidelven, 11.9.2015."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google