Innspill DFDS Seaways Dagens og fremtidens aktiviteter !

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen til Forever 1. Velkommen til Forever Living Products forretningspresentasjon (Taleren presenterer seg)
Advertisements

Felles vilje for felles mål Mål og krav fra initiativet for Stor-Oslo Nord Presselansering 10. oktober 2012.
Erfaringer fra 8 års (2004 – 2011 ) Krabbefiske
Velkommen til Forever 1. Velkommen til Forever Living Products forretningspresentasjon (Taleren presenterer seg)
Fremtidens Transportbehov
Handels- og servicenæringens rolle i sentrumsutviklingen Adm.direktør Gunnar Larssen i Oslo Handelsstands Forening deler sine erfaringer og peker på utfordringer.
Dyreparken på 300 sekunder.
Markeder med asymmetrisk informasjon
Dialogtorg i Kristiansand
Et urbant bysentrum i Groruddalen
• Medlemsnettverk for varehandelen. • Mål: Økt kunnskap og flere kontakter.
ANALYSE AV DET REGIONALE POTENSIALE FOR
Muntlig Matematikk Eksamen
v/adm.direktør Stig Morten Nilsen
Utfordringer og potensialer for kollektivtrafikken i Elgeseter gate
OPPLEVELSER FOR LIVET… I Molde lander flyene nesten midt i byen Molde – kort reise – store inntrykk.
Seminar januar 2012 Geir Berg
Flere reiser med Ruter God trafikkvekst og økt markedsandel :
Trondheim lufthavn Værnes i tall
Bredbånd og modernisering av offentlig sektor Karasjok 02. november 2004 statssekretær Eirik Lae Solberg 2005.
Kollektivtransportens finansieringsbehov: Er løsningen mer av det samme, eller finnes det mer effektive måter å finansiere kollektivtransporten på? Bård.
 Ett klubb til klubb utvekslingsprogram  Distrikt/multidistrikt er sentrale støttespillere og koordinatorer  Se
Internasjonalt perspektiv Oslo, Audun Lågøyr Næringspolitisk direktør Byggenæringens Landsforening.
© Bergen kommune Bergen og Hordaland - et sterkt lag Presentasjon av ordfører Gunnar Bakke Torsdag 3 januar 2008.
©TNS 2012 Ferieplaner i vinter. ©TNS av 2 har ferieplaner i vinter 2 Har du planer om å dra på ferie eller fritidsreise i vinter SOURCE : TNS panelbuss.
Tilbudskonferanse 23. april 2014 Nytt båttilbud Aker brygge - Fornebu Gylve Aftret-Sandal Analysesjef Ruter.
Kundens opplevelse av reisen - Kjelsås and Grorudalen
Havnedirektør, Bodø havn KF
Norge AS, logistikk avd. Narvik
REMA Distribusjon Norge AS Distribunal Narvik Hjalmar Larssen Daglig Leder .
Oslo Skogn/Trondheim Moss Brevik Kristiansand Bergen VELG SJØVEIEN 2012 Bergen SJØVEIEN – NOE MER ENN OVERSJØ VIDAR KARLSEN ADM. DIREKTØR DFDS LOGISTICS.
NTNU TBA4853 Landsby nr. 21 Jernbanen – et element i samfunnsutviklingen Eksperter i team 2011.
Boligpolitikk Sarpsborg - Norge.
1 Oslo som cruisedestinasjon. 2 Cruiserederienes vurderinger ved ruteopplegg De viktigste kriteriene: Kjent navn Unikt tilbud Bredt tilbud av opplevelses.
Kontaktutvalget for Velforeninger i Oslo
Samferdsel Transportsektoren bidrar til at utslippene øker Veitrafikken står for 1/3 av Norges klimagassutslipp Veiutbygging ødelegger verdifull matjord.
Reisebransjeseksjonen i HSH--
Sparebanken Telemark 25. oktober2011. SpareBank 1 Telemark filialer/kontorer Markedsandel innenfor privatmarkedet (PM) i Grenland er ca. 40 %
Overordnet mål og sluttprodukt
Møteplasser og handel Grorud Samfunnshus Steen & Strøm Dir. kommersiell utvikling. Henrik Larsen.
Strategi for biltrafikkreduserende tiltak i Buskerudbyen
STAVANGER LUFTHAVN SOLA SOLAKONFERANSEN 2014 Dag Falk-Petersen Konsernsjef Avinor.
Informasjon fra styringsgruppa samferdsel Indre Østfold Regionråd – 16
Regional transportplan Agder Agder Kollektivtrafikk AS Siv Wiken
Title. Tall og fakta Barnefamilier fra Norge på cruise.
SAMFERDSELSKONFERANSEN 2007 Geir Gjærde Reiselivssjef DESTINASJON GEIRANGERFJORD – TROLLSTIGEN AS.
Presentasjon Sentrumshandelen Per Øyvind Mørk, Daglig leder.
Plansamarbeidet torsdag 5. desember 2013 Gro Martnes Leder, Spikkestadbanen Pendlerforening.
Fra regional flyplass til global aktør
20 minutter Fremtidens boligutvikling - effektive kollektive knutepunkter – vi må bo tettere og høyre? Petter Eiken 19 mars 2015 Bedre byrom der mennesker.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
Drammensbadet KF Presentasjon for eiermøtet oktober 2008 Innhold i presentasjonen Organisasjon – ”kulturbygging” Styrets arbeid Status og erfaringer etter.
Visit Trondheim (Trondheim Aktivum) Tilreisende –Turister –Forretningsreisende –Weekend-shoppere Idrettsklubber CITY CARD.
Zell am see Korpstur fom 19.juni tom 23.juni. Avreise gruppe 1 40 stk Fra Trondheim kl Mellomlander i Oslo og København Lander i Munchen kl
Nordea Bank Norge - kortinnløsning
Klimavennlig areal- og transportutvikling i Buskerudbyen Bård Norheim.
Seminar – Maritim Forening Forfatter: Christian Skaug.
SAS rutetilbud Vigra Passasjerer Vigra 2006 (000)
Generalforsamling 11. Mai, 2004 Orientering om virksomheten.
DIALOGKONFERANSEN TIL RUTER Olav Madland, Acando 1.
Brukerveiledning HentMeg. Last ned app HentMEG er tilgjengelig i App Store og Google Play.
The Fjords - Excited by the Fjords
Kollektivtrafikk, veiutbygging eller kaos
DriveNow Company Profile
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
Tredje rullebane Avinor Oslo Lufthavn
Neptun Polar Amsterdam 05 – 07 Mai 26 – 28 mai 2017.
KOLLEKTIVTRANSPORT ROMERIKE
VERDENS BESTE VERTSKAP
Verktøykasse for godt vertskap
Utskrift av presentasjonen:

