På et tidspunkt lærer planetens folk å forstå de kosmiske krefter og kunne utnytte de til romreiser - de lenges etter å utforske andre kloder eller.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Åpenbaringen om Jesus Hvem er Jesus Kristus?.
Advertisements

HVA ER ?.
I.
WARNING!!! Dere får nå se et strålende bra prosjekt
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
De dårige følelsene. Veiene ut..
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Fra ord til liv Mars 2011.
Den første industrielle revolusjonen (Del 2)
Riktig eller galt? Eller nesten riktig?. Det var elskere som skiltes seg med den største vanskeligheten. (2 feil) Jentene fikk ingen eller veldig litt.
PROSJEKTET OM KOKO OG FLYPLASSEN SOLSTRÅLEN
Ei dramatisering Mathias– fritt etter Johan Herman Wessel
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
HVA ER ?.
Bokanmeldelser..
Lilandspeiderne Informasjon.
Fra Ord til liv November 2009 “Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike” (Mt 19,24).
Året var 1987, i en liten by med navn Sussex, ble et lite hus totalt til intetgjort. Alt ble kastet ut, inkludert en liten brun bamse... Den ble liggende.
Barns fortellinger ”Mamma bruker å slå han også, og han er bare tre år.” ”De slår og så kan det hende de begynner å blø, jeg vet ikke helt.. Men jeg hører.
INTERPLANETARISK SAMARBEIDE I GALAKTISK SAMMENHENG
Værskip.
Vår tids paradoks Klikk for neste side .
Å forstå ufo- mysteriet krever et flerdimensjonalt og åndelig
KJØNNSROLLER Hva er det?.
Vegetarmat Case for ungdomsskolen av Hanne S. Finstad i samarbeid med lærer Trude Nordli ved Jordal Ungdomsskole.
Med sekken full av penger!
Kapittel 21 Transportsystemet i Oslo
Charles Babbage •Liv •Difference Engine •Analytical Engine •Arv •Hvorfor ikke •Grüner.
Hva er vitsen med å gifte seg?
Ngitili Sukumaenes løsning for å gjenoppbygge skog og gresslandskap.
Gruppe 5!! Anne Pernille Fagerdal Ane Hilde Gilberg Brit Eva Eidsmo
Lorax. Det var en gang et vakkert sted med fargerike planter og lekne dyr. Lorax passet på dette stedet og snakket for trærne, dyrene og andre som ikke.
Maria Montessori Maria Motessori er født i Italia. Hun var Italias første kvinnelige lege. Senere ble hun professor i antropologi og hun ledet.
Kapittel 4 oppgave j Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
HVEM ER GUD, EGENTLIG? Salem
De usynlige Hva vet vi om situasjonen i Oslo i dag? Noen inntrykk fra Kirkens Bymisjons virksomheter Sturla J. Stålsett Generalsekretær.
Oljefondskampanjen i Fasteaksjonen 2015: Jobber og utvikling Sundvolden 25. januar 2014.
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
Hva er det vi har behov for å få hjelp til av spesialisthelsetjenesten? Av Per Willy Ormestad, Sosionom m/spesialkompetanse i sosialt arbeid på rusfeltet.
ELEFANTKLUBBEN (De eldste barna)
VERDENSROMMET VI HAR NÅ JOBBET MED VERDENSROMMET I HELE NOVEMBER, OG DET HAR VÆRT KJEMPE VELLYKKET. DET HELE BEGYNTE MED AT TO GUTTER HADDE FUNNET BØKER.
Jes 40,13 Hvem har målt Herrens Ånd, og hvor er mannen som kunne gi Ham råd og tilføre Ham kunnskap? Rom 11,34 For hvem har kjent Herrens sinn? Eller hvem.
Jesu Kristi Gud Ef 1,17 Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må la dere få den Ånd som gir visdom og åpenbaring, så dere lærer Gud.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Matt 1:23: Se, jomfruen skal bli med barn og føde en sønn, og de skal gi ham navnet Immanuel - det betyr: Med oss er Gud. For et barn er oss født, en sønn.
100 lure ord å lære.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
NBU ® Utdanningsvalg Norges befolkningsundersøkelse vår 2014 Manpower.
Å kjøre bil og å stå i bilkø
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
HIV/AIDS Merk: Flere svar kan være riktige - En quiz om hiv og aids
Og.
Bergen Forarbeid Strikkbåtverksted. Før propellens tid Hjuldamperne var maskindrevne årer, drevet av en dampmaskin. De fungerte, men hadde.
Bokollektivet Målgruppe:
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Carina Fjelldal-Soelberg
Jordens fremtid og karma Kriser framtvinger forandringer Kriser for enkeltpersoner, familier, land og - hele planeter Hensikten er å vekke til ettertanke.
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Stjernemennesker på Jorden
“Disippel-høring”.
BARNAS BARNEVERN 2020.
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Innrapportering via mobil enhet Hovedprosjekt 2004.
Han sier: Jeg kaller dere ikke lenger tjenere, men venner.
Samfunnsfagene. Medie- og informasjonskunnskap 1 og 2 Det som gjør dette faget annerledes: Det er mye praktisk arbeid. Mange muligheter: artikler, radioprogram,
 Velkommen som foresatt.  Velkommen som samarbeidspartner.  Stolte av skolen vår. Håper det smitter.  57 elever så langt. Et veldig levende tall…
1 Kan det finnes gode argumenter for at Gud eksisterer?
Innskoling på Sørbø VELKOMMEN.
Frivillige til de som er alvorlig syke og deres pårørende
Utskrift av presentasjonen:

