HELSEFORETAKET KJELL STANDAL A/S

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Advertisements

Tilpasset fremvisning i PowerPoint
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Hvordan lage spill i power point?
Lage e-post med bilde som vedlegg
Brukerveiledning til NHOs PowerPoint-mal
Klikk Aktiver redigering i meldingsfeltet,
Kundesenteret – en gullgruve for brukerinnsikt. Bruk kundesenteret for å lage en bedre tjeneste! 1.Kundesenteret kjenner brukerne best, utfordring å formidle.
Leselos Ordforråd/metakognisjon
GROW modellen.
LCC Basiskurs Dette kurset er opprettet med bakgrunn i et ønske om å bidra til økt kompetanse om livssykluskostnader innen bygg, anlegg og eiendom. Difi.
”Klubbens indre liv og vekst”
Endring av valutakurs i PA og rebudsjettering av EU prosjekt
Rapport - bedrift Sammendrag Innholdsfortegnelse
Faglige team ved Avdeling for IT: Hvorfor og hvordan? Jan Høiberg Personalseminar, Hydra,
”Med hodet over vannet…”
Innføring i bruk av Dashboard
Prosjekt 56E - Videreutvikling av Intranett hos Riis Bilglass AS
Hvordan skrive en god utredning?
Empiriske metoder Oppgaveanalyse, observasjon
Alle ansatte må involveres Hvordan tilrettelegge HMS-arbeidet i mindre energibedrifter? Rica Nidelven Hotel Trondheim, 26. – 27.januar 2011 Eirik.
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Per Schjølberg-Henriksen Oslo 27. oktober 2004 Forskningsbasert kompetansemegling Erfaringer fra TEFT og IRC Forskningsbasert kompetansemegling Metoder.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Politisk påvirkning.
Selge en idé eller et produkt. Målsetting Oppgi ønsket målsetting Bruk flere punkt om nødvendig.
Prosjektstatus [Prosjektnavn] [Talerens navn]. Statusoppsummering Er prosjektet i rute? Hva er endelig leveringsdato? Hva er de endelige kostnadsberegningene?
Fylkesmannen i Telemark Samling: Godt samarbeid med dilemma omstilling Målgruppe: øverste ledelse og tillitsvalgte.
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
Produktnavn Tittel på presentasjon. Oversikt Gi en kort beskrivelse av produktet eller tjenesten, brukerproblemene som løses, og brukerne produktet eller.
GODT NYTT ÅR ! Hilsen Styret i NEKF TIL
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
Kreativitet Opplæring
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Anbefale en strategi Ideer for morgendagen.
Sett inn bilde av produktet her
Presentere en teknisk rapport
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Evaluering av [prosjektnavn]
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Ideer for i dag og i morgen
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
Ideer for i dag og morgendagen
Sett inn bilde av produktet her
Fremdrifts- eller statusrapportering
Velkommen! Firmanavn.
Tittel på opplæringspresentasjon
Tittel på kurspresentasjon
Produktnavn.
Samarbeid og medbestemmelse
Læreplanforståelse B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Norges Musikkhøgskole
Presentasjon av forretningsplan
Evaluering av «MUSIT Ny IT-arkitektur»
Ideer for i dag og i morgen
Plan for forretningsprosjekt
Presentasjon av forretningsplan
Tittel på kurspresentasjon
Prosjektnavn | Firmanavn |Navn på presentatør
Teknologi i realfagene B – Samarbeid
[Prosjektnavn] Evaluering
Firmanavn Forretningsplan.
Sett inn bilde av produkt her
Camilla Hall-Henriksen
Quiz gir deg fler kunder!
Utskrift av presentasjonen:

HELSEFORETAKET KJELL STANDAL A/S Denne presentasjonen vil sannsynligvis føre til diskusjon, noe som vil skape gjøremål. Hvis du vil bruke PowerPoint til å holde oversikt over disse gjøremålene i løpet av presentasjonen, gjør du følgende: Klikk med høyre museknapp i Lysbildefremvisning Velg Møteassistent Velg kategorien Gjøremål Skriv inn gjøremål etter hvert som de dukker opp Velg OK hvis du vil lukke denne boksen Når du gjør dette, vil det automatisk bli laget et lysbilde med gjøremål på slutten av presentasjonen der punktene din vil vises. PRESENTASJONEN AV HELSEFORETAKET KJELL STANDAL A/S Grunnpilarer i systemet Kjell Standal A/S

Statusoppsummering: Kjell standal a/s: 1.- eier/leier lokaler og drifter disse. 2.- leier inn ekspertise på alle felt 3.- er ansvarlig for og formidler total bud- sjettering for drift alle driftsvilkår.

Organisasjonskart. UNDERVISNING. 1.- GRUNNUTDANNELSE. 2.- VIDEREUTDANNELSE 3.- OPPLÆRING/PRAKSIS 4.- VEILEDNING/PRAKSIS 5.-GODKJENNING 6.- NIVÅVURDERING 7.- DEP. - GODKJENNING

Viktige områder Lag en liste over forsinkelser og problemer siden forrige statusoppdatering: Lag en liste over korrigerende tiltak Diskuter avvik fra tidsplanen Vær sikker på at du har forståelse for: Problemene som forårsaker forsinkelser eller hemmer fremdrift Hvorfor problemet ikke var forventet Kunder som ønsker å ta opp saker med den øverste ledelsen

Tidsplan Lag en liste over viktige datoer. Formidle budskapet på en enkel måte slik at deltakerne ikke distraheres av detaljer. Del om nødvendig ut en mer detaljert tidsplan: Sørg for at du kjenner detaljene i tidsplanen slik at du kan svare på spørsmål

Levering Lag en liste over de viktigste leveransene: Fra dere til kunden Fra dere til eksterne tjenester Fra eksterne tjenester til dere Fra andre avdelinger til dere Vær bevisst på din grad av tiltro til hver leveranse: Indiker om nødvendig tillitsnivå på lysbilder

Kostnader Lag en liste over nye kostnadsoverslag: Inkluder opprinnelige beregninger: Forstå bakgrunnen for forskjeller i disse numrene, og vær forberedt på spørsmål Ved kostnadsoverskridelser: Oppsummer hvorfor Lag en liste over korrigerende eller forebyggende tiltak Ha realistiske forventninger til fremtidige utgifter

Teknologi Sett opp en liste over tekniske problemer som er løst. Lag en liste over fremtredende tekniske problemer som må løses: Oppsummer innvirkning på prosjektet Lag en liste over alle usikre tekniske avhengighetsforhold for prosjektet: Oppgi bakgrunnen for tvilen Oppsummer iverksatte tiltak eller reserveplan

Ressurser Oppsummer prosjektressurser: Reserverte ressurser (heltidsressurser) Deltidsressurser Foreslå alternativer hvis prosjektet hemmes av manglende ressurser Forstå at kunder kanskje ønsker å bli forsikret om at alle mulige ressurser tas i bruk, men på en slik måte at kostnadene er under kontroll.

Mål for neste evaluering Dato for neste statusoppdatering. Lag en liste over mål for neste evaluering: Spesifikke tiltak som vil bli iverksatt Problemer som vil bli tatt opp Sørg for at alle som er involvert i prosjektet, forstår handlingsplanen.