Hvordan gjøre mer med å gjøre mindre! Av Rune Ulvnes
Oppgaven til alle utviklingsprosjekter Utvikle den løsningen som brukerne kommer til å like og benytte, til lavest mulig kostnad gjennom hele systemets levetid IKKE: Utvikle den løsningen oppdragsgiver TROR vil bli benyttet, til lavest mulig utviklingskostnad
Strategi og kost/nytte Brukerbehov Teknologi Virksomhetens hensikt – Anskaffelsens formål. Effektivisere arbeidet med i å spre, innhente og søke i intern informasjon. EFFEKTIVISERE ARBEIDET
Kan man ikke utfordre forrige ledd, vil mulighetene kun bli mindre Strategi og kost/nytte Brukerbehov Virksomhetens hensikt – Anskaffelsens formål. Effektivisere arbeidet med i å spre, innhente og søke i intern informasjon. EFFEKTIVISERE ARBEIDET Teknologi Mandat Skisser
Strategi og kost/nytte Comperio tror på å jobbe sammen: utfordre og lære av hverandre med fokus på respekt Strategi og kost/nytte Beste løsning Brukerbehov Teknologi Virksomhetens hensikt – Anskaffelsens formål. Effektivisere arbeidet med i å spre, innhente og søke i intern informasjon. EFFEKTIVISERE ARBEIDET
Working functionality Scrum og Smidig Design Vision Strategy User Stories Business Concepts Wireframes Graphic Design Agile Design Process Daily Scrum Sprint Sprint Backlog Working functionality demonstration Backlog selection Product backlog
En sprint i forkant La UX teamet jobbe en sprint i forkant …. Sprint 3 UX (Sprint 4) Sprint 2 UX (Sprint 3) Sprint n UX (Sprint n+1) Sprint 1 UX (Sprint 2) UX (Sprint 0) La UX teamet jobbe en sprint i forkant Produser klikkbare prototyper før hver sprint Prototypen er brukerhistorien visualisert Det tekniske teamet implementerer prototypen ved neste sprint
The Agile Design Process 3. Wireframes 3 4. Testing 2. Concept Development Q 4 2 5. Graphic Design Pre-analysis User stories 1. Analysis 5 1 Q Q 0. Pre-analysis Testing Re-prioritizing Relevance Planning Implementation Sprint 1-…
Takk for oppmerksomheten Rune Ulvnes Country Manager Mob: 93 40 15 22 Twitter: @comperiosearch http://design.comperio.no/