Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Produkter for en bedre hverdag…
Advertisements

GoOnline XP publisering Hvordan komme i gang med GoOnline XP. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline.
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Sidespor din personlige forteller på toget • Vi kommer fra prosjektet Kultur- og naturreise et tverrfaglig innovasjonsprosjekt med Kartverket, Kulturrådet,
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Det norske øko-markedet
Opprette arrangement for billettsalg med soner nb – i forbindelse med 2.0 ser vi på integrering med EHIS!!!
Emballasjedesign og Marinepack MARINEPACK seminar høst 2002 MarinePack - FOU-program for sjømatemballasje Strategisk analyse forts. Nettverksanalyse Forbrukerinformasjon.
Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også.
1. Om postere Når vi her snakker om Postere mener vi vitenskapelige plansjer til bruk på seminarer, kongresser og i andre faglige sammenhenger. Vi snakker.
Kildesortering Foto: Grønt Punkt Norge.
Av Karen Christine Biørn-Lian
Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe
Side 1 •Enhver forhandler bør ha en oppdatert oversikt over sine bruktbiler på egen hjemmeside. Noen har ikke etablert dette pr dags dato, andre er misfornøyd.
Business og elektronisk signering i Gassco Booking System
Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Konsept: Pierre Robert ØKO
OM 5: The Design of Products and Services
Arbeidskrav 3 konsept, forpakning, identitet, patent
Arbeidskrav 3 •konsept, forpakning, identitet, patent • Kunde: RINGNES BRYGGERIER. Produkt: Nytt feminint øl. Alkoholfritt For Flaske. For emballasje Gry.
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.
Oppdatering for Windows Update Windows Update er viktige oppdateringer for din PC. Disse skal i utgangspunktet komme første tirsdag i hver måned, men de.
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Arbeidskrav og rammebetingelser IKT-krav Betraktninger.
Øving 2 – Elektronisk papir Ny teknologi (se ) Elektronisk blekk Bedre egenskaper enn dagens.
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Posisjonering Kapittel 10.
3 Jeg og mitt.
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Arbeidskrav2 «strykebrettcover og stativ»
Institutt for forebyggende miljøvern  STØ Miljø og Design 4. forelesning Ecodesign-manual: hvordan bruke denne? Strategier for optimering av avhending.
PowerPoint-mal FLT. –mer en et fagforbund Forbundet for Ledelse og Teknikk.
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.
Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe
Resirkulering av flasker.
Arbeidskrav 3 konsept, forpakning, identitet, patent Kunde: RINGNES BRYGGERIER. Produkt: Nytt feminint øl. Alkoholfritt For Flaske. For emballasje Gry.
Kort om | skinn. Skinn er et levende materiale og hver hud har sine merker og karakter. Strukturen kan variere. Det er vanlig at man trykker et nytt mønster,
Kort om | Tekstilmaterial til MC. Tekstilmaterialer for MC-bruk er i hovedsak Polyamid (Nylon) eller Polyester. Minste bestanden er filamentet som spinnes.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 10 1 Arbeid på PC Fortrolighet i arbeidet med PC Skikk og bruk IT-kontrakten Spørsmål?
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
Konkurranse og samarbeid
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Kunnsign TBH Produktifisering av Kunnsign-kunnskap  Definisjoner  Hvorfor produkt?  Hvorfor ikke bare timer?  Fordeler for kunden  Fordeler.
Marketing BMW – M5. Vårt mål med oppgaven er: -Hvorfor selges det ikke flere av denne bilen i Norge? -Hva kjennetegner dem få som kjøper en slik bil?
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Internasjonal handel og komparative fortrinn De varene og tjenestene vi kjøper fra andre land, kalles import. Eksporten er de varene og tjenestene vi.
| Sammensatte tekster. Sammensatt tekst består av flere elementer enn bare ord kan bestå av ord, bilde, musikk og animasjon som brukes sammen for å få.
Foto: Scanpix P for plass. Foto: Scanpix I markedsføringsfaget er plass det samme som distribusjon. Distribusjon omfatter beslutninger om hvilket strøk.
Allsidige Nord AS fra ide til bedrift.
Del 2 – Introduksjon Kapittel 6 Kjennskap
Profileringsmuligheter på Oslo Design Fair
Medlemmer DNE har 210 medlemsbedrifter i 2017
Hvorfor skal vi ha en egen dress for TRY Alpin?
Kjøpmannens perspektiv på lokale nisjematprodukter
Klubbpakke 1 Veil Pris SR: Pakkepris SR : 825,-
Bruk av IKT i husholdningene
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
Kapittel 6: Inntektsdannelsen
Verdiskapning, produktattributter og målkostnader
Game Theory and Competitive Strategy
Selge et produkt eller en tjeneste
Utskrift av presentasjonen:

Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe

Konsept Mål: produktutvikling av undertøysmerket Pierre Robert. Nytt konsept: Pierre Robert ØKO Målgruppe: menn, 20- 50 år Behov: lett tilgang til undertøy som er stilrent, behagelig, billig og miljøvennlig Design: stilrent, maskulint og QR kode Kvalitet: bomull/ elastan Farger: nøytralt, maskulint. Grått og hvitt. Pris: Kr. 169,- (to i en pakke)

Forarbeid

Bakgrunn for valg av Pierre Robert som kunde Markedsledende innen herreundertøy i dagligvare Synlig behov for konseptutvidelse. Har i dag kun fargerikt, sporty og ”ungt” design. Bred strikk med tydelig skrift (Pierre Robert) Ligger i prismessig i midtsjiktet Er miljøbevisste http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert-Group/Samfunnsansvar/Groent-punkt Har fokus på etisk handel http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert-Group/Samfunnsansvar

