eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på www.sandnes-sparebank.no/bedriftwww.sandnes-sparebank.no/bedrift.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
Advertisements

Brukerdokumentasjonen for AutoPay må derfor leses i tillegg.
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Registrering 1.åpne din Galaxy. 2.trykk på Programmer som du finner oppe til høyre på skjermen. 3.trykk på ikonet Samsung App. 4.når du kommer inn på siden.
ESS – opplæring av sluttbrukere
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
Endringer Generelt for TQM Enterprise
Brukerveiledning for gruppeledere
Endringer Generelt for TQM Enterprise
Visma AutoPay via Guide for utfylling av avtaleskjema DNB
Opplevd kvalitet og målt kvalitet: Brukerundersøkelser: Målgruppe: - brukere av hjemmetjenesten (18 indikatorer) - beboere på inst. (24.
Brukerdokumentasjonen for AutoPay må derfor leses i tillegg.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Foresattepålogging Du velger Foresatte Foreldremøte Adresse:
Åpne prinsippskissen for å se sammenhengen i avviksbehandlingen. Som fellesbruker har du kun mulighet til å registrere (ikke behandle) avviksmeldinger.
Veiviser for utfylling av elektronisk innkjøpsanmodning
Tidplusstid OPPLÆRING
Zebra Use case modell av systemet Et løsningsforslag.
Gerica på ny plattform Oppdatert
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
Presentasjon av konsept og løsning
Presentasjon e2b Basis Profil. Faktura Forum Bakgrunn Arbeidet med e2b-fakturaen var et samarbeid mellom flere aktører fra ulike bransjer i det private.
Relansering av eFaktura B2B. Nord Europas ledende meldingsformidler Itella leverer elektroniske informasjons- løsninger og -tjenester i ti nordeuropeiske.
Basware Purchase Management
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Fredrikstad kommune ønsker eFaktura i formatet EHF
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Kort brukerveiledning Arkiv plug-in Februar 2015
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
Elektronisk signering av leiekontrakter for studenthybler.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
ByggSøk – fra papirmølle til tastetrykk
Otra Web-Shop - Quick Guide
ArrangeIT Webbasert system for å håndtere påmelding og fakturering ved ulike typer arrangementer.
Skoleskyss i Nordland SkyssWEB introduksjon Foto: Gro Eli Stoltenberg.
Liv- og pensjonstjenesten demo Liv- og pensjonstjenesten Gå til Klikk på ”Logg inn” Logg inn med BankID utstedt.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 6 – Prosessbeskrivelse Aktivitetsskolen.
MinSide er et viktig element i et oppdatert regnskap En overgang til elektronisk mottak av bilag gir godt grunnlag for et oppdatert regnskap Duett.no har.
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID. Hva er MinID? MinID er en personlig elektronisk legitimasjon Elektronisk ID = e-ID.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
Hvordan skrive ut og hente utskrifter med kortløsning
Otra Web-Shop - Quick Guide
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Brukerveiledning for Agenter i Doffin
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
eSG – Send innrapportering elektronisk
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Opplæring SAP Portalen
Prekvalifiseringskurs for Installatører
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Enkel brukerveiledning
Brukerveiledning for timeregistrering med Betalmeg
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Utgiftsrefusjoner Høgskolen i Østfold
Brukermanual Min Idrett
Aktivitetsappen Utvidelser :45 1.
Utskrift av presentasjonen:

eFakturaportal Brukerveiledning

Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på

Logg på eFaktura B2B Ved førstegangspålogging benytt fødsel - og personnummer som Bruker-ID. Velg ”Glemt passord” for å generere passord.

Registrer en faktura Fakturaer kan sendes til bedrifter, offentlige kunder og til privatkunder. Alle privatkunder vil i dag motta fakturaene som printede fakturaer i vanlig post. Faktura kan lages både i norsk og utenlandsk valuta og det kan velges norsk eller engelsk mal ved utfylling. Påkrevde felter er merket med *. Registrering av faktura er tilpasset krav til staten og påkrevde felter til utfylling vil fremkomme i fakturamal ved valg av mottakertype ”Bedrift-utvidet og statlig».

Registrer en faktura - mottaker Mottaker For å kunne sende faktura elektronisk til mottakeren, merk at feltet eFaktura-ID er obligatorisk. eFaktura-ID får du opplyst fra fakturamottaker. Om denne ikke er utfylt vil fakturaen bli skrevet ut og sendt per post påfølgende virkedag. TIPS: I listen over "Se sendte fakturaer" kan eldre fakturaer hentes opp og brukes som mal for å lage en ny faktura, minimum fakturanummer

Registrer en faktura - validering Validering ved fakturautstedelse Inntastede opplysninger blir validert. Dersom inntastede opplysninger er mangelfulle, blir fakturaen printet og sendt til mottaker postalt. 1.KID valideres mot OCR-registeret. 2.eFaktura-ID valideres på sjekksum og landskode. 3.Postnummer kontrolleres dersom landskode er NO og ved å fylle ut postnummer, vil poststed automatisk fylles ut når du klikker på "Neste". NB: Forfallsdato kan ikke være eldre enn dagens dato og ikke lenger fram enn ett år.

Registrer en faktura - varelinje Det må registreres minst en varelinje per faktura. Det kan gis rabatt i kroner eller prosent. Når alle varelinjer er fylt ut velges eventuell opplasting av vedlegg fra eget område hos kunden. Eksempel på utfylling av varelinje:

Registrer en faktura - vedlegg Det kan lastes inntil fire vedlegg i følgende formater: pdf, tiff, tif, jpeg, jpg, gif, png, xls, xlsx, doc, docx, xml, htm, html, odt, ods og rtf. Hvert vedlegg har en begrensning på 200mb. Faktura til statlig mottaker følger vedleggkrav for statens format EHF og har en begrensning på 5mb.

Oversikt over sendte fakturaer I 16 måneder har du full oversikt over sendte fakturaer opprettet i fakturaportalen. Det er også mulig å utvide denne perioden til 10 år ved å tegne egen avtale. Detaljert søk på faktura gjøres i arkiv. "Se sendte fakturaer" kan brukes dersom man vil benytte tidligere sendt faktura som mal for ny faktura eller purring.

Avviste fakturaer Avviste fakturaer listes opp i eget skjermbilde og må korrigeres og eventuelt sendes på nytt. Bruker må aktivt logge seg inn i portalen for å følge med på dette. Feilmelding vil normalt komme innen en time etter registrering.

Arkiv Arkiv inneholder alle fakturaer mottatt siste 16 måneder, evt 10 år om avtale om langtidsarkiv er tegnet. Fakturaene hentes opp i pdf-format.

Brukeradministrasjon Administrator benytter portalen til å legge inn nye brukere, endre roller for eksisterende brukere eller slette brukere som ikke lenger skal ha tilgang.