Ny ledelse for UiS Helge Ole Bergesen Elaine Munthe
Ny ledelse for UiS: Inkluderende, støttende, handlende NFR-tildelinger per vitenskapelig ansatt 2005
Ny ledelse for UiS: Inkluderende, støttende, handlende Toppledelse Forskere
Ny ledelse for UiS: Inkluderende, støttende, handlende Forskere Toppledelse
Ny ledelse for UiS: Inkluderende, støttende, handlende Profesjonsutdanninger ved UiS Vår stolthet I forskningsfronten Regionalt – nasjonalt - internasjonalt
Ny ledelse for UiS: Inkluderende, støttende, handlende Hvordan kan vi styrke profesjonsutdanning og profesjonsforskning? Forskergrupper Kvalifisering og kjønnsbalanse –Nasjonale tildelinger + ekstern finansiering –Nasjonalt samarbeid om profesjonsdoktorgrad Nasjonale forskningsprogrammer innen våre områder –Praksisrettet forskning Samarbeid på tvers og med regionen
Ny ledelse for UiS: Inkluderende, støttende, handlende Tabell 3.15: I hvilken grad føler du å ha mulighet til å påvirke den overordnede utviklingen/strategien ved din grunnenhet I meget stor grad I noen grad I liten grad I meget liten grad TotN Valgt Ansatt Bleiklie, Ringkjøb & Østergren(2006). Evaluering av Kvalitetsreformen, Delrapport nr. 9, s. 33
Ny ledelse for UiS: Inkluderende, støttende, handlende Svært fornøyd Litt fornøyd Ikke særlig fornøyd Ikke fornøyd i det hele tatt TotN Valgt Ansatt Tabell 3.16: Er du fornøyd med måten din enhet/ditt institutt/din avdeling ledes på etter Kvalitetsreformen? Bleiklie, Ringkjøb & Østergren(2006). Evaluering av Kvalitetsreformen, Delrapport nr. 9, s. 33
Ny ledelse for UiS: Inkluderende, støttende, handlende Utvikle leveregler for godt lederskap og godt medarbeiderskap som er forpliktende for alle Utarbeide formelle regler for informasjon og medvirkning før viktige beslutninger blir tatt Gjennomføre årlige medarbeiderundersøkelser
Ny ledelse for UiS: Inkluderende, støttende, handlende Våre mål Forskning Studentgjennomføring Rekruttering Medarbeidertilfredshet Studenttilfredshet UiS omdømme
Ny ledelse for UiS: Inkluderende, støttende, handlende Vi er alle universitetsbyggere - Skal vi fullføre verket?