Bli med på laget!.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Strategiplan Bodø Håndballklubb.
Begeistring Innsatsvilje Respekt Fair Play BRA 2016 KICK OFF
Styret har bestått av: Leder: Geir Maldal Nestleder: Gry Wiik Sekretær: Simon Pedersen Kasserer: Espen Andersen Medlem: Alexander Skoland Medlem: Inger.
Årsmøte RBK 28.februar 2005 Hva har skjedd de siste årene ? Regnskap 2004 – konsern og datterselskaper Fremtidige utfordringer.
CSK Fotball J-2000 Foreldremøte •Nytt trener team •Opplegg for sesongen •Reisecup •Økonomi/dugnad •Roller •Annet Agenda.
Presentasjon Kolstad Håndball
Hegrahallen Fredag 4. januar kl SHIL G
CSK Håndball J-2000 Foreldremøte kl
Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008 Klubblisensen: -Ett godt verktøy -Stiller krav -Setter press på klubb -Gir muligheter for utvikling -Generer.
Mål! Gi forståelse for hvordan norsk svømming er bygd opp
Folketrygdfondet Finanskomiteen 6. mars Program  Folketrygdfondets rolle og mandat  Aksjer og eierskap  Renter og obligasjonsmarkedet  Utfordringer.
Velkommen til foreldremøte Håndball Jenter 2005
IdrettsregionEn – studiebyEn anlegg, aktivitet, arrangement
Strindheim håndball Elite
Melhus Fotball og Tiller Fotball
AFK Sportslig Plan ”Sånn gjør vi det i AFK” Sportsplan AFK.
LAGLEDER- OG TRENERMØTE
VELKOMMEN TIL LAGLEDER/TRENER MØTE HØST Velkommen Adm. info v/ Svein/Rolf/Ingrid Sportslig status v/ Atle Pause Fair Play v/ Morten Venteliste v/
Sponsorinformasjon for Tune IL Håndball
A-LAGET 2008.
Melhus Fotballakademi VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE G
Orkanger IF Fotball - Fotball for alle!.
Orkanger IF Fotball - Fotball for alle!.
 Fair Play Emblem. Hva gjør Emblem I.L  Foreldrevett regler deles ut på alle hjemmekamper.  Fair Play hilsen før og etter kamp.  Mot Klubb fra Våren.
Fotball for ungdommen Høyreklikk for “full screen”. Bruk entertasten for å komme videre.
Planleggingsmøte Tiller Fotball Sesongen mars 2012.
Lørenskog Idrettsforening
CSK Håndball J-2000 Foreldremøte kl
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
STRATEGIPLAN 2012– 2015 Skreia IL - aktivitet i sentrum
Kartlegging Toten HK`s visjon : Virksomhetsidé Analyse Overordnet mål
Bjørndal IF Håndball v/ Sportslig leder Truls Wettergreen
Sentrale markedselementer
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
Juniororganisering 2007/2008. Agenda Velkommen og bakgrunn for møtet Arbeidsgruppen Juniororganisering 2007/2008 Junioropplegget for sesongen 2007/08.
Fiskeriministeren Fiskeriministeren ønsker
Er funkiser en glemt gruppe i volleyballen? Eller kan vi være en ressurs? Oslo Vigdis Mørdre Fagkonsulent NIF.
Spillermøte Junior des. 2012
Strindheim IL håndball Elite
Melhus Fotballakademi VELKOMMEN TIL SPILLERMØTE G
Hokksund Idrettslag
Oppsummering fra work-shop mellom hovedstyret og styrene i håndball og fotball Verdiene våre Virksomhets- ideen Visjonen vår Lokal- miljøet Idrettslig.
VISJONER OG MÅL På Skoppum er det alltid gøy og trivelig å spille fotball! VISJON.
SPØRREUNDERSØKELSE JENTER BAKGRUNN FOR UNDERSØKELSEN: ØNSKE Å INNVOLVERE FORELDRE MULIGHET FOR AT TRENERE KAN FÅ MER SYSTEMATISK TILBAKEMELDING.
Velkommen til foreldremøte Håndball Jenter 2005
Sponsormarkedet 2009/2010 Sponsor- og Eventforeningen Torsdag 11. november 2010.
Ull/Kisa En positiv klubb for alle Fotball – Friidrett - Håndball – Idrettsskole VisjonVerdigrunnlag.
Foreldremøte HJ01 november Hva skjer a? Treninger Ungdomsidrett Alle får spille, men noen får spille mer (innsats, holdninger, prestasjon) Det kreves.
Langhus håndball Leder Nestleder Økonomi KassererDugnader/loddUllmax Informasjon Sekretær WEB-ansvarlig Event/arrangement JulecupArrangementEvent SPTKMarkedInnkjøp’matrialforvalter.
Foreldremøte 2/3 -09 kl Klubbhuset, Aurskoghallen.
Velkommen til infomøte «Prosjekt 1.div kvinner». 17:00 – 17:10 Orientering om prosjektet 17:10 – 17:30Hva bidrar AFK med? 17:30 – 17.50Hva bidrar LSK.
Partnerskapsavtale mellom Strinda vgs, Brundalen vgs og Rosenborg IHK Y RIHK Y har ansvaret for den praktiske tilretteleggingen. RIHK Y og skolene sammen.
Sørumsand IF Håndballgruppa
HK Trøgstad 97 Strategiplan.
Status TV-kamper – og framtidige muligheter Knut Kristvang, Direktør TV & Media NFF 10. Mars 2007.
Foreldremøte G00 16.Oktober Agenda Visjon for årgangen Trenere, lagledere og SU rep. Sportsplan - foreløpige planer (trening, lag, cuper, etc.)
Stjørdals-Blink Fotball Informasjon Krav og forventninger.
Fellesmøte i Nilsbyen. Praktisk Styremøter etter dette møte Rydding.
Stiftet 3. Mars 1920 En aktiv samfunnsdeltaker og samfunnsbygger i over 90 år Fana IL Fotball Holdnings kampanje 2013.
FAIR PLAY. Fair Play - et ansvar for hele fotballfamilien - spillere, trenere, ledere, foreldre, publikum og media Troms Fotballkrets er blant Nord-Norges.
KLUBBEN FOR ALLE. VÅR VISJON FL Fart – «klubben for alle på og utenfor banen» Fart jobber bevisst med holdningsskapende arbeid, og tenker Fair Play på.
Strategiplan
Skeid ungdomsavdeling
Oppstartsmøte National ballskole
Hvordan står det til med…
Klubben for alle.
Klubbutvikling 3. SAMLING (KVINNEPROSJEKTET).
Oppsummering Strategisamling FOLLO HK (spillerne)
Spørrebibliotek Hvordan står det til med…
Utskrift av presentasjonen:

