Veiviser for utfylling av elektronisk innkjøpsanmodning

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Nedlasting av apper på Apple
Slik bruker du vår nettbutikk!
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Datakurs i heimesida Skei hotell 15.mai  Søk opp på internett  Last ned Google Chrome – gratis  Gå inn via Google Chrome når du skal inn på pensjonistforbundet.
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
YouTube Amerikansk nettside Gratis Video og musikk
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Veiviser for distribuert registrering av forventet ventetid på www
Registrering 1.åpne din Galaxy. 2.trykk på Programmer som du finner oppe til høyre på skjermen. 3.trykk på ikonet Samsung App. 4.når du kommer inn på siden.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
BraWeb Bestilling.
Brukerveiledning for gruppeledere
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
EVurdering Et webbasert system for elektronisk vurdering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av elektronisk system for vurdering av forskningssøknader.
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Hvordan lager du en konto?
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Bruke Gmail 3a Gmail er et e-postprogram.
HVORDAN SLETTER DU DIN FACEBOOKKONTO ?
Brukerveiledning Basware
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Veiledning for firmakunder
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Last ned apper fra Google Play (Android) Åpne Internett på din enhet og søk deg inn på siden trykk på Play, som du finner på menylinjen.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Forsiden til som du møter førstwww.pssi.no.
Oppdatering for Windows Update Windows Update er viktige oppdateringer for din PC. Disse skal i utgangspunktet komme første tirsdag i hver måned, men de.
Gerica på ny plattform Oppdatert
OPP2011 Agresso 5.5 tirsdag Kl. 09:00-11:00 Oslo kommune
Arena Helse – Prosjekt St.Olav PC hjelp. 2 Starte Microsoft Outlook første gang Når du starter Outlook første gang får du opp et skjermbilde som vist.
Opplæring: Digital Diktering
Hvordan lager du en konto?
Eksempelet forutsetter at pasient allerede er valgt.
Presentasjon av ROS PP Trykk pil for neste bilde.
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
Komme i gang med BIBSYS På bibliotekets hjemmeside bruker vi denne linken til BIBSYS.
Komme i gang med BIBSYS På bibliotekets hjemmeside bruker vi denne linken til BIBSYS.
Basware Purchase Management
Reservasjonen er fullført
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Lync-møter Bli med i Lync-møte Planlegge et Lync-møte
Online Påmelding via Dette er en påmeldingsløsning som kan brukes av enkeltpersoner som skal melde seg på renn.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADR) Den enkle måten å handle produkter på, med levering hver måned. Du har fordelen av en rabatt på 5.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Skifteplan mobil – for oppslag og noteringer av tiltak på skiftene. 1.
Instruksjon På de neste sidene vil du se noen rammer der overskriften er ulike argumenter for å undervise biologi Du vil også se en liste over enkelt-argumenter.
Otra Web-Shop - Quick Guide
ArrangeIT Webbasert system for å håndtere påmelding og fakturering ved ulike typer arrangementer.
Lions hjemmeside Slik legger du som hjemmeside- redaktør ut en enkel artikkel Medlemsregistret.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Registrering av testresultater Trinnene i prosessen Logg deg inn på Admin-sidene Opprett en ny test Legg til testresultater Registrer.
Liv- og pensjonstjenesten demo Liv- og pensjonstjenesten Gå til Klikk på ”Logg inn” Logg inn med BankID utstedt.
Veileder i Extranet for brukere, kontaktpersoner og resultatrapportører Extranet - en felles plass for målinger av forbedringsarbeid i pasientsikkerhetskampanjen.
Otra Web-Shop - Quick Guide
ADR & SCANNERKORT.
ØKONOMIFORUM 12. DESEMBER 2017
Gå til – Klikk på «lag konto».
Attestasjon og anvisning
Utskrift av presentasjonen:

Veiviser for utfylling av elektronisk innkjøpsanmodning og mottaksmelding

I. Lage innkjøpsanmodning Klikk på Innkjøpsanmodning under overskriften ”Mine Lenker” Klikk på Ny for å lage en innkjøpsanmodning

3 1 2 Alle brukere er knyttet opp mot et standard sted (leveringssted). Dersom du har tilgang til flere steder får du opp disse ved å trykke på verdilista , her velger du ved å trykke på den grønne trekanten 1 2 Gi inn lønnsnummeret ditt på formatet A8699 3 Trykk på knappen

Klikk på og velg ”Forkontering…” Gi inn ønsket kontostreng, søk evt. opp via verdilister. Klikk på når du er ferdig. Drift: Legg inn «konto» og «ansvar» som et minimum. Evt. anleggsnummer/aktivitet hvis dette skal følges opp. Prosjekt:Legg også til prosjekt –og aktivitetsnummer som et minimum.

Klikk på fliken og klikk så på Konsulenttimer: Ved avrop, anbefales det å legge inn antall timer forventet å forbrukes inneværende år. Grunnen for dette er at ved indeksregulering, vil en mottaksmelde antall timer på mottatt faktura, men hvis ikke timeprisen stemmer, går ikke fakturaen rett gjennom og må manuelt attesteres. Ved ny timepris, lager en ny innkjøpsanmodning og avslutter den gamle innkjøpsordren. Materiell: Legg inn en linje for hvert produkt med tilhørende pris Se detaljert forklaring på de to neste sidene.

8 1 2 5 3 6 4 7

Her skriver du inn hva du skal kjøpe, det du skiver her kommer på innkjøpsordren 1 2 Her gir du inn antallet av det du skal kjøpe. Konsulenttimer: Legg inn antall timer som er avropt. Håndfast materiell: Når det skal bestilles flere typer materiell på samme innkjøpsanmodning, må en legge inn flere ordrelinjer , en for hvert produkt. Legg inn antall av produktet du skal bestille. Bruk flere ordrelinjer Andre innkjøp: Ved for eksempel entreprisekontrakter, kan du legge inn antall 1 og senere mottaksmelde fakturaandelen av kontraktssummen. 3 Her kan du gi inn ønsket mottaksdato, det står dagens dato som standard. Du kan evt. velge dato fra kalenderen ved å trykke på og klikke på ønsket dato i kalenderen. 4 Her gir du inn enhetsprisen på det du skal kjøpe. Her gir du inn innkjøpsenhet. Bruk X stk for materiell og 1 stk for entreprisekontrakt. Konsulenttimer skal merkes med HOUR. 5 6 Her gir du inn leverandørens femsifrede nr. Kan søkes fram ved å klikke på 7 Her kan du skrive evt. Kommentarer til innkjøpsavd. Dette kommer ikke på innkjøpsordren 8 Tilslutt klikker du på

Trykk på Hjem for å komme tilbake til startsiden i portalen Merk linja ved å sette hake her Til slutt aktiverer du anmodningen ved å klikke på handlinger og velge Aktiver Innkjøpsanmodningen må attesteres, dette er nytt. Se forklaring neste side Trykk på Hjem for å komme tilbake til startsiden i portalen

Mottaksmelde i webportalen Med en gang konsernanskaffelser har effektuert din innkjøpsanmodning, vil den vises slik i din webportal: 1 2 3 4 5 6 Forklaring av feltene : 1 IO nr. Klikk på linken for å få fram innkjøpsordren. 2 Her kommer de 50 første tegnene av det du har bestilt 3 Innkjøpsanmodningsnr. Klikk på linken for å få fram innkjøpsanmodningen 4 Dato som innkjøpsordren er laget 5 Hvem som er innkjøper på innkjøpsordren 6 Klikk på ’Registrere Ankomst’, klikk så på og velg Motta ordre.. 7 8 7 8

Gi inn antallet du har mottatt 9 9 Klikk OK og du er ferdig 10 10 Hvis antallet ganget med enhetsprisen oppgitt i innkjøpsanmodning stemmer med fakturaen, så går fakturaen rett gjennom uten attestasjon og du har spart organisasjonen mye tid.