1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

IK-Bygg på web: Formål IK-Bygg web skal bidra til å avdekke avvik i forhold til helse, miljø og sikkerhet. Det stilles strenge krav til hvilken forfatning.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Endringer Generelt for TQM Enterprise
Endringer Generelt for TQM Enterprise
Salg og forsyningskjeder
Utlandsprosessen Studiestøtteonferansen i Stockholm 1. – 3. juni 2014.
Fremgangsmåte for å oppdatere brikkenavn og antall i T-DOC for operasjonsavdelingene Trondheim, 8. juni 2010.
Opplevd kvalitet og målt kvalitet: Brukerundersøkelser: Målgruppe: - brukere av hjemmetjenesten (18 indikatorer) - beboere på inst. (24.
Velkommen til en presentasjon av Avvikssystemet Input Process
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.
Hva er Fretex ?.
Kundesenteret – en gullgruve for brukerinnsikt. Bruk kundesenteret for å lage en bedre tjeneste! 1.Kundesenteret kjenner brukerne best, utfordring å formidle.
Visma KGV (Konkurranse Gjennomføring Verktøy)
Uni Eiendom FDV Veien videre
Skole & Arbeidsliv akershus.skoleogarbeidsliv.com
Administrasjonsmodulen, TQM Enterprise Fellesinnstillinger Vinterseminar mars 2010.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Opplæringstilbud rettet mot pasienter og pårørende Nasjonal kursdatabase.
Åpne prinsippskissen for å se sammenhengen i avviksbehandlingen. Som fellesbruker har du kun mulighet til å registrere (ikke behandle) avviksmeldinger.
Kunstner: Oddmund Mikkelsen
1 Dokumentservice Utfordringer i 2012 Økende operasjonelle kostnader Svak kontroll på informasjon Ineffektiv distribusjon av informasjon.
Søknad om utstyrsmidler for grupper. Finn ”verktøykassa til gruppa Klikk på ”søknad om midler” Du får opp bilde for innlegging av brukernavn og passord.
Gerica på ny plattform Oppdatert
FUNNKe Risikovurdering informasjonssikkerhet Nettverksmøte Tromsø 10. okt Eva Henriksen, Eva Skipenes,
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
Grunnkurs Arbeidsmiljø Våren 2014
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
EQS Introduksjon for tilsette i Helse Møre og Romsdal av
Kvalitetssystemet EQS Introduksjon for tilsette
HMS i de lokale og regionale energibedriftene Hvordan ivaretar bedriftene helse, miljø og sikkerhet? KS Bedriftenes Møteplass 2011, 17.februar.
Boligtorget erfaringer så langt. Ønsker om ny funksjonalitet Rune Synnevåg Utviklingssjef.
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
Nettverksmøte FUNNKe 18.juni 2012 Elektronisk meldingsutveksling Forberedelser.
Hva kjennetegner en god byggesaksbehandling?
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Myndiggjorte medarbeidere – mer aktiv omsorg
Inneholder din applikasjon personopplysninger?
Prosjektavslutning og sluttrapport
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
Interesseorganisasjoner som inkluderer hele befolkningen Avdeling minoritetshelse og rehabilitering Rådgiver Gro S. Lopez.
ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet ASP-based Helpdesk-system for Norvegian Veterinary Institute.
SMS – System for Byggmakker Lade Gruppe 31E Av Olaf R.A. Nykrem & Audun Håberg.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
2.6 FIKS Ansvarlig: Steve og Ingunn FIKS står for Fotballens Informasjon og Kommunikasjons System og eies av Norges Fotballforbund  For at våre klubber.
SAMARBEIDSMØTE Dokumentasjon i forbindelse med retur av hjelpemidler fra kommunene.
Veileder i Extranet for brukere, kontaktpersoner og resultatrapportører Extranet - en felles plass for målinger av forbedringsarbeid i pasientsikkerhetskampanjen.
Lokalmedisinske sentra –SSB Et kartleggingsprosjekt med statistikk for øyet.
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
Oppdatert web-løsning Kongsberg o-lag
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
KURS KLUBBADMIN.
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
SAK 6: Oppdatering av bilag 3 til Samarbeidsavtalen Krav til tjeneste
Agenda Vurdere tekniske hjelpemidler som kan hjelpe oss i jobbsøkerprosessen...! Takk for muligheten til å presentere en alternativ hjelpemiddel. La oss.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Opplæring SAP Portalen
Skolens plan for bruk av Skoleplattform Oslo
Rose Mari Eikås, rådgiver, seksjon for e-helse, Helse Bergen
Høyenhall skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Elektroniske dørlåser
Innføring ny kamprapportering i FIKS Breddefotball
Utskrift av presentasjonen:

1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe med representanter fra alle nivåer og faggruppe. (Stor gruppe fordeler og bakdeler) •Prosjektgruppe hadde mandat til å velge system innenfor budsjettert kostnad. •Gruppa fikk presentert flere systemer. •Bre enighet om å velge TQM.

