Program 19.11 1 10.10 Trygt læringsmiljø på nett ved høgskolelektor Hanne Maria BingenHanne Maria Bingen 10.50 Gruppearbeid Vi deler oss i diskusjonsgrupper.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Høgskolen i Oslo Hvordan matcher studenters trening i kunnskapsbasert praksis med yrkeslivets krav? ved Anett Kristin Kolstad, 1. bibliotekarstipendiat.
Advertisements

Nettskolen i Nordland Geir Hareide Hansen, leder 27. Februar 2014 Foto: Crestock.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov 2011.
Rammevilkårene for forskning i utdanningen Toril Johansson, ekspedisjonssjef Universitets- og høyskoleavdelingen.
Muligheter for forskning og utvikling i elæring? Haugesund, 9. mars 2004 NVUs fagforum v/Hugo Nordseth.
Nina K. Vøllestad Avdeling for helsefag Institutt for helse og samfunn Det medisinske fakultet TRANSFORMASJON AV VITENSKAPELIGE TENKE -, ARBEIDS- OG VURDERINGSMÅTER.
Noen utfordringer for skolene
Dag Dag 10:30 Velkommen til samlingen Mette H. og Jostein Soland
Velkommen til Ungdomstinget i Oslo Bispedømme
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Forskningsbasert?. StLs definisjoner »Forelesere –Med aktivt forhold til FoU –Som kjenner vitenskapelig metode –Som er oppdatert på sitt fagfelt –Som.
Nye strukturer i UH-sektoren: Samarbeid, arbeidsfordeling og konsentrasjon Nye strukturer i UH-sektoren: Samarbeid, arbeidsfordeling og konsentrasjon.
UH-nett Vest og Profesjonalisering gjennom internasjonalisering Det 72. norske bibliotekmøte på Hamar Lene Bakke.
NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS.
Innbyggernes Helse-IKT - utfordringer og muligheter i den digitale pasientens møte med helsetjenesten InnoMed møteplass Best Western Oslo airport Hotel,
Med fra start! Skolestart på Eidsvoll videregående skole høsten 2013 EIDSVOLL VIDEREGÅENDE SKOLE.
Høgskolen i Bergen Over 70 ulike studietilbud Yrkesrettede utdanninger til og med masternivå Utdanninger som er etterspurt i samfunnet.
Distansundervisning i Interreg – kan denna teknologi och informationshantering även användas inom forskningssamarbete och forskarutbildning? Erik Mönness,
OMJ-98 Avdeling for samfunnsfag Kompetansemøter mellom praksis og utdanning P 10/2005.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet •E-post •PPS •NEL •Studentweb •Its learning.
Gruppe for digitale medier i læring «DML-gruppen tilbyr IT-støtte til utdanning ved UiO. Målsetningen vår er å legge til rette for god og fleksibel undervisning.
Norges Beste Barnehage
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Morgendagens kompetanse
RAMMEPLAN for barnehagens innhold og oppgaver. Mandat for rammeplangruppen Rammeplangruppen skal vurdere og fremme forslag på følgende områder særskilt:
“Å utvikle studietilbud og undervise på nett” Perspektiver og erfaringer fra det nasjonale LINGO-prosjektet cmc.uib.no/lingo Åpent seminar ved HiØ tirsdag,
Den informasjonskompetente lærer Et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Bergen, Hordaland fylkesbibliotek og praksisskoler i Hordaland Presentasjon ved.
Ra i første rekke ? læring med IKT Presentasjon ved Berit Bratholm , Høgskolen i Vestfold.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet Epost PPS NEL Studentweb Its learning.
Kvalitet i nettbaserte studier Muligheter med HD og 4K konferanse
Høgskolen i Oslo Profesjonsutdanningenes utvikling i UH-sektoren UHR-seminar Sissel Østberg Rektor HiO.
Universitetsturne 2013 i Nordland
Strategier og prinsipper for implementering
Digital tools in kindergarten
Høgskolen i Oslo Læringssenteret – - forskjellig fra ”tradisjonell bibliotektjeneste”? Avd. JBI Kari Mitchell, underdirektør; Tanja Strøm, hovedbibliotekar.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmenn- og førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning.
Masterstudium IKT og læring Leikny Øgrim og Monica Johannesen Avd. for lærerutdanning Høgskolen i Oslo.
Stedbunden undervisning med fjernundervisningsteknolgi - tilrettelegging for åpen og fleksibel læring Monica Johannesen og Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo.
Masterstudium IKT og læring Arbeidsseminar PUS 12/2 03.
Fjernundervisning på campus? Om erfaringer med teknologibasert fleksibelt læringsmiljø ved IT-seksjonen, ALU, HiO Presentasjon på Nettverkskonferanse -
Forside.
VELKOMMEN TIL LÆRERKONFERANSEN 2011 PÅ GJØVIK. Torsdag 7. april KL 11.15VELKOMMEN ved ordfører i Gjøvik, Bjørn Iddberg GJENNOMGANG AV PROGRAMMET, Ivar.
Fagreferentens arbeidsoppgaver i ei tid med nye læremetoder og nettbasert utvikling Hans Martin Fagerli Høgskolen i Oslo.
Kva er læringssenter? fysisk –grupperom –pc-arbeidsplasser personale –pedagogisk orienterte fagreferenter IKT-folk, forskningspersonale nye funksjoner.
NOKUT evaluering 2008 Ingeniørdidaktisk kurs Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk Program for lærerutdanning
Velkommen til informasjonsmøte for studenter på profesjonsstudiet i psykologi – 6-årig løp.
Universitets- og høgskolebibliotekene i kunnskapssamfunnet Randi E. Taxt Bibliotekmøtet på Hamar
Basis IT Hva nå? Arne Fjerdrumsmoen, prosjektleder
Velkommen!. Velkommen! Hvorfor trenger Norge et Faglig råd for PP-tjenesten?
Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digital tilstand 2014 på vei mot kvalitet…
Kompetente barn og unge 4.Samling April 2008 Organisasjonslæring.
Kompetanse for kvalitet KFK Hva skjedde på møtet om matematikkursene på Gardermoen? Tilstede James, Hans Wilhelm og Vibeke.
Program for samlingen Kl. Aktivitet Info. Dag 1, tirsdag 14. oktober. Møteleder Ove Austmo Lunsj   Velkommen Ove Austmo, funksjonsleder.
Utdanningsforbundet Bergen Seksjon grunnskole Nettverk våren 2011 Den digitale lærer.
Innlegg på Ledermøte forskning og fagresurser Handelshøyskolen BI ved Anders Tveit, Prosjektleder pedagogisk utviklingsprosjekt Innlegget finnes.
Finnmarksfakultetet – ambisiøs, raus og nær! Strategi for Finnmarksfakultetet, UiT Norges arktiske universitet,
Direktørnettverket 2. desember 2015: Årsplan for USIT for – Strategisk retning og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digitalisering for kvalitet: Hva må.
:PULS - mandat og strategi HANNE SCHOU RØISING, LEDER FOR PULS.
Hvordan kan vi bruke Studiebarometeret til egen kvalitetsforbedring? Jon Olaf Olaussen ASKU Handelshøyskolen i Trondheim 1.
Studenters forventninger til IT og E-læring Rica Hell
Strategi – Innspill fra IDI Kalvskinnet Ledermøte 22. mars 2017
Senter for læring og utdanning
Utdanning som sprenger grenser
Forskning og innovasjon
Overordnet strategi SV-fakultetet
Arbeid med Handlingsplan for undervisning ved UiS
Ressurssenter for undervisning, læring og teknologi (Result)
Studieledernettverket: Silurveien og digitalt læringsmiljø
Forskning på digitalisering og læring innen helsefag
Utskrift av presentasjonen:

