Barnets syvende leveår Trinn 9. Tema for trinnet  Lesing og leksevaner  Opplæring til ansvar  Fritid (skolemusikken)  Identitet  Bruk av tolk.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
- Kompetanse Nettvett Hanne Svendsen- PVS kompetanse.
Advertisements

Ungdomstrinn i utvikling Ole Johansen Utviklingsveileder Nordkapp, Måsøy, Kvalsund, Hammerfest, Hasvik, Loppa og Alta.
«Te ka slags nøtte?» 10. oktober 2012 Anders Bakken, NOVA
- på lag med deg for din helse R e h a b i l i t e r i n g s k l i n i k k e n Tema 2.
Hva sier den nye læreplanen i norsk (K06) om skriveopplæring?
Ungdomstid og endring Skole, familie og fritid
Kurskvelder for støtte- og fritidskontakter Kveld 2 Tema: Aktiviteter – hva gjør vi sammen og hvem bestemmer?
Om barn og unges mulighet for medvirkning
Bli kjent dag ved Korsgård skole – onsdag 4.juni 2014
Barnets tredje leveår Trinn 5. Tema for trinnet  Barnet og familiens identitet  Kommunikasjon  Trassalder – likt for alle barn og alle foreldre? 
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
Velkommen til lederkurs kveld 2 på BMB
Trinn 2 Barnets første leveår.
Vurdering for læring på Linderud skole
Introduksjonssenteret
Personalforum Delprosess III: Økt samarbeid på tvers av nivåene Oppsummering Vi bidrar.
23. MAI GRATULERER MED DAGEN, ULF!.
Om familiens prosesser ved flytting og bosetting i en ny kultur.
Intervju med de voksne 1. Hvordan tolker dere begrepet identitet? 2. Hvordan jobber barnehagen med språk, kultur, religion og mat? 3. Hvilke.
Trinn 4 Barnets andre leveår.
Barnets sjette leveår Trinn 8. Tema for trinnet Skolestart Barnets tospråklighet Arenaspråk.
Barnets sekstende leveår Trinn 18. Tema for trinnet Ungdommens egen tidsalder Egne behov og barnas behov Når ørene flytter ut Oppsummering og evaluering.
Barnets ellevte leveår Trinn 13. Tema for trinnet Skolen før og nå Foreldres skoleerfaringer Roller i familien Søskenforhold.
Barnets fjortende leveår Trinn 15. Tema for trinnet Arbeidsvaner etablert? Foreldre er teite!.. Eller? Trenger KODAungdom hverandre? Når barnet ditt får.
Zippys venner og Kunnskapsløftet (06), sammenfallende mål
Undervisning i gruppe for ungdom med psykisk utviklingshemming
UTDANNING MODUL 1 Utdanningssystemet i Norge Barnehagen Verdigrunnlag
Grunner for å innføre skjønnlitteraturen i undervisningsprosessen.
Barnehagen som språkarena
Hvilket språk skal vi snakke til barnet vårt?
SØRUM KOMMUNE Du kan gjøre en forskjell!
Seksualundervisning i asylmottak
Lise Fornes Sosialfaglig rådgiver Trondsletten habiliteringssenter
Fylkesstrategi for lesing. Familien Politisk nivå og kommuneadministrasjon Skole Lærer Rektor Skolesjef Barnehage Førskolelærer Styrer Helsetjenesten.
Ungdata 2014 VGS i Hedmark Presentasjon
Missional menighet – missionale kristne Tiden – kallet - veien Hva kommer dette til uttrykk i vår kultur – her hos oss? Fotfeste kan svikte.. Vi kan.
Lesing og lesestrategier
BEDRE Å KUNNE LITT ENN INGENTING
Velkommen til foreldremøte 1. rød. Informasjon om 2. klasse  Klassene fortsetter slik de er nå.  Jeg fortsetter som kontaktlærer.  Anbjørg fortsetter.
Er du ung, har langvarige helseutfordringer og har lyst til å møte andre unge i liknende situasjon? I Helt sjef! kan du møte andre unge i liknende situasjon.
