Kursmøte 4 TEMA Voksne snakker om Det barnet gjør.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Steget före 1 © Irène Johansson/Hatten Förlag 1 TEMA Voksne snakker om Barnet, barnets behov og følelser Kursmøte 2.
Advertisements

Velkommen til Barnas gudstjeneste!
Den vesle gutten og julenissetoget
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Fra tegning til fortelling
– tidlig kommunikasjon
Bli en bedre fisker ! Av Ulf Skauli
4 Bruk øynene riktig.
Lykke til alle sammen og ha en kjempefin sommer
Hønefoss politistasjon
Vi hører stadig om “reglene" fra kvinnesiden. Her er endelig reglene sett fra mannens ståsted.
– det tidlige ordforrådet og den primitive grammatikken
Ved Jan og Synne Platander Elverum 29/10
- Hovedrolle eller birolle
Ett skritt foran 4 © Iréne Johansson 1 Kursmøte 5Verb Verb.
Allmennlegen som livsstilsveileder
Kjøkkenet er et koselig sted, ikke sant?
Ett skritt foran 2 © Irène Johansson 1 På-vei-mot treordssetning På-vei-mot treordssetning Kursmøte 7.
Kursmøte 3 På-vei-mot f(x) setninger.
Hvem er Jesus?.
Barna våre- det beste vi har i livet!
SETT I SAMMENHENG MED ATFERD
En måte å lese Bibelen på
Aggression Replacement Training
Kursmøte 2 Kursmøte 2 Substantiv.
Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 1 Kursmøte 6 Den gode samtalen Kursmøte 6 Den gode samtalen Kursmøte 6.
Velkommen til stabbegudstjeneste. Velkommen til stabbegudstjeneste.
Kursmøte 1-4 Metoden TN Tegnsatt norsk.
Babysang & småbarnstrall
Impulsuka 2013 Kristiansand
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Kapittel 39 Samlivsformer.
Kapittel 10 På treningssenteret.
Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
Kapittel 19 Hva er klokka? Vet du hvor mye klokka er? Har du klokke?
Kapittel 37 Hectors ønske om arbeid i Norge.
Johannes 14,1-11 veien, sannheten og livet
Jesus, døperen Johannes og jul
Lukas 9,57-62, Jesus krever alt
Teknologisk påvirkning av barns oppvekst
Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 1 Kursmøte 3 System i samtalen Kursmøte 3 System i samtalen Kursmøte 3.
Ett skritt foran 4 © Iréne Johansson 1 Kursmøte 6Adverb Adverb.
Steget före 1 © Irène Johansson/Hatten Förlag 1 Kursmöte 3 TEMA Voksne snakker om Barnets kropp Kursmøte 3.
Steget före 1 © Irène Johansson/Hatten Förlag 1 TEMA Voksne snakker om Det barnet er oppmerksom på Kursmøte 5.
Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 1 Kursmøte 2 Samtalen Kursmøte 2 Samtalen Kursmøte 2.
Kursmøte 3 Kursmøte 3 Konjunksjoner.
Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 1 Kursmøte 5 Språklige handlinger Kursmøte 5 Språklige handlinger Kursmøte 5.
1 Ett skritt foran 3 © Irène Johansson Kursmøte 4 Samtaleemne Kursmøte 4 Samtaleemne Kursmøte 4.
Ett skritt foran 4 © Iréne Johansson 1 Ett skritt foran 4 Velkommen! Kursmøte 1-1.
Kursmøte 1-5 Kursmøte 1 Preposisjoner.
Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 1 Metoden Ett skritt foran Kursmøte 1-2.
Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 1 Om barnet som aktivt lærende Om barnet som aktivt lærende Kursmøte 1-3.
Kursmøte 1-2 Hvor er barnet på vei? – mot 3- 4åringens språklige nivå.
1 Ett skritt foran 4 © Iréne Johansson Metoden Ett skritt foran Kursmøte 1-3.
det første ordforrådet
Ett skritt foran 2 © Irène Johansson 1 På-vei-mot setninger der handlingen er det sentrale På-vei-mot setninger der handlingen er det sentrale Kursmøte.
Ett skritt foran 2 © Irène Johansson 1 På-vei-mot Kursmøte 5 setninger der stedet er det sentrale.
Tegnenes artikulasjon
I dag snakker vi om psykiske problem:
TEKNIKK KVELD VIKERSUND 1.november 2010
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
GARDEROBE/GANG GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT
Ett skritt foran 3 © Iréne Johansson 1 Ett skritt foran 3 Velkommen! Kursmøte 1-1 – den enkle setningen og samtalen.
Disippel-overføring.
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Kapittel 11 Dåp og konfirmasjon i Den norske kirke
Problemløsning.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Denne presentasjonen er ment for barn 9-12 år
Utskrift av presentasjonen:

Kursmøte 4 TEMA Voksne snakker om Det barnet gjør

Det kompetente barnet ALLE BARN Aktiv Kreativ Trener seg selv Styrer de voksne ALLE BARN

Vi roser gjerne… Regler er bra Bade..så deilig å bade Vaske nesen vaske hånden ikke glemme øret vaske magen vaske brystet se så rent vi gjør det skittent vann skittent vann renner ned i røret. Bade..så deilig å bade Så flink du er som gir meg armen

Vi oppmuntrer gjerne Opp og stå Lær å gå det skal alle små Kanskje med en regle Opp og stå Lær å gå det skal alle små

Med en regle er det enkelt å gjenta Vi kommenterer gjerne Med en regle er det enkelt å gjenta Gynge gynge .. gynge høyt opp i været

Vi kommenterer gjerne Eller med en regle Sånn rider damene, damene, damene Sånn rider herrene, herrene, herrene Sånn skumper bonden på møkk-kjerra si Du sitter helt selv - nesten

Vi spør gjerne Gi meg ….. Kan du … Legg ringen på gulvet

Vi bestemmer gjerne Nå skal vi ta på deg skoene En regle gjør det enklere Sko Blakken sko Blakken med hammer og tang imorgen skal vi fare den veien så lang sko han sko han vel imorgen skal vi fare i brudeferd Nå skal vi ta på deg skoene

Vi snakker til små barn på en spesiell måte –hvordan gjør vi det med tegn ? høyere tonleie, større toneomfang sterkere betoning, mer variert setningsmelodi for å vekke og holde fast barnets interesse Vi dramatiserer det vi sier

Ett skritt foran Hva betyr det? Det kompetente barnet – ALLE barn – behøver voksne som er Ett skritt foran Hva betyr det?