Program Trygt læringsmiljø på nett ved høgskolelektor Hanne Maria BingenHanne Maria Bingen Gruppearbeid Vi deler oss i diskusjonsgrupper Lunsj i kantinen Det er bestilt mat til alle påmeldte Omvendt undervisning ved universitetslektor Stockholms universitet Tore Nilsson Pedagogisk bruk av videokonferanse ved stipendiat Gry EspedalGry Espedal Plenumssamtaler Vi diskuterer strategiplan og veien videre

Fra Strategiplanen (Vedtas i Høgskolestyret des. 2013) 2 Mål for utdanning : • fleksible studieløp og læringsformer basert på IKT og elæring • en pedagogisk tilnærming som fremmer forskningsbasert utdanning og studentaktiv læring og forskning Stategi: • Utvikle nyskapende modeller for studier som er fleksible både med hensyn til tid og sted, progresjon og ambisjon • Styrke pedagogisk utvikling og kompetanse, som omfatter utvikling av en pedagogikk og didaktikk for forskningsbasert utdanning, elæring og digital kompetanse

e-lærings komiteen 3 Institutt for institutt for sykepleie og helse: Hanne Maria Bingen (leder) Hanne Maria Bingen E-læringskoordinator: Mads JohnsenMads Johnsen Institutt for vernepleie og ergoterapi: Ulf BergeUlf Berge Institutt for sosialt arbeid og famlieterapi: Kjell Roar Storm Kjær Kjell Roar Storm Kjær Institutt for diakoni og ledelse: Beate Jelstad LøvaasBeate Jelstad Løvaas Studentrepresentant: Kim-Eirik Bjørke Studentrepresentant: Ivar Teigland Mats Schønning (vara) Observatører: Bjørn Erik Trongleiv (IT) Hilde Trygstad (Bibliotek og læringssenter) Mona Fonnes (sekretær. Bibliotek og læringssenter) Bjørn Erik Trongleiv Hilde Trygstad Mona Fonnes

Mandat 4 Komité for e-læring skal: • være en pådriver ved høgskolen når det gjelder utvikling av bruk av e- læring • bidra til at høgskolen i alle deler av sin undervisning, bruker e-læring på en hensiktsmessig måte • være oppdatert innen fagområdet e-læring og bidra til erfaringsdeling og kompetanseheving i organisasjonen • bidra til at høgskolen bruker sin elektroniske læringsplattform på en hensiktsmessig og fremtidsrettet måte

Samtale 5 • På hvilken måte kan undervisning på nett brukes i din undervisning? • På hvilken måte kan asynkrone/synkrone skriveverktøy være interessant for din undervisning? • Om du ser bort fra alt det tekniske (lyd, bilde og itslearning), hvilke utfordringer og gevinster sitter du igjen med ved denne typen tilretteleggingen av undervisning? • Hvordan tenker du IKT kan bidra med å utvikle en bedre kvalitet på undervisning og læring ved Diakonhjemmet Høgskole? • Hva synes du er utfordringen ved å bruke IKT i undervisningen? • Hva kan gjøres for å utbedre disse utfordringene? Gruppene fordeler seg slik i Oslo: AUN (Atrium nord)ISF D14-AU12 (gamle bibliotek)ISH GS (Galleri Sør) IDL Elab Verdier og relasjoner Gruppene fordeler seg slik i Sandnes: Aud C IVE 221 Verdier og relasjoner

Takk for i dag! 6 Har man riktig retning er det sannsynlig at man kommer fram til målet…