Service møte-trekanten

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Samling 2. Kompetanseprogram for handels- og servicenæringen i omstillingskommuner.
Advertisements

Nærings seminar Bakgrunn •Bransje og interesse •Fag kunnskap er viktig •Bransjen manglet fleksibilitet og omstillingsevne…denne og •Prod / Salg.
Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
Entrepriser –hva skjer i Bergen? 25.april 2007 Prosjektsjef Rune Moen Regiondirektør Jorunn Nerheim.
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Hvorfor mister vi gjester?
Å VÆRE KIRKENS ANSIKT UTAD
10. Presenting Page Elements Presentere sideinformasjon.
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
ISO 9000:2000 Endringer v/Per L. Berge Excellence Norway
Om å få det til!.
Kundebehandling Hvordan gjøre kunden ekstra fornøyd?
SAMMEN OM Å UTVIKLE KIRKEN Samling 1 Stabsutvikling.
Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014
Kapittel 3: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Er farlig avfallsbransjen kvalitetsbevisst nok
7. Motivasjon i organisasjoner
Kompetansesatsing For ansatte i barnehagen 2013
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Omdømmehensyn,
Skape kundeverdi, tilfredshet og lojalitet
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Samkommunestyret – Økonomienheten v/Meir Hallan ØKONOMI- ISK Innherred samkommune.
Fra virksomhetsmål til prioritert produktkø
Copyright © 2003 Systek Utviklingsorganisasjonen Bevilgning BehovUtvikling Hvem betaler for jobben? Hvem avgjør om verdien er verd.
Felles Bransjemøte med Statens Vegvesen
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Evaluering av fagbibliotek Torill Redse seniorrådgiver ABM-utvikling.
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
M. Haanæs Slik kan det gjøres Eksempler og resultater fra ulike prosjekt i PRO tjenesten i Holtålen kommune.
Er farlig avfallsbransjen kvalitetsbevisst nok? Forstår vi risikoen vi har tatt? Nordisk Bedriftsutvikling AS Interesserte partnereØnske og forventninger.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
MarinePack - FOU- program for sjømatemballering Verdikjede- og strategianalyse av emballering av frosne hvitfiskfileter Jan Gjerde Ole Jørgen Hanssen Kjersti.
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
SKADE/LAKK KONFERANSEN 12 MARS 2015
Innovasjon Innovasjon
2005 PRODUKTIFISERING OG PRISSETTING AV HUMSAM-KUNNSKAP OPPSUMMERING: Verdien av ditt produkt PRODUKTIFISERING Definisjon Hvorfor produkt? Hvorfor ikke.
2004 Produktifisering og prissetting av HUMSAM-kunnskap PRODUKTIFISERING Definisjon Hvorfor produkt? Hvorfor ikke bare timer Fordeler for kunden Fordeler.
PROGRAMMERING FOR VERDISKAPING PÅ KUNDENS PREMISSER se: Teoretisk analyse av byggeprosesser, - kap 2.
Studentevaluering av undervisning Gunnar Handal Seminar om kvalitetsvurdering UiO,
OPPGAVER MÅL TEKNOLOGI.
Felles Identitet Gjennom Merkevare & Omdømme Bodø, 13. sep 2012 Kjetil Aukland BI Kristiansand.
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
God service er å innfri over en forventning\ et behov ”gi det lille ekstra”
Norsk Kundebarometer Hvorfor etterstrebe fornøyde kunder? Hva kjennetegner de beste og dårligste bedriftene på kundetilfredshet?
Mer vei for pengene?!... Peter Gjørup NCC Construction AS Policymøte SVV Onsdag 14. oktober 2009.
Selge en idé eller et produkt. Målsetting Oppgi ønsket målsetting Bruk flere punkt om nødvendig.
USEtool – Trinn 3 - Gåtur – støtteverktøy 3aSINTEF / NTNU U S A B I L I T Y brukskvalitet Hva ønsker vi at bygget skal gjøre for oss?
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
Kapittel 4: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Markedsføring.
Personbrukerundersøkelse 2017
Kapittel 3: Psykologiske effekter av merkeverdi på kundene
Tema: Bedriftsutvikling 1.3. Organisasjonsutvikling
Presentasjon av forretningsplan
Kapittel 5 Monopol, monopolistisk konkurranse og prisdiskriminering
Kjøpmannens perspektiv på lokale nisjematprodukter
Lønn og lønnssystemer.
Evaluering av [prosjektnavn]
Navn på forslag: Navn på forslag: Navn på forslag: Foreslått av:
Kapittel 3 Inntektsdannelsen
Verdiskapning, produktattributter og målkostnader
7. Motivasjon i organisasjoner
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
Kapittel 13 Prissetting Forklare hva som menes med kundeverdi
7. Motivasjon i organisasjoner
Del III: Relasjonsforhold mellom kunde og leverandør
Eksempel: Forholdet mellom intern og ekstern effektivitet.
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Utskrift av presentasjonen:

Service møte-trekanten organisasjon Effektivitet versus selvbestemmelse Effektivitet versus tilfredsstillelse Kontakt betjeningen Gjester (Perceived) oppfattet kontroll

Speilbilde ved fornøyde gjester   Mer vennlig måte å møte gjestens krav, ønsker og behov Større mulighet til å oppdage feil/mangler Bedre betjenings tilfredstillelse Høyere produksjon Forbedret service- kvalitet Oftere/mer gjenkjøp Sterkere tendens til å klage på feil/ mangler på servicen Lavere kostnader Bedre resultat Bedre kunde- tilfredstillelse

Fortjenestekjeden - service Internt Eksternt Utførelsesstrategi og Service gjennomførelsen   Service konsept Målgruppen Lojal Gjesten Økende salg Tilfredshet Produktiv & Output kvalitet Service graden Ansatte Tilfredshet Lojalitet kapasitet Lønnsomhet Service kvalitet Utforming arbeidsplass Arbeidsbeskrivelse - målsetting Valgmuligheter Anerkjennelse og belønning Informasjon og kommunikasjon Riktige hjelpemidler i arbeidet Valuta for pengene   Produkt og service tilfredstiller kundens krav, ønsker og behov Varige verdier Beholder gjesten Nye fortjeneste -muligheter Anbefalinger Kvalitet og effektivitet Forventet utbytte bedre service til lavere kostnader

Diskusjonsoppgaver Hva er kriteriene for å benevne gjester som «en del av de ansatte»? Forklar forskjellen på personlig service og gruppeservice. Hvordan kan vi påvirke gjester fra en annen kultur til vår form for service?