Ndla matematikk Hensiktsmessig bruk av ndla i undervisningen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
TELEMARK FYLKESKOMMUNE Samtale om ny web / nye muligheter Åpen og involverende.
Advertisements

En skoletime: Hjelp oss med å bringe Norge inn i det 21. århundret! 9. – 13. Desember
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Idrettshall og uteanlegg Kantine
Imagine… Hvor vil vi være i 2027? Ungdomskonferanse 8.februar 2014 Lisbeth Reed, Vest-Agder fylkeskommune Prosjektleder for LIM-planen.
Fellesfag Yrkesretting Relevans
Samling 3, HiØ 27. og 28. jan Fagspesifikk del Etterutdanningskurs for lærere Tysk på barnetrinnet.
Program Torsdag 12. desember: Matematikkfaget; den største utfordringen for gjennomføring i videregående opplæring? Program Torsdag 12. desember: Kl
Kunnskapsløftet Matematikk i videregående skole
IKT ressurser for e-læring NVU-konferansen 2005 Olav Skundberg HiST, AITeL
Foreldremøte for foresatte til elever i VG2- onsdag Persbråten videregående skole.
Matematikk for yrkesfag
Hva er NDLA? Initiativ fra fylkeskommunene Hensikt:
Prøvemodus Undervisningsmodus
Hva skal vi lære? TEMA: Sør Amerika Hvilke hav omgis verdensdelen av
Surfing sosial media - Bilkjøring Her lærer vi hvordan du kan bruke Sosiale medier til å se på et bestemt tema - Bilkjøring Vi skal se på Twitter, Facebook,
Classroom Response System (Clickers) i forelesning Teknisk Varmelære
Digitale læringsressurser i skolen
HVA SKAL JEG VELGE? 1T eller 1P.
Jan Helge Luth Praktisk bruk av IKT i undervisningen
Gratis digitale læremidler for videregående skole
Flipped Classroom – Omvendt klasserom
\\55. • Nytt fag i grunnskolen: UTDANNINGSVALG \\55 Formål: • Skape helhet og sammenheng i grunnopplæringen • Bidra til at flere foretar kunnskapsbaserte.
Prosjekt ”Mestring av hverdagen” Utvikling av aktivitetstilbud tilpasset personer med nevrologiske skader eller sykdommer.
Senter for IKT i utdanningen Sylvi Barman-Jenssen.
D IGITAL R INGPERM P ROSJEKTLEDELSE OG P EDAGOGIKK BRUK AV O NE N OTE I SKOLE OG UTDANNING Ped:Konsult
Kvalifisert for høyere utdanning
Idrett valg av programfag til Vg2. Du får tilsendt brukernavn og passord på epost Det er viktig at du forandrer passordet og at du husker hva du endret.
Musikk valg av programfag til Vg2. Du får tilsendt brukernavn og passord på epost Det er viktig at du forandrer passordet og at du husker hva du endret.
HVA SKAL JEG VELGE? 1T eller 1P.
Oslo kommune Utdanningsetaten Stovner videregående skole BRUK AV IKT I LÆRINGSARBEIDET Hvordan fungerer IKT som pedagogisk verktøy/hjelpemiddel ved Stovner.
Tilsettinger Januar 2014.
PETS Trøndelag og Nordmøre Best Western Stav Hotell april 2011 HOVEDMENY Hjem Opplæring Mål Mål og status Websider 2280 Smart på web Tips Sosial.
Digitale læremidler for videregående opplæring Gratis digitale læremidler for videregående skole Noen smakebiter Klikk på lysbildene, så kommer du rett.
MATEMATIKK - Kunnskapsløftet innvirkning på matematikkfaget.
Den digitale skole av Anna, Solveig, Hege, Carina og Regine fra Olsvikåsen vgs.
MATEMATIKK Kunnskapsløftet og matematikkfaget. Gjeldende regler: -Alle må ha matematikk i minimum 2 år -P og T kurs (Praktisk og Teoretisk) -Helt ulike.
Valg av programområde og programfag.
Oppgave i nettkommunikasjon Samarbeid mellom HiHm og HVe.
Mons Og Marte i Regneskogen
FYR ved Skedsmo vgs - Knutepunktskole
Det digitale løftet i Rogaland fylkeskommune v/Torill E
PCer i klasserommet – kaos eller kontroll? Erfaringssamling RFK, pedagogisk bruk av IKT, 4. mai 2010 Marita Aksnes, Randaberg vgs. Twitter: maritaa Blogg:
I Sykepleien nummer 11, 2012, bestemte vi å ta opp sosiale medier som tema.
Utdanningsvalg Gran Ungdomsskole 2008/2009
Samling 1, HiØ 20. og 21. sept Fagspesifikk del 1, Etterutdanningskurs for lærere Tysk på barnetrinnet.
Opphavsrett Vibeke Bjarnø, Avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier.
Veien til egen bolig – ungdom og personlig økonomi
FRA: ______________________________ TIL:______________________________ SUBJECT_______________________________ MELDING: _______________________________.
Ta fag fra videregående skole
Den videre satsingen på vurdering Samling i kvalitetssikringsnettverk - etterutdanning 2009/
Kristiansund videregående skole Vurdering uten karakter Bruk av LMS (Classfronter) Nettverkssamling i Stjørdal, 3. – 4. mai 2007.
Snakk om psykisk helse på din arbeidsplass. Psykiske helseproblemer - ofte årsak til sykefravær Om lag 20 prosent av det totale sykefraværet skyldes psykiske.
Valg av matematikk og realfag
En skoletime: Hjelp oss med å bringe Norge inn i det 21. århundret. 8
Og.
Høgskolen i Oslo Samling II: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Konkrete eksempler på hvordan det jobbes med IKT i undervisning ved.
SiA på 90 sekunder 3Bdd3RY605pP-kRs3LGhttps://
Ine Skog, Ida Bøhmer, Anders Sandvik og Aleksander B. Andersen
EN ARENA FOR DIGITAL UTVIKLING
10 tips: Bruk av video i undervisningen Lynkurs Ingeborg Amundrud og Lisbeth D. Berglund.
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Velkommen til Hersleb vgs v/ Rektor Ann-Kristin Høgseth
Orientering om valg av programfag Et stort antall elever på VG1 ST/IDR/MDD opplever lavere nytteverdi av skolen enn YF-elever Hvordan velge slik.
PETS – Oppdal april 2010 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart på web  Tips  Sosial medier  Demo webwiz.
Donald + NetCom Av Mira. Bakgrunn Barn er stadig yngre når de introduseres for teknologi – viktig med gode vaner Eget blad rettet mot barn i barnehage.
Foreldremøte Delt kontaktlæreransvar
Rettighetsstrukter ved UV. Rettigheter Alle studiekonsulenter som redigerer studiesider har følgende skriverettighet: uv-vtx-studier-skrive Dette gjelder.
Veiledning av nyutdannede i videregående skole Noen tanker med utgangspunkt i gruppeveiledning.
Matematikk vg1 1T.
Utskrift av presentasjonen:

Ndla matematikk Hensiktsmessig bruk av ndla i undervisningen Digitale læringsmidler for videregående opplæring Kurs for lærere Gardermoen 26.03.12 Fagredaktør Elisabet Romedal

Redaksjonen Olav Kristensen , Mandal vgs Anne Seland Skailand , Lister vgs Grete Larsen, Lister vgs Lars Jørgen Hope, Sandnessjøen vgs Elisabet Romedal, Mandal vgs Andre samarbeidspartnere: Barbro Grevholm, UiA Stein Aanensen, Mandal vgs Kirsten Ranheim, Bleiker vgs Digitale læringsmidler for videregående opplæring Kurs for lærere Gardermoen 26.03.12 Fagredaktør Elisabet Romedal

Brukerveiledningsfilm, meny, fag, oppbygging av nettsted Digitale læringsmidler for videregående opplæring Kurs for lærere Gardermoen 26.03.12 Fagredaktør Elisabet Romedal

Ulike arbeidsmåter Bruke nedlastbare filer til å lage digital arbeidsbok Bruke ndla som tilleggsressurs ved siden av lærebok Eksempel 1 Eksempel 2 Eksempel 3 (Åssiden) Vise eksempel på å laste ned og jobbe i MathType. Redigering, lagring, mange ressurser Digitale læringsmidler for videregående opplæring Kurs for lærere Gardermoen 26.03.12 Fagredaktør Elisabet Romedal

Ulike ressurser Teori Oppgaver Løsningsforslag Undervisningsfilmer Eksamensoppgaver Kapittelprøver Terminprøver Spill Animasjoner Quiz Aktualiteter Digitale læringsmidler for videregående opplæring Kurs for lærere Gardermoen 26.03.12 Fagredaktør Elisabet Romedal

Planer videre Fag 1T, 1P, 2P, 1P-Y, 2P-Y, R1, R2, S1 og S2 (Felles hovedinngang?) Nettsider Nedlastbare filer i teori, oppgaver og løsninger Teori som nettsider Undervisningsfilmer utvides til flere fag Prøver Legge ut løsningsforslag til eksamensoppgaver Kapittelprøver – to sett prøveforslag på nett, nye sendes ut Terminprøver - to sett prøveforslag på nett, nye sendes ut Quiz i alle tema Samarbeide med KhanAcademy (NKUL) Yrkesretting Digitale læringsmidler for videregående opplæring Kurs for lærere Gardermoen 26.03.12 Fagredaktør Elisabet Romedal

Resultater Eksamensresultater Spørreundersøkelser Tilbakemeldinger Hvis jeg skulle hatt matematikk et år til og kunne velge mellom vanlig lærebok og digital lærebok, ville jeg valgt   vanlig lærebok 33,3% digital lærebok 40% det ville vært det samme 26,7% Digitale læringsmidler for videregående opplæring Kurs for lærere Gardermoen 26.03.12 Fagredaktør Elisabet Romedal

Verktøy Digitale læringsmidler for videregående opplæring Kurs for lærere Gardermoen 26.03.12 Fagredaktør Elisabet Romedal

Følg oss på Mailliste - send mail til elisabet@ndla.no YouTube (Ny youtubekanal for ndla er underveis) http://www.youtube.com/user/Elisabet6365?feature=watch Twitter @ndla_matematikk https://twitter.com/#!/ndla_matematikk Facebook http://www.facebook.com/pages/Ndla-matematikk/300528900006354 Digitale læringsmidler for videregående opplæring Kurs for lærere Gardermoen 26.03.12 Fagredaktør Elisabet Romedal

Ta kontakt elisabet@ndla.no Opphavsmann Elisabet Romedal /Hege Puntervill Digitale læringsmidler for videregående opplæring Kurs for lærere Gardermoen 26.03.12 Fagredaktør Elisabet Romedal