SKIBOTN - ALTEVATN Påsketur 27.mars – 2.april 1999.

Slides:

Advertisements
Liknende presentasjoner
Den vesle gutten og julenissetoget

Vi har kjøpt en liten hytte på fjellet, og lurte på om du ville ta med deg familien eller noen venner og komme en tur i påsken for en liten påskepils med.
• År 1998 • Kjell Arne Holen og Pelle diskuterte baneprosjektet på jobb, vi må få tak i en gravemaskin, han var jo i familie med en entreprenør. Det skulle.
I.
Fra tegning til fortelling

Bli en bedre fisker ! Av Ulf Skauli
Reaksjonen ved små kutt KvinnerMenn Slutt. ...tenker: „Auuuu“... Kvinner...
KJELL I SNØSKRED LØRDAG 2. FEBRUAR 08 CA KL
PROSJEKTET OM KOKO OG FLYPLASSEN SOLSTRÅLEN
Ei dramatisering Mathias– fritt etter Johan Herman Wessel
Laget av Embret Lund 1BAA. Hovedlærer når vi lærte det praktiske av ‘’gamle metoder’’ og var flink i det han viste oss. Det syntes også godt at han hadde.
UT PÅ TUR I RAMMEPLANEN FOR BARNEHAGER HETER DET AT NATUREN SKAL GI ROM FOR ET MANGEFOLD AV OPPLEVELSER TIL ALLE ÅRSTIDER OG I ALL SLAGS VÆR, OG AT DET.
Dio 15 juleavslutning, Ås, søndag 13.desember 2009 En kald flott vinterdag møtte nærmere 20 stk 2-beinte og enda flere hunder opp på : Smilende og godt.

Året var 1987, i en liten by med navn Sussex, ble et lite hus totalt til intetgjort. Alt ble kastet ut, inkludert en liten brun bamse... Den ble liggende.
Krabbe sesongen høsten 2011 Havbris jr
Altevatn rundt - nesten
Etter jobb på fredag var jeg ganske trøtt…
Seilturen En sommerfortelling…...
Sett inn riktig tid/form av verbet
Å skrive en god innledning

Vi var på et kurs i Sverige i hele klassen vår i uke 3, det var Mora videregående skole. Skolen var stor med mange elever, SVERIGE.
Med sekken full av penger!
“Reise til utlandet med oksygen”
"Ting er ikke altid slik, de synes å være."
Kapittel 5 oppgave g Sett inn å sette (seg,) å sitte, å legge (seg), å
Tilbake til livet på ØKS I et rom i biblioteket i Egypts Alexandria kan vi som oss unna har sneket få livet så tåli bra Fritt etter Rudolf Nilsen.
Den store ID-quizen Hvem er du? - Ta testen nå!.
Vi dro til Sverige med store forhåpninger – ikke bare forhåpninger om det å få kunnskap om det vi skulle gjøre på skolen, men også det å få være litt.
Oppgave 1 ”Mannen som skulle stelle hjemme”
Hva er vitsen med å gifte seg?
”Vi vil gjerne se Jesus”
De viktige ting i livet Kilde: Ukjent.
Torsdag 30.april – mandag 4.mai 1998
- Verdsettende ledelse
Priviligerte mennesker, lever livet uten grenser, graver og pumper opp
Lorax. Det var en gang et vakkert sted med fargerike planter og lekne dyr. Lorax passet på dette stedet og snakket for trærne, dyrene og andre som ikke.
God morgen.
Sett inn riktig form av det refleksive pronomenet eller eiendomspronomenet Kapittel 10 oppgave c.
Hai ! Hai !.
Jeg heter Yasmin Meralli Jeg er invitert hit på grunn av mine erfaringer som Konsernsjef for mangfold og likestilling i et av Canadas største finanskonsern,
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
Kim er en jente som er fem år gammel. Hun bor i et land som heter Vietnam sammen med familien sin. Kim har tre storesøstre og en lillebror. I huset til.
Obersten tok majoren med på tur
AVSKJEDSFEST Søndagskveld hadde vi ”åpen” havn, der slekt og venner kunne ta med grill/grillmat for å komme og kose seg litt sammen med oss, slik at vi.
Her kommer vi opp til naustene ved Mourki
Jesu Kristi Gud Ef 1,17 Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må la dere få den Ånd som gir visdom og åpenbaring, så dere lærer Gud.
100 lure ord å lære.
100 høyfrekvente ord Trykk F5 for å starte, deretter klikker du på ønsket hastighet 2 sekunder 1 sekund Blink Randi Orten og Thomas Melby, Stenbråten skole.
1.1 /// Klikk her for å høre Magnus 1.2 /// Klikk her for å høre Thea 1.2.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
EN STOR, FIN SEI VI MÅTTE BRUKE HÅVEN, SÅ IKKE FISKEN SLET AV SNØRET. UNGENE FULGTE NØYE MED NÅR HANNA BLØGGET FISKEN.
Og.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Besøk på Beracah barnehjem som ligger i Kerala i India
Carina Fjelldal-Soelberg
«Verden er grunnleggende urettferdig.»
Blåbærtua MÅNEDSRAPPORT FOR FEBRUAR HVA HAR VI GJORT I FEBRUAR? Telefon: Mobil: Den store begivenheten i februar var vel.
Oppdatering fra Ålesund. Her skal dere få et innblikk i hva vi har gjort med midlene vi har mottatt fra av dere.
Hva gjorde du… …i går? For eksempel: I går fikk jeg besøk.
SKIDAG PÅ BUSUVATNET TEKST: ANDREAS HAUGEN BILDER:GUNN KARIN FOSSHOLM OG KIRSTEN GREAKER HEIMESTØL.
Månedsplan for Froskene Mai 2015
Samtale rundt bruken av MI til barn ved hjelp av noen kasus
O PPGAVE 28 Side 151 – 152 Sett inn riktig form av det refleksive pronomenet eller eiendomspronomenet.
Tiden som gikk: I april har vi vært mye ute og kjent på været. Vi har hatt dager hvor vårsolen har varmet godt, men også dager hvor vi har hatt typisk.
Gang.
Vi ankom leirplassen på Berby med vekslende vær, men vi kom oss heldigvis på rett side av skyene. Utrolig fin Camp og alle var super spente på helgen!
Utskrift av presentasjonen:

