Innovate with Office Online Information & creation

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Langt igjen? Om yrkesdeltakelse, inntekt og utdanning for mennesker med fysisk funksjonsnedsettelse Jon Erik Finnvold, NOVA Resultater fra.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Del 2: Personlig økonomi.
© 2006 IFS AB. All rights reserved.
Litt mer om PRIMTALL.
Elevene på folkehøgskole Noen tall som viser hvem elevene våre er.
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
Elverum, 24. Mai 2011 Kenneth Baranyi Eriksen. Hvem er? Kenneth Baranyi Eriksen  Daglig leder Webgruppen AS  Siviløkonom, fotballtrener  Webanalyse.
• De første månedene: – lesere • Fra november 2012: fra besøk pr måned.
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Google Confidential and Proprietary 1 1 Hva kan Google fortelle deg om kundene dine? Siri G. Børsum Industry Leader Google Norway Hva kan Google fortelle.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
”Hvem besøker nettstedene” 4. kvartal 2008
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Dyreparken på 300 sekunder.
IBM Global Services JavaOne 2007 Ole André Scheie IBM GBS.
Cross-Media Advertising The Dove Nutrium Bar Case Study Workshop 20. mars 2002.
Bruk av MS Project 2003 Server til Målrettet prosjekt styring Ulrika Johansson, Project Manager -DNV IT Solution.
Varemerkeprogrammet Sikkerhet og forbrukertrygghet
1 Seminar om samarbeid mellom høgre utdanning og arbeidslivet Norgesuniversitetet, NUV, Tromsø Prosjekt: Integrert kunnskapsutvikling mellom.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Høstens NFF-konferanse 16. og 17. november 2006NFF 1 Mobil og fleksibel kommunikasjon i nettbasert utdanning Astrid de Mora og Aleksander Dye.
Del 2: Personlig økonomi.
1 Hvem har plyndret Tanzania for gull, og hvor er det gjemt?
2. Planter. Del 1 (1–4). Nivå 2. Side 19–24
1 E-Site 3.2 Webmaster introkurs. 2 Innhold •Generell informasjon om E-Site •Funksjoner •Adminsider.
Microsoft Office2010 ved UiO Fellesmøte IT-ansvarlige januar 2011.
SnarveierPC og nettSamarbeidMicrosoft Web- tjenester Word
TR90 LTO 7. – 11. oktober ER DU KLAR? ordertr90.nuskin.com.
Hva vet folk flest om hjertesvikt
IcabMobile Ingvar Lygren.
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
1 The Innovation Relay Centre (IRC) Network Et europeisk nettverk for forskning, teknologioverføring og innovasjon.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
Lørenskog kommune, arbeidsgiverseksjonen
Velkommen til Medisinsk bibliotek
Bruk av GeoGebra og andre digitale verktøy
Bruk av GeoGebra og andre digitale verktøy H. Aschehoug & Co Sehesteds gate 3, 0102 Oslo Tlf:
VAGINAL HYSTEREKTOMI SOM DAGBEHANDLING
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Mål deg til kontroll! Even Aas-Eng McCann Worldgroup.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal
1 Hvordan lage websider Med Interkodex AS. 2 Innledende Å lage profesjonelle webløsninger kan gjøres veldig enkelt og rimelig. Du trenger ikke kunne webdesign.
LR-Akademi Lederbonus.
Kapittel 6 oppgave k Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Andreas Roos, Product Manager Nettby.no Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Case på Nettby.
Azure airways. Learning Path Logg deg inn Lag en plan Forbered deg = Økt kompetanse Lerning Path meny:
Kort om Bysiden Norges største byguide på nett (52 byer) ‏ Aktuell informasjon om arrangementer. Hva skjer, hvor og når? Brukeren kan selv legge ut informasjon.
MAKSIMER SCANNERFORRETNINGEN DIN. EN FORRETNINGSMULIGHET ULIK ALLE ANDRE Økning Antall scanneroperatører i EMEA % Antallet scanninger.
Veivalgsanalyse etter Sørlandsmesterskapet i lang (klassisk) distanse 2004.
Tidsregistrering v/HiST DATAGRUNNLAG: Evaluering av HiST; en spørreskjemaundersøkelse blant Forskerforbundets medlemmer høsten 2009 v/HiST.
Kirsten Ribu Samfunnsinformatikk Mer om tilgjengelighet Kirsten Ribu HiO.
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Daily Rapportdelen.
Ny Fronter-tjeneste: fronter.com/uio
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Spore eldre steder med GPS-klokke
Gode venner som hjelper andre
Завод за унапређивање образовања и васпитања
برنامج الكتابة wordورد
Lokal økonomi-informasjon
Utskrift av presentasjonen:

Innovate with Office Online Information & creation Anette Beckstrøm Holtedahl Product Marketing Manager Office-systems Microsoft Norway Nov 2007 Office innholder nå mye mer Office bredt – påvirker hverdagen – hvor mange bruker Office? markedsandel Office 2007 for mac kommer I januar 08 først Ny annonsekanal – nå et helt spesifikt publikum

Hva er Office Online? Et innovativt, universelt forretningsverktøy En kraftfull forlengelse av Microsoft Office: Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint og mer En av de mest populære kanalene på Microsoft.com Why did we launch? Because users didn’t want to wait for the latest software release – they wanted these services now. So users are now empowered and using Office Online more and more for their needs. Why did we redesign? To make the site easier to use.

Hvordan kommer folk til Office Online? MS Office programmene 37% Microsoft.com Hjemmeside 14% Bokmerker / skrevet inn URL 14% Søkemotorer 16% Product Registrering 9% Source: Internal Ad Profile Study 2007. 8000+ respondents: US, UK, FR, DE, IT, ES, JP, BR, IN

Hvem bruker Office online? Velutdannet eldre brukergruppe Alder: 25-54, 54% 50:50 split på kjønn 53% har inntekt >400 k NOK 83% fullført høyere utdanning Source: Europe Forretningsfolk Source: Europe Voksende brukerskare 3 126 k sidevisninger per måned 241 k unike brukere per måned Bruken vokser jevnt (17% måned- måned) 21% kommer tilbake i løpet av måneden Source: Norway Source 1: Trafficnumbers Norrway Source 2: Internal Ad Profile Study 2007. 8000+ respondents: US, UK, FR, DE, IT, ES, JP, BR, IN

Hva henter man fra Office Online? INFORMATION & CREATION For å undersøke avanserte funksjoner I Microsoft programmene For å utvikle sin kompetanse Avansert clip art 61% Maler 24% Downloads 9% Hjelp og kurs 6% NORWAY Månedlig: Visits – ofte besøkt Help : størst med 51 800 visits Downloads: 51 700 visits   Hits Norway: - surfemodus Cliparts: 1,2 mill Template: 217 000 Downloads: 189 000 Forsiden: 98 000 Help? Produktene: (de største) Word 11200 Excel 10500 Page 5 5

Office online treffer brukere i forretnings- og produktivitetsmodus Annonsører kan engasjere med ulike media: Flash 3 parts rich media (non-expanding), HTML 160x600 300x250 Because ads are 1 per page there is no clutter – no competition. Office Online offers you standard ad units in quality placements, carefully coordinated with user scenarios and tasks, many of which involve significant amounts of time spent per page, to ensure your ads are noticed—and acted upon. Note on rich media: Will not accept any non-user-initiated audio or video.

Kommer inn på hovedsiden til produktene Nedover ser vi de ulike produktene du finner info om. DU skal ha Excel og klikker på den

DU får opp en liste med kurs du kan ta. Alle disse er gratis og de er i praksis presentasjoner du kan klikke deg igjennom Julie: Du velger rett og slett den første ”opp å kjøre med Excel”. Du vet at det du leter etter er en basic funksjon som bare er fornyet litt i den nye Office-versjonen. Tanken er at du nå skal sjekke om den inneholder intro til graf-laging også.

Du klikker deg igjennom fra begynnelsen. Menyen til venstre viser hva presentasjonen inkluderer. Videre…

Der var det om hvordan man lager grafer.

Skal skrive inn søk etter Fotokalender 2007

Annonsen til høyre – jeg har jo en konto der Annonsen til høyre – jeg har jo en konto der! La meg klikke og finne et bilde i den kontoen… har gjort klart en brukerkonto med et bilde.

Office online treffer brukere i forretnings- og produktivitetsmodus Annonsører kan engasjere med ulike media: Flash 3 parts rich media (non-expanding), HTML 160x600 300x250 Because ads are 1 per page there is no clutter – no competition. Office Online offers you standard ad units in quality placements, carefully coordinated with user scenarios and tasks, many of which involve significant amounts of time spent per page, to ensure your ads are noticed—and acted upon. Note on rich media: Will not accept any non-user-initiated audio or video.