Resultater 2012
Act on fact…
MAXBO og ukjent kunde Målt varehusene i mer enn 6 år Endret og fokusert observasjonsskjemane Fokusert måling gir endring Ting tar tid
Ukjent kunde i 2012 MAXBO måten Jeg møter deg Jeg spør deg 4 runder med ukjent kunde. Der hvert varehus vil bli besøkt 12 ganger i løpet av året. Jeg møter deg Jeg spør deg Jeg hjelper deg Jeg selger til deg Følgende avdelinger er målt Runde 1gulv Runde 2 trelast Runde 3 dører/Vinduer xxxxxxxxxxx
Resultater etter 3 runder
Det er hyggelig å handle hos MAXBO 78,6% av de som besøker MAXBO ønsker å komme tilbake til varehuset.
Jeg møter deg – jeg ser deg Som ansatt er du tilstede og tilgjengelig, men….
Jeg spør deg – jeg lytter til deg 8 av 10 kunder ønsker en aktiv rådgivning. God rådgivning er basert på at du forstår kunden Liten bedring siden sist runde Dere må fortsette å stille spørsmål!
Jeg hjelper deg – by på deg selv Dere er flinke til å hjelpe og finne fram produktene til kunden, og dere har blitt mye flinkere til å by på egen kompetanse.
Jeg selger til deg – jeg dekker ditt behov Dere må tørre å spørre om å få salget. Prøvde den ansatte å selge deg produkter du kom for å kjøpe? Hvilke tilleggsprodukter/mersalgsprodukter ble du tilbudt? Prøvde den ansatte å selge deg 2 eller flere av de naturlige mersalgsproduktene?
MAXBO – Ukjent kunde Etter runde 3 - 2012
MAXBO – Ukjent kunde Runde 3 – 2012 - Alle varehus – Top 20 mot Midt 60 mot Bunn 20
MAXBO – Total og Jeg møter deg Runde 3 – 2012 - Alle varehus –– Topp 20 mot Bunn 20
MAXBO – Jeg spør deg Runde 3 – 2012 - Alle varehus –– Topp 20 mot Bunn 20
MAXBO – Jeg hjelper deg Runde 3 – 2012 - Alle varehus –– Topp 20 mot Bunn 20
MAXBO – Jeg selger til deg Runde 3 – 2012 - Alle varehus –– Topp 20 mot Bunn 20
MAXBO – Totalinntrykk Runde 3 – 2012 - Alle varehus –– Topp 20 mot Bunn 20
Ukjent kunde - Total Top 20 Ukjent kunde – Rangering Total runde 3
Ukjent kunde – runde 3 Varehus med størst endring fra runde 2
Ukjent kunde – runde 3 Produkstigen – Dør og Vindu Brukte selger noen av salgsargumentene under i sitt forsøk på oppsalg? Hvilke salgsargumenter ble benyttet? (Her kan du krysse av for ett eller flere av alternativene)
Erland Terjesen Ukjent kunde – Rangering Total runde 3 – over målsetning
Erland Terjesen Ukjent kunde – Rangering Total runde 3 – under målsetning
Lars Sandsbråten Ukjent kunde – Rangering Total runde 3
Torbjørn Schjevik Ukjent kunde – Rangering Total runde 3
Vidar Thorsvik Ukjent kunde – Rangering Total runde 3
Lars Sandberg Ukjent kunde – snitt resultater