SKIBOTN - ALTEVATN Påsketur 27.mars – 2.april 1999

Tung pulk og tunge sekker Startet med godt mot i ruskvær – og temmelig tung pulk og sekker. Kjell mente vi bare trenget en pulk – så da så… Vi hadde med Reginas påskekake (Reginas tunge påskekake i følge Kjell), påskeøl, påskeegg og masse annet godt. Det var jo tross alt påsketur da!

Goldalakko Turen startet rett oppover – lenge. Det var ikke noe hold i snøen. Det hadde kommet masse nysnø. Vi sank gjennom helt til skrittet. Turen virket ganske håpløs. Vi klarte på et vis å karre oss opp fjellsidene og så ble det en vel fortjent lunch på Goldalakko!

Små surt Godt med varm drikke etter en strabasiøs start. Sur vind, snøføyk, slitne.

Turens beste stunt Kjell hadde turens beste stunt allerede første dagen. Her kunne jeg ikke le høyt – for det skjønte jeg kunne få konsekvenser – men jeg humret godt inni meg i hvert fall, hehehehe. Kjell kjørte seg fast i en bekkedal. Han fikk sekken over hodet og pulken trykket han ned. Men, neida han ville ikke ha hjelp! Og hjelp fikk han ikke. Det tok sin tid å komme seg opp kan jeg fortelle. Og Kjell proklamerte bastant: ”Jeg skal ALDRI gå med pulk mer!”

Sørgelige greier Det var ikke noe hold i snøen. Da vi tok av skiene sank vi rett til bånn. Vi prøvde å hardtråkke med skiene før vi satte opp teltet, men det var ganske håpløst. Det var ingen festepunkter for teltet. Det ble en sørgelig bivuakk. Da vi våknet om morgenen hadde teltet sunket så langt ned at all lufting rundt teltet var tett. Alt i teltet var vått av kondens! ALT! En motløs greie å våkne til – men vi sto han av – i grunnen ikke noe annet å gjøre så langt til fjells, hehe

Kjell fant sin egen stil Vi hadde ikke med trekkhund, men Kjell dugde bra. Noen oppoverbakker var tyngre enn andre. Pulk dytteren er fraværende i tillegg – driver og tar bilder og greier. Tøff tur.

Endelig oppe Etter mye svetting, kaving og krabbing kom vi opp til slutt

En fornøyd sliter Alt slitet var verd en pils! Lunch på Gåldahaugen. Godt med god mat og drikke, skål 

Mitt syn mye av turen – ganske bra – fineste rumpa i Bardu

Bedre føre Inn Pältsadalen i flott påskevær

Pältsa i bakgrunnen

Kjell fant scooterspor og livet ble straks lettere – nå kunne vi gå uten å kave i løssnø

Tørking av vått utstyr Det var supert at været slo om – godt å få tørket soveposer og telt. Greit å legge seg i tørre ting om vinteren når man har anledning  Lang lunch ikke langt fra Pältsan stugan.

Lunch på et ukjent vann i Sverige Herlig påsketur med påskevær og greier

Stor Rosta Frokost kos på Stor Rosta. Vi gikk fra berg og dalbane terreng i Norge til åpne vidder i Sverige.

Avmarsj fra Stor Rosta Flott vær! Med nesa i sky og Kjells kuuuule fjellbriller.

Lunch kos på de svenske vidder Vi tok oss alltid tid til å lage gode lunchplasser

Flere broer midt på vidda – pussig syn Kjell speider mot Norge

Norge til høyre

Standard feltvask Standard prosedyre hver gang før vi setter opp telt – uansett vær. Vi skifter alltid til tørt tøy før vi begynner med bivuakken. Her gnir Kjell til og med litt godlukt under armene –noe jeg kan like  Jeg setter pris på de gangene han huser å bruke den

Standard prosedyre En annen standard prosedyre er at vi tar en kork dram før vi setter opp teltet – da går alt så mye fortere og lettere  Det gjennomføres også uansett vær, hehe.

Teltlivets gleder Kvelds kos med påskemiddag, øl, delfiakake (Reginas blytunge påskekake – perfekt å dra med seg på langtur mener Kjell), og påskeegg! Jippi 

Vindfullt Dagen startet bra med flott vær, men endte i forrykende kald vind. Godt med Fjellduken for bydamer. Regina venter på at Kjell skal bli ferdig med pilkinga…

Kjell pilker og pilker Det er mye kaldere enn det ser ut! Pilking på Gamas. Denne dagen spiste vi lunch med den svenske fjelltjenesten. Vi fikk margsuppe. Det var trivelig.

Innom hytta på Librebælgi Godt å komme i ly for vinden. Vi fikk sove på gulvet – det var luksus.

Siste dagen Et forrykende vær! Fant litt ly i lunchen. Vi brukte 5 timer ned til Altevatn. Mye snø, hardt vær! Vi måtte gå deler av turen etappevis med sekkene og pulken. Vi har hatt en flott tur! Alltid trist når turene er ferdige – men sånn er det jo… sånn går no dagan…