Webredaktørmøte 14. Desember 2010 – Tryvann. Agenda • Jakten på stjernene • Nye forskningssider • Prosjektoversikt emigrering • Neste websamling • Planer.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
Nye ting i vortex, og tips og trix! Presentasjon på USITs allmøte på kvinnedagen 2012 Av Dagfinn Bergsager, USIT.
Litt mer om PRIMTALL.
Intranett: Hvordan komme i gang
Bergen Golfklubb Juniortrening Utfordringer • Lav rekruttering av juniorer som ønsker å spille mye golf, spille turneringer, trene golf hele året.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
PhD on Track – testmetodikk når målgruppen involveres Andrea Gasparini, Universitetsbiblioteket i Oslo Ingrid Cutler, Universitetsbiblioteket i Bergen.
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Agenda Workshop oppsummering Målsettinger for intra- og internett
Samfunnsutvikling, funksjonshemming, universell utforming og lovverk.
Å skrive for Internett Ingunn Selvik 5. Mars 2007.
Teknologiledelse 1 Hvordan utvikle produkter med høy designfokus Kristine Holbø SINTEF Teknologiledelse.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
Universell utforming av IKT- løsninger ved NTNU Fra teori til praksis Carl-Fredrik Sørensen Seniorrådgiver NTNU IT.
Norge universelt utformet 2025 Status i arbeidet med Handlingsplanen Einar Lund seniorrådgiver Miljøverndepartementet Ålesund, 20. mars 2013.
Webredaksjonsmøte 15. september Velkommen. Agenda 1. Hvem oppretter og oppdaterer ansatte? 2. Søkeoptimalisering – sjekkliste og informasjon 3. Demonstrasjon.
Rapportering til departementet Seminar NPH, 16. januar 2007.
Webredaksjonsmøte 14. jan Agenda • Presentasjonsrunde, møt Monica! • Flash/bannerfelt, ny bruk nå frem til 15. april. • Oppsummering fra kvalitet.no.
Personalmøte GFU 26. september 2012
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Illustrasjoner: Ingrid Brennhagen
Heuristisk evaluering Evaluering av gruppe 08s nettsted Gruppe01.
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Kompetanseplan bydel Frogner
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Er sertifisering viktig?
SYSTEM MANAGEMENT SERVER 2003 PROSJEKTOPPGAVE 45E VÅREN 2004.
Universell utforming av bibliotek Erfaringer fra en kartlegging i Østfold Anne Berit Brandvold Spesialbibliotekar Østfold fylkesbibliotek Rosfjord Strandhotell.
1 Skal vi snakke sammen? Jan Håvard Skjetne SINTEF / University of Melbourne
Empiriske metoder Oppgaveanalyse, observasjon
Fylkesnettverk for karriereveiledning i Nord-Trøndelag Namsos, april 2013.
Pilotfylkesamling Innledning Gardermoen 11. juni 2009 Einar Lund, Miljøverndepartementet.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skatteetaten Skatteetaten Innbyggerundersøkelsen 2013.
Aina Tjosås, seniorrådgiver 28. oktober 2011
Webredaksjonsmøte 25. februar.. Agenda: Ny brukermanual for Epi- nih Ny ansattprofil - status implementering "Nye" studie sider Statistikk Nytt søk Webseminar.
Webredaksjonsmøte 26. april Agenda Bilder og bildebehandling Sundvollen- websamling Arkivstruktur for bilder og dokumenter Administrativt, transport.
Agenda Velkommen til nye medlemmer!
Webredaksjonsmøte 25. september Velkommen. Agenda 1. Sundvollen- program - hjemmelekse 2. Googel analytic 3. Delegering av nyheter på Innersvingen 4.
Webredaksjonsmøte 17. juni Velkommen. Agenda 1. Velkommen 2. Imagemap 3. ECSS- status 4. Bruk av multimedia på nih.no 5. Søkeoptimalisering – sjekkliste.
Redaksjons møte 26 januar Dagsorden 1.Dagsorden og deltaker presentasjon 2.Kort om redaktør oppgavene 3.Opplæring.
Malverk intern produktopplæring
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
1 Organisering av kode (Kapittel 5). 2 Mål ● Forstå inkludering er og hvilken gevinst det gir ● Lære å utvikle egne funksjoner ● Forstå variablenes virkemåte.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Oppsummering – Status – Videre Våren kamper (- Urædd), (8 h, 9 b) Hjemme: Mål: Snitt: 1,9–1,5 Borte: Mål: Snitt: 0,9-1,6.
Oppfølging av nasjonale prøver
NOKUT evaluering 2008 Ingeniørdidaktisk kurs Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk Program for lærerutdanning
Nasjonal handlingsplan for friluftsområder
Om vurdering og nye eksamensformer. Hvorfor er dette viktig å snakke om? Mange elever ”skjønner alvor” først når de er midt oppe i eksamen. Det kan virke.
Universell utforming i offentlige anskaffelser
LUB og nasjonale planer
Agenda: Kort gjennomgang av ARK, innhold og teori Gruppearbeid
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Revidering av lokal lønnspolitikk 2014 status arbeid
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
1 Innfasing av Innsida Spørsmål vi skal besvare Når får webmastere tilgang til Innsida 2.0? Når får fakultetets ansatte og studenter tilgang? Hvem.
Tema: Universell design Rune Runnestø Mem Thi Van Seminar om utfordringer og muligheter innen Universell utforming av IKT 5. Mars 2009.
Kort om departementets arbeid mot 2015
Fellesmøte 26. september 2013 Mobiltilpassing av UiOs nettsider Tomm Eriksen Webseksjonen - USIT.
Systemutvikling, organisasjonsutvikling og regelverksutvikling Dag Wiese Schartum, AFIN.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Produktion og udbud 4. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Universell utforming. Tilgjengelighet for alle ● Alle personer skal kunne bruke et produkt på en likestilt måte så langt det er mulig.
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
Frode Hammer Håvard Gustad
Utskrift av presentasjonen:

Webredaktørmøte 14. Desember 2010 – Tryvann

Agenda • Jakten på stjernene • Nye forskningssider • Prosjektoversikt emigrering • Neste websamling • Planer 2011 • Eventuelt

Jakten på stjernene • Vi beholdt våre 4 stjerner! Vi beholdt våre 4 stjerner! • Vi er best på brukertilpassning (79%), dårligst på tilgjengelighet (43%) og skårer bra på nyttig innhold (64%). • Det gir oss et snitt på 63 %. * * * * * * 80 % eller bedre * * * * * 70 – 79 % * * * * * 58 – 69 % • Mål for 2011, 80 % eller bedre!

Jakten på stjernene • Universell utforming av IKT, § 11§ 11 • All ny informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) rettet mot allmennheten skal være universelt utformet fra 1. juli • Difi er ansvarleg for handheving av §11 i den nye Diskrimininerings- og tilgjengelegheitslova. • Last ned Tilgjengelige nettstederTilgjengelige nettsteder

Jakten på stjernene • Er teksten lettlest? Test den på Lix:Test den på Lix

Tidplan nih.no AktiviteterTidplan Fasilitering av innholdsanalyse • Halvdags workshop for oppstart innholdsanalyse. • Tilgang til innholdsanalyseverktøy. 6. – 7. desember 2010 Revisjon av interaksjonsdesign • Digitale skisser til revidert interaksjonsdesign for utvalgte sidemaler (maks 3-4), navigasjon og interaksjonselementer på nih.no. • Avsjekkmøte. • Nettbasert test. • Reviderte digitale skisser. • Dokumentasjon og beskrivelse av oppførsel (ikke ferdig grafisk design). Oppstartmøte 5. januar 9-11 Avsjekkmøte 18. januar 9-10 Justeringer 18. – 19. januar Interaksjonsdesign og testing av ny forside • Digital skisse til revidert forside nih.no • Avsjekkmøte. • Nettbasert test. • Revidert digital skisse. • Dokumentasjon og beskrivelse av oppførsel (ikke ferdig grafisk design). Oppstart 26. januar Avsjekkmøte 26. januar Nettest 27. januar – 1. februar Justering etter nettest 1. februar Revisjon av grafisk design for malverk og forside • Oppstartsmøte om frihetsgrader og føringer. • Utkast til justert grafisk design. • Avsjekkmøte. • Revisjon av grafisk design. • Dokumentasjon og grafiske filer. Oppstartmøte grafisk 2. februar 9 – Avsjekkmøte 9. februar 9 – Revisjon/dokumentasjon 9. og 10. februar

Tidplan intranett AktiviteterTidplan Mål, brukere og innhold • Halvdags workshop om mål, målgrupper, bruksoppgaver og kjerneinnhold. • Oppsummering fra workshop. Workshop 2. februar 12 – 16 Oppsummering 3. februar Konseptskisser • Utkast til konseptskisser (maks 5) • Arbeidsmøte om konseptskisser. • Revisjon og dokumentasjon av konseptskisser. Arbeidsmøte konseptskisser 10. februar 9-11 Reviderte skisser 16. februar Prototyping av interaksjonsdesign • Utkast til klikkbar prototype (maks 5 sidemaler) med innhold produsert av NIH. • Avsjekkmøte. • Revisjon og dokumentasjon av prototype etter avsjekkmøte. Avsjekkmøte 23. februar 9-11 Ferdig prototype 2. mars Grafisk design for intranett • Oppstartsmøte om frihetsgrader og føringer. • Utkast til hovedretninger for grafisk design • Avsjekkmøte med beslutning om hovedretning. • Detaljering av grafisk design. • Avsjekkmøte. • Revisjon av grafisk design. • Dokumentasjon og grafiske filer. Oppstartsmøte 2. mars 9 – Avsjekkmøte hovedretning 3. mars Avsjekkmøte detaljering 10. mars 9 – Leveransemøte intranett interaksjonsdesign og grafisk torsdag 17. mars kl

Kvalitetskriterier for NIH • Tittelen er god • Kort og poengtert ingress, uten lenker • Skannbart innhold • Tilstrekkelig informasjon for oppgave • Bruker riktige virkemidler • Gode handlingsdrivere • Teksten har synkende viktighet • Finnbar informasjon • Lenker følger designmal (blå, fet skrift) • Bilder har alt-tekst og bildetekst under

Relevanskriterier • Kriterier: • Siden er nyttig for rekruttering • Siden er nyttig for eksisterende studenter • Siden er nyttig for andre målgrupper • Siden inneholder påkrevd innhold (f.eks. fra departement) • MEN: må kunne sette kriterier som irrelevante for enkelte sider – ellers blir relevans-scoren feil

Foreløpig plan for analysen • Gjør en kjapp gjennomgang og flytter innhold til riktig kø (Karen, Torunn, Monica) • Kvalitetsgjennomgang av hver kø (Karen, Torunn, Monica) • Etterhvert som evalueringene er klare kan innholdseierne begynne å jobbe med innholdet (Monica/Torunn følger opp) • Hva skal med? Hva skal slettes? • Hva mangler? • Når innholdet er gjennomgått, hva skal skje da? • Legg innholdet i køen på nytt, med dato for ferdigstilling • Dette vil bli webredaksjonens arbeidsverktøy i 2011