På et tidspunkt lærer planetens folk å forstå de kosmiske krefter og kunne utnytte de til romreiser - de lenges etter å utforske andre kloder eller tvinges til det av overbefolknings- årsåker

JORDEN og menneskeheten lever også etter samme beskytter- prinsipp, der ”overvåkerne” arbeider helt inne på det fysiske plan

Først litt mer om hvordan kontakten skjedde:

*Alliansens skip hadde oppdaget Jorden i -59

Galaktisk center med terminaler som viser på 3d-skjermer livet på forskj.kloder

De nevnte 3 STORE samlingsmøter/conclaver i denne sammenslutningen: 1. skjedde i jordåret I 1784 møttes de igjen for å diskutere planeten "Khorellian" som var et problem i vår galakse, som en piratlignende klode 3. I 1962 var et nytt møte og da for å diskutere JORDEN! - og hvordan forhindre en atomar katastrofe her.

De sa: "Vitenskapelig sett, så føler vi at dere nesten er klar for opptak i "Alliansen"... "Men, sosialt, kulturelt og etisk, er dere ikke nok fremskredne….. *Deres felles fartøyer under denne alliansen, var donert til kooperasjonen, og hadde mannskaper fra de samme planeter, slik som FN allerede fungerer på Jorden i mindre, planetær målestokk. *Det var en slags vennskapelig konkurranse mellom dem i Alliansen med å rekruttere nye medlemskloder, og særlig ønsket de Jorden med nå. Eller når den ble klar for det, og når jordmenneskene ønsket det selv.

Alliansen hadde naturligvis en ordensstyrke som de kalte "the Guardian Patrol." Deres jobb var å beskytte Alliansens planeter fra fiendtlige krefter, og de hadde fri bevegelsesrett til å ferdes fritt til alle planeter i alliansen, og evt stanse mulige "kriminelle", som tydeligvis var veldig sjeldne - de påstod at det ikke var noen former for slik kriminalitet på de siste 610år!! Ja, de mente at selv vi, kunne eliminere 95% av kriminaliteten, dersom Jorden tok i bruk dette "systemet". De mente også at vårt FN, ville være en god start til å skape en verdens-regjering. Igjen det samme som Martinus stadig kom inn på i sine bøker - de første om dette allerede fra Men dette er jo ganske logisk i et samfunn der man slipper å sloss for overlevelse og "rikdom". De nødvendige ytre ting som bolig, utdanning, transport og kommunikasjon, var fritt tilgjengelig for alle - som en ren fødselsrett.