2 Oppbygging av systemet.

3 Oppbygging av systemet •Valgte ansvarlige med stedfortreder på alle prosesser. •Flere avdelinger er delt inn i flere områder med egne ansvarlige med stedfortreder. •Ansvarlig for områder de som har det daglige ansvaret, og som er på plassen. (Kjenner rutiner, prosessen osv.) •Disse har ansvar for alle instrukser for området og at hendelser blir behandlet og lukket innen for tidsfrist. •Representanter i prosjektgruppe fikk ansvar for å informere og få innspill fra ansatte i det område de representerte.

4 Oppbygging av systemet. •Alle ansatte brukere. •Alle ansatte eget passord. •Alle ansatte full lesetilgang dokumenter, hendelser og tilgang beslutningsstøtte. •Ønskelig at alle er aktive på rapportering og har tilgang til aktuelle dokumenter. •Åpenhet om hva som blir rapportert. •Den som registrerer får info om fremdrift av behandling. •Alle kan inn å lese rapporterte hendelser og hvilke tiltak som er utført.

5 Oppstart •Opplæring av ”ansvarlige” sammen med TQM. •Opplæring alle ansatte, i grupper og personlig. •Alle fikk bruker navn og passord. •Først innlegging av dokumenter, med tidsfrist. •Tar i bruk hele systemet, stor fokus på rapportering. •Administrator aktiv med å hjelpe og korrigere. •Liten eller ingen nedgang i rapportering. •En del glemte passord, og mente det var tungvint. •En del problemer med behandling av hendelser.

6 Utfordringer •Unngå nedgang i rapportering. •Felles mal for behandling av hendelser. (Lik oppsett, grundig årsaksanalyse osv.) •Forståelse for bruk av brukernavn og passord. •Personell med ”datasperre”. •Unngå fokus på negative ting. •Alltid oppdaterte instrukser. •Bruke mest mulig av systemet.

7 Erfaringer oppstart. •Liten ingen nedgang rapportering. •Mye dårlig kvalitet på behandling. •Mange glemte passord. •Nærmeste leder ansvarlig for å registrere for personell som ikke vil bruke data. •Alltid noen som mener alt er tungvint. •Lite bruk av å registrere kostnader og effekt av tiltak. •Dokumentasjonsdelen brukervennlig og oversiktlig. •Noen ”ansvarlige” med ansvar for mange hendelser.

8 Gevinster •Brukervennlig og oversiktlig system. •Dokumentasjon og registrering av hendelser i samme system. •Lett tilgang for alle til instrukser og registrerte hendelser. •Lett for avdelinger og områder å presentere egne hendelser. •Muligheter å registrere kostnader og effekt på tiltak som er utført. •Enkelt å hente frem grafer i forskjellige fora. •Fornøyde myndigheter, kunder og andre.

9 Status i dag. •759 registreringer av hendelser i 2008 og 520 hittil i år. •Mange fornøyde brukere. Brukervennlig og gode søke- muligheter. •Bra system for dokumentasjon. (Instrukser) •Bra system for oppfølging av tidsfrister for behandling av rapporterte hendelser. •God info/tilbakemelding melding til den som registrerer hendelser via mail. •Lett å kommunisere via systemet om en har kommentarer til dokumentasjon eller registrert hendelser. •Brukes aktivt av avdelinger og områder for gjennomgang av hendelser og instrukser for gjeldende avd./område.

10 Status i dag fortsetter. •Mange som brukere systemet, men fortsatt noen som ikke vil bruke data. •Noe sutring fra noen med ansvar for områder. •Sliter en del med behandling og årsaksanalyse av hendelser. •Bruker ikke systemet fult ut. Få legger inn kostnader og effekt av utførte tiltak. •Aktiv bruk av grafer i forskjellige fora. •Bra redskap for presentasjon for kunder, myndigheter, Veritas, eiere og andre.

11 Avslutning •HMS/KS-avdeling som administrerer systemet er veldig fornøyd. TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN.