Arbeidskrav 3 konsept, forpakning, identitet, patent Kunde: RINGNES BRYGGERIER. Produkt: Nytt feminint øl. Alkoholfritt Oppdrag: Etikett for flaske. Bærbar emballasje Gry og Ingrid Sofie
Målgruppen Kvinner i alle aldre som er opptatt av helse og miljø. FORDELER VED PRODUKTET: mindre kalorier, lavkarbo grønt alternativ, økologisk ikke alkoholinnhold, også for gravide. tørstedrikk sommerdrikk, istedenfor hvitvin Lett tilgjengelig i mange butikker tilbehør til mat, fisk, suchi, salat...typisk sunn mat. Alternativ til lettbrus
Sammenlignbare og konkurrerende produkter sortert etter pris ERDINGER Privatbrauerei Erdinger Weißbräu Werner Brombach GmbH pris: 21,50 MUNKHOLM SOMMERØL Produsent Rignes pris:15,50 BITBURGER. Produsent Bitburger pris: 17,50 HANSA PILSNER 0%.produsent:Hansa Borg pris:13,90 AAS UTEN produsent Aas bryggerier Pris: 7,50 CLAUSTHALER produsent Hansa Borg pris 7,50 SEIDEL produsent Aas bryggerier pris:5,90 http://www.massiv.no/artikler/655/et-nytt-oel-som-metter-mindre
STIKKORD til design : FEMININ,DELIKAT OG FRISK FEMININISERE «BJØRNUNGEN», SOM TRADISJONELLT ER ET GUBBETE OG MASKULINT PRODUKT. Beholde flaskeformen, men i klart glass Etiketten skal inneholde navn, bryggeri og enkel produktopplysning. Ytterlige produkt- spesifikasjoner vil stå på etikett bak på flasken. Rødfargen,gull og Ringneslogoen skal beholdes, men brukes på en annen måte. Den opprinnelige ellipse formen strekkes og videreutvikles.
Moodboard
navneforslag OSLO FRISK LYST REN
Utgangspunkt for dekorelemener
SKISSER basert på moodboard «vakker»
fonter
Valg av font
utprøvinger
Utprøvinger av etikett
Ferdige forslag etikett
Trepack emballasje http://gtquickpack.com/2011/05/is-this-the-worlds-first-androgynous-beer-bottle/ Hvorfor tre-pack? Jenter drikker ikke så mye, -»harry» og drasse på en six-pack…
Skisser emballasje
Ferdig produkt