Dialogkonferanse bussanbud 2014

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Dialogkonferanse spesialtransport 2014
Advertisements

Tilbyder konferanse Utvidelse av kjøleanlegg
Leiepriser for hybler og leiligheter halvår 2013
Arbeidsoppgaver, markedssituasjon Anlegg Lars Aksnes Bransjemøte 4. mars 2005.
Øyfergesambandet i Oslo Dialogkonferanse 7. januar 2013 Rolf Michael Odland Leder for Innovasjon & HMSK Boreal Transport Norge 1.
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Kommentar på dialogmøte - Overordnede perspektiver.
Bakgrunn og rammer for revisjon av rammeplan for ingeniørutdanning Seniorrådgiver Ole Bernt Thorvaldsen.
Kommentarer til Vedlegg 2 Materiellbeskrivelse 1.Ruteres generelle krav til Busser Krav om at «Bussmerke skal defineres i tilbudt og er det som skal leveres.
Valgsystem 2007 Anbudskonkurransen Innspill fra Trondheim kommune
ER VI I TIDE? 1. Dialogkonferanse om Bussanbud Møte med Ruter 25. november 2013.
Fagforum for infrastruktur i Grenland
Norsk Scania AS Presentasjon dialogkonferanse
Erfaringer med rest-transport i Follo-området
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2014
| 1 Øyeblikkelig hjelp Prosjektdirektør Jon Hilmar Iversen Helsedirektoratet –
Tjenestekonsesjon for Brukerstyrt Personlig Assistanse - BPA
1 Det økonomiske opplegget for kommunesektoren i 2009.
Tildeling av snødeponeringssted. LOG530 Distribusjonsplanlegging 2 2 Kommunen skal kommende vinter frakte snø fra 10 soner til 5 deponeringssteder. Snøen.
Aktuell videreutvikling -
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Budsjettdrøfting i bystyrekomite for oppvekst og utdanning 12. oktober.
Incitamentsbeskrivelse Busstjenester i Vestre Aker Marit Elin Leite, Ruter As.
Dialogkonferanse om Ruters bussanbud i 2014
Dialogkonferanse billettkontroll, samt vektertjenester for nattilbudet
Planlegging og drift av spesialskyss i Follo
Ruter 11.mars Kjerstin Winther-Jacobsen
Arbeid i akutt team, bl.a. håndtering av rus
BEDRIFTSHELSETJENESTEN (1)
Samlet ramme: 322 mrd kr Dvs 32,2 mrd 2009-kr årlig Økning på 100 mrd kr (+45%) fra NTP
1 Kommuneproposisjonen 2006 – Levanger formannskap Kommuneproposisjonen 2006 Utdrag av departementets presentasjon for fylkesmennene Noen tabeller.
# Rapporten skal kun benyttes av Universitetet i Oslo til de formål den er ment og skal ikke distribueres til andre parter uten vårt skriftlige samtykke.
Regler ved permittering 09
Prosess skolestruktur Handlingsprogrammet Vedtaket: For fortsatt å kunne ha skoler med høy kvalitet i en virkelighet med mindre økonomiske.
Dialogkonferanse bussanbud 2015
Viktigst seier for Udf Beholde fleksibilitet IKKE ble økt tilstedeværelse ”Ikke ett minutt mer”…. 
Dialogkonferanse Ruter 26. september Oppdragsbeskrivelse / kvalitet Positive til kvalitet som del av tildelingskriteriene Viktig å tydeliggjør hvilke.
Regional transportplan Agder Agder Kollektivtrafikk AS Siv Wiken
Leirskolen Dombås fjellskole uke 34, 22.aug-26.aug Av Arild Christensen og Torill Neerland.
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2015
Dialogkonferanse om Ruters bussanbud i 2015 Et av Vestlandets største børsnoterte selskap.
Tema Rute 465 Mysen-Askim-Sarpsborg
Kommentarer på dialogmøte i Ruter 26.September 2014.
Hovedlandsrennet 2005 Meråker Kretsstyremøte 1.des 2004.
Dialogkonferanse Ruter 26. september Parallelle rammeavtaler.
Parallelle rammeavtaler Nettbuss Øst side 1.
Rammeavtale avvikskjøring for Trikk og T-bane Atle Rønning, Adm direktør
Konkurransegrunnlag - utdrag Omfang og kontraktsverdi Hedmark fylkeskommune ønsker å invitere et eksternt fagmiljø til å foreta en gjennomgang av Hedmark.
RAMMEAVTALE OM BUSSTJENESTER DIALOGKONFERANSE. GJENNOMFØRING  Døgnbemannet trafikksentral og ute-koordinator  Ruteplanlegging – Operatørs ansvar  Opprettholde.
Innspill til anbud Follo og Østensjø
Prosedyrebeskrivesle Nittedalsanbudet 1. Endringer i Konkurransegrunnlaget Vekting og tildelingskriterier er noe endret Nytt bilag til oppdragsbeskrivelsen:
Agenda Kollektivtrafikk i Nord-Trøndelag Kollektivtrafikk i Stjørdal og Meråker kommune Konkurranse kollektivtrafikk på veg i Stjørdal og Meråker kommune.
Innkjøp fra A til Å Hva gjør vi fra vi lager et konkurransegrunnlag til vi evaluerer og avslutter en anskaffelsesprosess? Ser spesielt på forbedringspunkter.
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
DIALOGKONFERANSEN TIL RUTER Olav Madland, Acando 1.
Kort innlegg dialogkonferanse 19. Mai 2016 Petter Kure Torgersen side 1.
Brukerveiledning HentMeg. Last ned app HentMEG er tilgjengelig i App Store og Google Play.
Markedsleder i Norge på elektriske busser
Hvordan legge til rette for økt kollektivtrafikk ?
BOREAL Dialogkonferanse Kolumbus 8. September 2016 Ivan Fossan.
Dialogkonferanse om systemtest av batterielektriske busser i Oslo sentrum # Ruter Hans Petter Sundberg, Teknisk Direktør, Nettbuss AS
Oppsett for Skog og landskap Rapportering
Dialogkonferanse Nittedalsanbudet.
Endringer i prosedyre og kontrakt - Tildelingskriterier
Konsentra As 14.november 2017.
IT-arkitektur – leveransemodell
RUTER – november 2017 Dialogkonferanse.
Akershus fylkeskommune
Konkurransen om Buss-tjenester i Ruters vestregion 2020
Dialogkonferanse Minibuss Asker og Bærum
Utskrift av presentasjonen:

Dialogkonferanse bussanbud 2014 Dagens kontrakter Dialogkonferanse bussanbud 2014 Kåre Riseng Senior innkjøper

Dagens kontrakter Anbud Dagens 0peratør Område Startdato Sluttdato Opsjon Rutekm/år. Siste 12 mnd 1000 km Kontrakts-verdi Mill NOK Antall busser i rute 17 – 2004 Norgesbuss Follo (Drøbak) 01.07.2005 20.06.2015 2890 86,7 45 17 - 2004 Nobina Follo (Ski) 851 31,9 10 (Vestby) 535 25,1 15 21 - 2005 Follo (Nesodden) 01.07.2006 1 1128 42,8 25 Nesodden/Frogn (Kun skolekjøring) 34 2,1 Se Drøbak Oslo 2006 Østensjø 20.08.2006 23.08.2015 3138 149,1 70

Kontrakt om minibusser i Follo Operatør: Oslo Taxibuss AS Varighet fra 01.08.2005 t.o.m. 31.07.2012. Kan forlenges med 1 år av gangen i maks. 3 år. dvs. til 31.07.2015. Kontraktssum 2012: 24,3 mill.kr. Gebyrer 2012: 0 kr. Oppdrag: Anbudet baseres på innleie av vogner (inkl. sjåfør) innenfor et gitt tidsrom, og der oppdrag tildeles for hver enkelt dag med mindre enkelte faste oppdrag over lengre tid er aktuelt. Godtgjørelse: Pris skal angis pr. time pr. vognkategori ex.mva. Operatøren får godtgjort for innleide og utførte vogntimer. Innleietid for vogner vil beregnes fra det tidspunkt første oppdrag starter til og med betjening av siste levering.

