Arrangørkurs i friidrett Tilrettelagt for Arrangementshåndbok i friidrett
HURRA! Vi skal arrangere friidrettsstevne!
Planlegging/forarbeid s. 5-6 Hvem skal vi arrangere for? Innbydelse Stevnesøknad Reservere bane Innkvartering Nettside
Komite s.9-10 Størrelsen på arrangementet avgjør hvor mange personer som skal være med i stevnekomiteen.
Komiteens arbeid s.11-13 Inngå avtaler Delegere ansvar/underkomiteer Framdriftsplan (s. 13) Overblikk Kontakt med presse/media
Stevnekontor s.14 Annonsere stevnet Informasjonssenter Utdeling av funksjonærbekledning Utdeling av startnummer Deltakerposer
Stevne og stevnefunksjoner s.17
Stevneleder s. 19-23 Øverste ansvarlige leder for friidrettsstevnet: Stevnesekretariat s.22-24 Teknisk leder s.29 Oppnevning av jury s.30 Dommere/funksjonærer s.27 Starter Speaker s.28 Opprop s.28 Tidsskjema s.24-26 Seremoni s. 31 Samband s. 33 Førstehjelp s.33
Stevnesekretariat s.23-24 ”Hjernen i stevnet” Oppropslister Resultatlister Distribuere lister Datastyrt Nettside Organiseres etter behov
Dommere/funksjonærer s. 20 Overdommere Øvelsesledere Dommere Teknisk leder Vakter Premieutdelere Utnevnes av NFIF i mesterskap Juryleder Teknisk delegat
Stell godt med funksjonærene Egen kantine for funksjonærer Ikke for lange økter Bekledning Sammenkomst før stevnet ”Fest” etter stevnet
Speaker/ høytalertjeneste s.28-29 Skape en god stemning Vise interesse for utøverne Være korrekt Ikke prate for mye Bekjentgjør resultater Banespeaker Styre musikalske innslag
Tidsskjema s.25-26 Hensyn til deltakere Må ikke endres etter offentliggjøring Legges ut på stevnets nettside
Seremoni s.31 Åpning Avslutning Premieutdeling
Samband under stevnet s. 33-34 Må ha mulighet for å oppnå kontakt Walkie- talkie Mobiltelefon Telefon
Førstehjelp s.33 Må være førstehjelpsfolk til stede: Norsk Folkehjelp Røde kors Forsvarets Sanitet Luftambulansen Kontakt med nærliggende lege/sykehus
Dopingkontroll s.33 Må tilrettelegges for dopingkontroll Eget rom Bord og stoler Toalett Drikke
Økonomi s.35 Startkontingent Startkapital Sponsoravtaler Annonsesalg Kiosk/kafe Programsalg Inngangsbillett
Kiosk/ kafe s.37 Kafeteria Kiosk Grilltelt Kantine
Sosiale tilstelninger s. 38 Deltakerfest Bankett Middag Ledertreff
Innkvartering s.40 Sørg for at alle får et sted å bo Tilbud med forskjellig prisnivå Vær tidlig ute med bestilling Hotell Skoler Klubbhus Forsamlingshus Vandrehjem Hytter Haller
Etterarbeid s.34 Resultatlister legges på nettsiden Stevnerapport Startavgift TD rapport Rydde Levere leid utstyr Takkebrev til sponsorer
Et godt arrangement Godt humør God struktur og orden Et sted du har lyst til å komme tilbake til!