Ikke - innblanding Det er mange federasjoner i vår galakse - de har noe avvikende syn på det riktige måten å organisere samfunnet på - men alle er enige om å overholde loven om IKKE-INNBLANDING I LAVERE UTVIKLEDE RASERS UTVIKLIG - f.eks. JORDEN

Her i kortform om det praktisk-økonomiske på deres hjemklode, og federasjon -slik det ble forklart i kontakten den 25juli63 - gjennom "Daman-Rel" fra KORENDOR via radio. De mente at det var en menneskelig fødselsrett å dele overfloden eller planetens ressurser, og derved var det følgende "gratis" - altså utfor det regnskap som var basert på den personlige "tidskontoen": • Gratis energi eller kraft

Deres fødevarer var altså gratis i henhold til en standard de hadde utregnet og fastsatt. Deres planet hadde for lengst forlatt det barbariske stadium av å være "menneskelige rovdyr" som spiser kjøtt, men hadde fremstilt alternativer som "syntetisk kjøtt" - for som de sa: " …vi slakter ikke dyr for føde. Det er sløsing, og kjøtt har ikke engang 10% av næringsverdien i forhold til det syntetiske, som også er fri for skadelige elementer. Dessuten er det uetisk."

Hele deres produksjon var automatisk, og det var ikke behov for tungt arbeide. Sitat "…de eneste folk som er involvert i industrien her, er de teknikere og ingeniører som kreves for å holde maskinene i topp stand. Vedlikehold av de gjeldende maskiner skjer via roboter, som er konstruert til formålet, og alle maskiner er lagd for enkelt vedlikehold. Selv fabrikkene er bygget nesten utelukkende av roboter under kontroll av computere programmert til formålet".

Arbeidsfordelingen Alt "forbruk"- altså vareuttak - i alliansen ble registrert i computere og balansert med personens egen "tidskonto". Alle kunne selv velge typen av arbeide, så langt det var mulig, samt etter kvalifisering og evner.

Bildeideer fra kosmiske samfunn

Minimal kriminalitet I et slikt samfunn skjer det da heller ingen kriminalitet og lovbrudd - men i den lille grad det skjedde på Korendor, så hadde de helt frie, men begrensede deler av samfunnet der disse kunne "forbedre seg". Der de som ligger noe etter samfunnets moralnormer kan utvikle seg helt fritt. Målet var å tilbakeføre disse så raskt som mulig til samfunnet ellers, uten at de ble "stemplet" av denne grunn. Igjen helt parallelt til det som Martinus i samme "Livets Bog 1”(1931) - beskriver som fremtidssamfunnets sideløpende "junior-samfunn".

Deres skole og utdannelses-system forklart i den 23.kontakten - sist i juli-63 •All utdannelse skjedde gjennom et internett-ligende system, altså via "teleskjermer" som de kalte det i -63, før Internett var et "navn". •Denne læring gjennom teleskjermene ble utsendt til alle kloder i unionen fra ett læresenter på en planet kalt "Alitra" og foregikk på 15forskjellige kanaler - - en pr trinn. "Skoledagen" var tilsvarende 5timer/dag, men kun 2 slike studiedager pr uke. •De kunne bruke så mye tid de behøvde for å bestå en test eller eksamen. Altså mulig med et helt individuelt læretempo. •Alle fikk registrert sin studietid som "arbeide" på sin tidskonto.

Tilfellet undersøkt På et tidspunkt på 60tallet ble Renaud oppsøkt av journalisten og ingeniøren Allen Griese som senere skrev en artikkel om Bob Renaud i bladet FATE. Han fikk også lytte til lydbåndopptak fra de påståtte samtalene med romkvinnen Lin-Erri og han skriver: "dette var opptak av bra kvalitet fra spole til spole. Kvinnens stemme hadde en slags nøling i sitt snakkemønster som antyder en utenlansk person som prater bra engelsk. Det var en syngende, melodiøs kvalitet". Og han innrømte at han ikke trodde mye på påstandene da han ankom BR. Men ved egne øye kunne han så se Renauds tekniske apparater, og Griese kunne - som selv værende radiokyndig - bekrefte at Renauds radio og tv var ombygd slik han påsto - og kunne motta de gitte frekvenser i lyd og bilde.

En annen kontakt verdt å studere: Ufo-kontakten til Planeten IARGA: -67 i Holland •En nederlandsk industrileders kontakt til en utenomjordisk rase