Pierre Robert Om Pierre Robert Group Pierre Robert Group designer, utvikler, markedsfører og selger strømpebukser, sokker og undertøy under merkene La Mote og Pierre Robert for kvinner, barn og menn. Kundene er nordisk dagligvarehandel. Selskapet har ca. 150 ansatte i Norge og Sverige, og driftsinntektene var i 2010 på 495 millioner NOK. http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert-Group

Pierre Roberts to kolleksjoner

MEN‘S COLLECTION Cotton Contrast Pierre Robert boxer sitter perfekt - uansett. Boxeren er designet med 2 way stretch for optimal passform. Strategiske plasserte sømmer og ingen irriterende detaljer sikrer max comfort. Materialer / Vaskeanvisning 95 % Cotton 5 % Elastane/Lycra® SPORT COLLECTION Sport Boxers - behagelig for din hud. Boxeren er produsert med flate sømmer og en myk, behagelig strikk som sikrer god passform. Den har egne felter med mesh for å sikre lufting der man svetter mest, samtidig som materialet har blitt behandlet med Cool Comfort for god fukttransport. 95 % Polyamid med Cool Comfort 5 % Lycra

Collager/ moodboards

Brukerundersøkelse og resultat Hva ønsker målgruppen? Hvor, hva, hvordan? Farger, form, merker og pris? Resultat: målgruppen kjøper sjelden boksere, vil ha nøytralt utseende, de ønsker et billig alternativ med to produkter i hver pakning. Målgruppen ønsker en bokser med klassisk form. http://designprosess.wikispaces.com/BRUKERUNDERS%C3%98KELSE

Målgruppen vil ikke ha....

Grafisk framstilling av markedet

Konkurrenter - pris Pierre Robert er den største, og i mange tilfeller den eneste, leverandøren på herreundertøy i dagligvarehandelen. Det blir derfor naturlig å sammenligne seg med konkurrenter i samme prisklasse som tilbys i butikk-kjeder og gjennom netthandel. Eksempler på konkurrenter i denne prisklassen: Bjørn Borg (249,-) Jack & Jones (199,-) Dressmann (149,-) H&M (129,-) Konkurrentenes modeller er som regel fargerike. De aller fleste har bred strikk, gjerne med produsentens navn eller logo tydelig plassert. H&M har også den nye kolleksjonen David Beckham Bodywear, som er en mer nøytral linje. Disse produktene finnes kun i H&M-butikker.

Konkurrenter - design Mange undertøysprodusenter har modeller i god passform og kvalitet og med det stilrene, maskuline og nøytrale uttrykket vi ønsker: Calvin Klein Sloggi Calida Hugo Boss Fordeler med Pierre Robert ØKO vs. andre produsenter: Finnes i dagligvarehandelen – lettere tilgjengelig Lavere prisklasse enn konkurrentene Miljøperspektivet – Grønt punkt, støtteprosjektet, emballasjegjennvining QR-koden Etisk handel

QR- kode QR-kode = Quick Response code Er et varemerke for en type matrise strekkode (eller to-dimensjonale kode). Gir utfyllende informasjon om f.eks virksomhet, produkt, arrangement, hendelser osv. Kan lagre mer data enn strekkoder. F.eks URL-koblinger, geografiske koordinater og tekst Koden består av sorte moduler ordnet i en firkantet mønster på en hvit bakgrunn. Informasjonen kodet kan bestå av fire standardiserte typer ("moduser") av data (numerisk, alfanumerisk, byte / binær, Kanji). Skannes via app til mobiltelefon http://en.wikipedia.org/wiki/QR_code

QR-kode i ØKO Festet foran på strikken: gir informasjon om produktet og oppfordrer til miljøvennlig vask

QR-kode i ØKO Festet foran på strikken: gir informasjon om produktet og oppfordrer til miljøvennlig vask

QR-kode i ØKO Festet på emballasjen: lenke til støtteprosjektet ODISSAs hjemmeside. Evnt også til Grønt punkt og Etisk handel

QR- Inspirasjonsbilder

QR- koder i tiden

QR-kode i ØKO?

Støtteprosjekt www.oikos.no ODISSA = organic Agriculture Development in Sub-Saharan Africa Miljø- og helsevennlig utvikling av landbruket i det sørlige Afrika Kurs og oppfølging i økologisk bomullsproduksjon Produksjon – høyere utdanning – forskning www.nicefashion.org

Emballasjedesign

Elementer til vårt emballasjedesign ØKO

Emballasje Hvordan redusere forurensings- og søppelproblemet: To boksere i en pakning Gjenbruk: emballasjen kan brukes til toalettmappe (forlenget levetid) Gjenbruk: emballasjen kan brukes som vannflaske og pantes i vanlig flaskeautomat Oppfordre til emballasjesortering

Emballasje - prosess

Ferdig produkt

Marked Plassering, undersøkelser Belysning Reklame

Oppsummering Bokser: hvite/ mørkegrå, med QR- kode Emballasje: to-pakning i resirkulerbar plastmappe som kan gjenbrukes som toalettmappe (flystørrelse 16x20 cm) Miljøprosjekt, videreutvikling av Pierre Roberts eksisterende støtteprosjekt Produktet er lett tilgjengelig, undertøyet er stilrent, behagelig, billig og miljøvennlig