Innspill DFDS Seaways Dagens og fremtidens aktiviteter !

Fakta: dagens situasjon  DFDS har lang tradisjon med å seile mellom Oslo og København. Vi har ankommet Oslo by i 140 år !  365 avganger/ankomster og 2 skip på ruten  Antall reisende mellom Oslo og København ca  Daglig ca.1000 passasjerer både til/fra i Oslo  Antall årlige minicruise og hotell reisende inntil Oslo er ca passasjerer  Antall biler ca. Tall  Antall tung transport (vogntog)  Største bilavganger 350 biler (jan-mar)  Største antall passasjer avganger 1800 (juli-aug)  Investert 110 mill oppgradering av skipene.  Terminal uteområde oppgradert. Terminalbygningen dog gammel og stygg.

Krav/forventninger fra reisende til/fra Oslo  Tilknytning offentlig veinett (E6 og E18)  Kollektiv transport muligheter  Parkering  Gangveier til attraktive deler av sentrum  Ankomst direkte i ”storbyen” øker interessen for Oslo som destinasjon -Cafe -Hotell -Butikk/shopping -Aktiviteter/opplevelser/severdigheter  Fasilitetene i terminalen bør gjenspeile cruise konseptet ombord. Kunden forventer dette..

Forventet fremtidsutvikling  Videreutvikling av cruise/ferry konseptet  Storby ferie den ferieform som øker mest  Økt etterspørsel etter Cruise opplevelse (krever større kapasitet ?)  Transport vil fortsatt være en viktig del av vår forretning. Norges samhandel med EU i vekst  Biltransport med skip en viktig del av feriemarkedet  Vi satser på kvalitet og cruise opplevelse ombord, fasilitetene i land bør avspeile samme kvalitet