Presentasjon lastes. Vennligst vent

Liknende presentasjoner

Presentasjon om: "Vi ankom leirplassen på Berby med vekslende vær, men vi kom oss heldigvis på rett side av skyene. Utrolig fin Camp og alle var super spente på helgen!"— Utskrift av presentasjonen:

2 Vi ankom leirplassen på Berby med vekslende vær, men vi kom oss heldigvis på rett side av skyene. Utrolig fin Camp og alle var super spente på helgen!

3 Her har vi litt av Moss sin Camp plass - 3 store lavvoer med ett stort hvitt partytelt. Her spiste vi maten vi fikk og tilbrakte kveldene når aktiviteter var over for dagen.

4 Dag to våknet vi til strålende vær, som skulle vise seg og bare bli enda bedre! Litt skyer på morgenen, men etter litt frokost og en kokekaffe forsvant skyene og vi fikk kanonvær!

5 Her har vi en oversikt over aktivitetene for dagene - de som var 14+ hadde ett litt annet opplegg enn de mindre. Stort sett tror jeg alle, både stor og små, var fornøyde med postene sine....tross lite napp når fiskepostene sto for tur.

6 Som vi ser var dagene tettpakket på programmet
Som vi ser var dagene tettpakket på programmet. Her var det bare å følge med på hva vi voksne hadde på listen og møte opp.

7 Ella og Teodor storkoste seg i helgen
Ella og Teodor storkoste seg i helgen. Her er vi på vei til abborfiske i elva.

8 Litt skyer på morgenkvisten, men disse forsvant fort når dagen var i gang!

9 Jonathan, Teodor og Ella med hver sin fiskestang på brua
Jonathan, Teodor og Ella med hver sin fiskestang på brua. Her skulle vi se om ikke abboren var sulten. Dessverre verken napp eller bitt, men solen holdt humøret oppe! Bjørn Økern var også i toppform og kledd med mossefarger

10 Elva som ungdommen fisker i er elven som renner forbi leirplassen også
Elva som ungdommen fisker i er elven som renner forbi leirplassen også. Så vi hadde en liten gåtur på minutter.

11 Her har vi gruppe Gul. Vi var fire fra Moss og tre fra Halden
Her har vi gruppe Gul. Vi var fire fra Moss og tre fra Halden. Jens Kr og Bjørn holdt følge med disse. Alle har vært eksemplarisk! Gøyal gjeng

12 Neste post etter litt fiske var pil og bue
Neste post etter litt fiske var pil og bue! Her fikk vi god opplæring av instruktørene og vi fikk prøve forskjellige buer. Mest morsomt tror vi må ha vært den historiske buen, som er lager av kun treverk og hadde ingen hjelpemidler, så ungdommen måtte konsentrere seg maks! Og det ble mange gode poeng!

13 Teodor i full fokus - kun gul som gjelder på skiven
Teodor i full fokus - kun gul som gjelder på skiven. Alle måtte ha en innertier, det var kravet vårt - litt konkurranse må til

14 Ella lot seg ikke stoppe - hvis det var innertier som gjaldt, kunne hun like gjerne gjøre det med den historiske buen. Vanskelig, men selvsagt ingen problem!

15 Jonas også i full sving - skyter pil på pil!

16 Teodor var strålende fornøyd med posten!

17 Neste post var fluefiske og haspel
Neste post var fluefiske og haspel. Her skulle vi ikke fiske, men heller lære oss å kaste på den retten måten. Fluefiske var dog litt vanskelig, men vi gjorde det ett forsøk! Det er mye snøre og fiskestang å ha kontroll på!

18 Her er vi i full gang med haspel
Her er vi i full gang med haspel. Med en litt tung dupp på enden kunne vi kaste oss inn på blinker uten å sette seg fast - teknikken som en lek, så dette har de med seg videre i jakten på den største fiske!

19 Rokkeringer er perfekte blinker!

20 Vi fikk også spikket litt i leiren vår - det fine teltet Bjørn Holm har sendt med oss kom til god nytte når skygge var ett behov. Her fikk Teodor lært seg å spikke en seljefløyte av Jens Kr. Det tok Jens 5 pinner før det ble noe lyd...

21 Mellom slagene slapper vi litt av i campen vår
Mellom slagene slapper vi litt av i campen vår. Det er mye frem og tilbake, så en pust i bakken og litt mat må vi ha.

22 Det er fotballglade ungdom vi hadde med oss, så på fritiden vi hadde ble det mye lek med ball i campområdet - veldig fint å se ungdom mellom de forskjellige foreningene være sammen om en runde «enspretten» og andre ballspill🤩 Kim, så ungdommelig han er, ble også med på noen runder og hadde fortsatt teknikken inne

23 Når kvelden kom på lørdag var det mange som ville ut å padle kano - selvom dette ikke sto på programmet, tok Moss seg av sikkerheten og satte oss i en motorbåt etter kanoene. Viktig at ungdommen ikke setter seg på vannet uten noen som følger de. Dette var ikke noe problem for leirsjefene, så Kim og Jens Kr tok med seg noen barn i båten og passet på de 5-6 kanoene som var på vannet. Dette gikk veldig bra! Teodor var ansvarlig for å se om vi ikke kjørte på grunna

24 Litt vind, men sterk og sunn ungdom tar dette på strak arm - det ble faktisk ingen «bading»

25 Amina, Anna og Karoline i godt driv oppover elva!

26 Ut på tur

27 Ungdommen fikk seg jaggu en tur med båt også - uten årer

28 Natt til søndag og søndag morgen hadde vi ett skikkelig regnvær
Natt til søndag og søndag morgen hadde vi ett skikkelig regnvær. Det sto litt i fare for kanopadlingen vi i Gul gruppe skulle på, men heldigvis lettet det noe utover dagen. Det ble vått i campen også, men de fleste hadde med seg både gode sko og regnklær!

29 Vi dro rett på post etter frokost - her har vi Jonathan på luftgevær-posten. Denne ble heldigvis flyttet inn under tak, så ett gammelt sagbruk kom godt til nytte på Berby. Her fikk vi skutt så mye vi ville og fikk innføring i både sikkerhet og teknikk med det å håndtere våpen - luftgevær er også farlig ved feil håndtering, fikk vi beskjed om! Med dette i bakhodet, kunne vi fokusere på blinkene og Jonathan lot seg ikke stoppe med treff etter treff!

Laste ned ppt "Vi ankom leirplassen på Berby med vekslende vær, men vi kom oss heldigvis på rett side av skyene. Utrolig fin Camp og alle var super spente på helgen!"