Rammeavtale resttransport Follo 2010 Operatør: Ski og Follo Taxidrift AS Varighet fra 01.08.2010 t.o.m. 31.07.2012. Kan forlenges med 1 år av gangen i ytterligere 2 år, til sammen inntil 4 år. Kontraktssum 2012: 7,56 mill.kr. Gebyrer 2012: 513.500 kr. Oppdrag: Tilrettelagt spesialtransport for funksjonshemmede (skolelever og andre) og transport av skoleelever i grunnskolen og den videregående skole. Transporten vil ha utgangspunkt i Follokommunene; Oppegård, Ski, Enebakk, Ås, Frogn, Nesodden og Vestby kommuner. Skyss mellom kommunene og til/fra Oslo vil også forekomme. Det kan i spesielle tilfeller også være behov for transport til resten av Akershus og nabofylker. Det skal brukes liten bil, spesialbil eller minibuss. Godtgjørelse: Etter bilgruppe Pris for oppmøte og pr. km (med én eller flere passasjerer). Operatør vil minimum bli godtgjort for 6 km.

Dialogkonferanse bussanbud 2014 Pilot Vestby Dialogkonferanse bussanbud 2014 Kåre Riseng Senior innkjøper

Funksjonskontrakter og økt incitament K2012 Produksjonen effektiviseres ved kontrakter med vekt på incitamenter som gir målsatt eller høyere kvalitet innenfor gitt økonomisk ramme. Rammene for bussanbud forsøkes lagt opp slik at det blir økte frihetsgrader for operatørenes del av tilbudsutviklingen. H2014 Alle nye kjørekontrakter inneholder inntekts- og kvalitetsinsitamenter på minimum 8 %. Det stilles i økende grad funksjonskrav f.eks. for materiell og ruteopplegg. Årsrapport 2012 Neste trinn er å la operatører i konkurranse også utforme forslag til trafikktilbud, innenfor rammer for driftsdøgnets lengde, kapasitet, frekvens og viktige korrespondanser. Som tidligere varslet i Trafikkplan Follo og K2012 kan Vestby være et egnet område for forsøk på dette området.

Ruter trenger råd og innspill fra bransjen Pilot Vestby ?

Incitament økt til minimum 8 % av kontraktsverdi Ruters minimumsansvar Takster og prisbestemmelser fastsettes av Ruter Enighet mellom partene om grunnivå og målemetoden Tilbyder/operatør gis informasjon om historiske/løpende inntekts- og passasjertall (har vi gode nok måleverktøy?) Mulige incitamentsordninger? Alt. 1 - Operatør beholder alle inntekter i ruteområdet Alt. 2 - Operatør får en % andel av inntektene Alt. 3 - Operatør får et fast kronebeløp per nye passasjer Alt. 4 - Operatør får en % andel av hele Ruters billettinntekter basert på andel ruteproduksjon. Alt. 5 – Ruter beholder alle inntektene, operatør får fast godtgjørelse.

Rutetilbud økte frihetsgrader for operatørenes del av tilbudsutviklingen Ruters minimumsansvar Ruter angir minimum frekvens og takting Ruter angir hvilke korrespondanser som skal oppfylles Ruter angir trase, holdeplasser og terminaler Mulige ordninger Alt. 1 - Operatør gis frie muligheter til å tilby et ruteopplegg innenfor disse rammene Alt. 2 – Ruter lager et forslag til rutetabell, og operatøren kan foreslå alternative rutetilbud Alt. 3 – Operatør angir mellomtider, Ruter angir resten. Alt. 4 – Ruter lager hele rutetabellen. Operatør kjører.

Bussmateriell Det stilles i økende grad funksjonskrav til materiell Egen dialogkonferansen for bussmateriellstrategi 18.november

Funksjonskrav vs spesifikasjonskrav Lukket spesifikasjon Stigtrinn i dør skal være markert i farge ISO GUL RAL 1003 Åpen spesifikasjon Stigtrinn i dør skal være markert i en gul farge f.eks. GUL RAL 1003 eller lignende Funksjonskrav I dørpartiet skal det være egnet kontrastmerking for linjens brukere.