Språk «Å lære språk er noe av det viktigste som skjer i et barns liv. Gjennom språket lærer vi å forstå verden. Gjennom språket får vi innsikt i oss sjøl.
Barnets femte leveår Trinn 7. Tema for trinnet Tospråklig og tokulturell oppvekst Kartlegging av språkkompetanse – begge språk Overgang fra barnehage.
KK KulturSFO – foreløpig versjon Komité oppvekst 12. januar 2016.
Two Teachers En kort innføring til foreldre. Hva er Two Teachers? En av tidenes største norske studier på utdanning. På initiativ fra Kunnskapsdepartementet.
Velkommen til møte for foresatte på 1.trinn våren 2016 Agenda: Opplæringsloven v./rektor Sosial kompetanse Matematikk Norsk Erfaringsutveksling Lekser.
| Mitt og ditt språk. Språket vårt blir påverka av mange forhold geografi sosial status alder venner utdanning kjønn.
Plan for kvalitet Kvalitetsplanens fokusområder Sosial kompetanse, gode relasjoner, omsorg og medvirkning Sunn livsstil og helse Friluftsliv og barn i.
| Mitt og ditt språk. Språket vårt blir påvirket av mange forhold geografi sosial status alder venner utdannelse kjønn.
Oppstarten Første uke- strålende Jobber med gode rutiner og arbeidsro Lesestund hver morgen. Øver på å skrive stavskrift Alle har venner, godt klassemiljø.
Velkommen til Åmot ungdomsskole. Ungdomsskolens egenart Skolens satsingsområder Permisjoner Fravær – vitnemål Vurdering - utviklingssamtalen.
Hvordan forebygge mobbing?
Barn og ungdomsundersøkelsen 2016 Norsk Friluft
Selvbilde og identitet
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
Jeg føler meg bedre fordi jeg vet at jeg er ikke den eneste!
Skole- hjem samarbeid.
Velg selv er en film  med tilhørende  samtaleopplegg for tweens, aldersgruppen 9-13 år. Vi ønsker at samtaleopplegget skal skape refleksjon rundt rus-
Verdier Ikke fem punkter på en lapp, men det som kjennetegner livet og hvordan det leves. Utfordres eller befestes av vår etikk. Ofte ser vi at gode verdier.
Hva driver barn og unge i Asker med? Hvordan har de det?
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
Velg selv er en film  med tilhørende  samtaleopplegg for tweens, aldersgruppen 9-13 år. Vi ønsker at samtaleopplegget skal skape refleksjon rundt rus-
Siste året i barnehagen
| Mitt og ditt språk.
Invitasjon til Helt sjef!
Samarbeidsutvalg (SU)
SMISO Hamar et selvhjelpssenter for:
Samarbeidspartnere for en bedre skolehverdag
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
Foreldremøte Odderøya barnehage
Å si fra 5.-7.trinn TYSDAG trinn «DÅRLEG GJORT»
Utskrift av presentasjonen:

Barnets syvende leveår Trinn 9

Tema for trinnet  Lesing og leksevaner  Opplæring til ansvar  Fritid (skolemusikken)  Identitet  Bruk av tolk

Lederskap i familien  Tar barna mye ansvar?  Hva er greit å ta ansvar for – hvor går grensen?

Skolehverdag og fritid  Barna beveger seg mellom språk og kulturer  Er foreldre involvert i de talespråklige arenaer?  Hvordan er kontakten med andre foreldre?  Ser dere på tv sammen?

Barnas forhold til hørende  Venner  Familie  «Du eier ikke ditt barn, du har det er til låns»

Trinn X  Tema for trinnet

Trinn X  Tema for trinnet

Trinn X  Tema for trinnet

Trinn X  Tema for trinnet

Trinn X  Tema for trinnet