Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertChristine Paulsen Endret for 9 år siden
1
SAMFERDSELSKONFERANSEN 2007 Geir Gjærde Reiselivssjef DESTINASJON GEIRANGERFJORD – TROLLSTIGEN AS
2
NORSK REISELIV Distriktsnæring Stor sysselsetting Sesong Eksportnæring Vekstnæring Stedbunden
3
FORSKJELL KUNDEN MÅ KOMME TIL OSS………
4
MØRE & ROMSDAL Langt borte Kommunikasjoner inn Kommunikasjoner internt - største ferjefylke - bomvegar - offentlig kommunikasjon - ?
5
VERDENSARVOMRÅDET GEIRANGERFJORDEN MED OMLAND Markedsposisjon Produkt i verdensklasse Ikon i norsk reiseliv Tarfikkbygger for flere dest. / områder Investeringer i marked og produkt
6
UTFORDRINGER PRODUKTET PÅ VEGNE AV…. INFRASTRUKTUR BOSETTING
7
EKSEMPLER FRA VERDNSARVOMRÅDET Ferger Kjøretøylengder Veier
8
FERGER Eidsdal - Linge Nasjonal Turistvei Innfallsport Sesong / tid Volum Gjenstående Kapasitet
9
FAKTA TRAFIKK I SESONG - ca. 126.000 biler ca. 236.000 passasjerer »Juli 2006 39.600 biler – 88.0000 pass GJENNSTÅENDE i juli - 11.200 biler KAPASITET PÅ FERGENE ER - 63 pbe
10
KJØRETØYLENGDER Kunder Busser Konkurrenter Framtid Løsning ?
11
VEIER RV-63 Nasjonal Turistvei Livsnerve Innfallsport Turistattraksjon Marked Uforutsigbart Konkurrenter
12
FRAMTID Reiselivet trenger utvidet åpningstider Myndighetene og Statens Vegvesen eksperimenterer fortsatt ??????
13
OPPSUMMERING M & R har for liten andel av turisttrafikken S&F, Hordaland Andre turistland Satse på infrastruktur Andre bransjer Samfunnsinvestering Politikere og byråkrater
14
30 ÅR GAMLE SAKER HVORFOR ?
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.