Bli med på laget!

Kolstad Håndball om 4 år Produsere spillere for A-landslag Topp 3 i Norge Deltar i E-cup Drifter egen hall godkjent for elitespill 4 heltidsansatte Har omsetning på over NOK 8 mill. Solid Egenkapital Gjeldsfri

Kolstad Håndball i dag Beste herrelaget i Midt-Norge Vant samtlige kamper sesongen 2011/2012 7. plass i 1. divisjon sesongen 2012/2013 Tok 25 poeng på 22 kamper 7 poeng bak direkte opprykk Ledes av Sven Tore Jacobsen Tett samarbeid med NHF region Midt-Norge 2,5 årsverk Budsjett på 4,2 mill i 2013 Planlegges storhall ifbm. nye Heimdal VGS Tett samarbeid med media Positiv respons fra sponsorer Gjeldsfri

Rekruttering Skal ha et optimalt sportslig tilbud til trøndersk spillere Spillerstallen har en snittalder på 21 år 7 spillere som er aktuelle for juniorlandslag 16 av 19 spillere er fra Trøndelag Partnersamarbeid med Tiller, Charlottenlund og Steinkjer Samarbeidsavtaler med Kattem, Heimdal, Flatåsen, Byåsen, Sjetne, Sverresborg og Ranheim Skal være et lag for hele Midt-Norge

Topp Bredde Organisert som en enhet Viktig med lokal forankring Felles økonomi Viktig at herrespillerne våre er synlige og imøtekommende

Verdier Kolstad Håndball er en inkluderende klubb som tar samfunnsansvar Kåret til årets håndballklubb i 2012 av NHF region Midt-Norge

Aktiviteter - Trondheim Cup - Reisecuper - 17. mai i Husebyhallen - Håndball i Skolen - Idrettsdagen - Maledugnad Husebyhallen - Håndball for Asylsøkere - Fargerik Håndball - Familiekvelder - Håndballskoler - Skolemesterskap i håndball - Juniorlandskamper i Husebyhallen - 10 klubbdager med herrekamper

Spille i eliteserien for herrer 2014/2015 SAFE Kartlegging Vi har solid administrasjon, og er best i landet på håndballaktiviteter, men skulle gjerne hatt flere frivilllige rundt klubben E-cup i egen hall! Vi er en håndballklubb som skal bli ledende i norsk håndball, gjennom lokal forankring og god organisering Analyse Fange opp endringsbehov Spille i eliteserien for herrer 2014/2015 SAFE Resultatmål Over 2 mill. i sponsorinntekter 2013/2014 Minst halvparten av spillerstallen trøndere Over 700 tilskuere i snitt i 2013/2014 Samhold Ambisjoner Strategi Plan for å møte idrettens utfordringer på sentrale prestasjonsområder Fair Play Engasjement Organisasjon Mål: Ferdig utviklet organisasjon Arr./anlegg Mål: Skape en samlingsplass Økonomi Mål: Økende omsetning For hvert år, samt overskudd Kommunikasjon/ Informasjon Mål: God kommunikasjon innad og utad Marked Mål: Bli kjent og attraktiv for sponsorer og andre partnere Sportslig Mål: Være best på talentutvikling og treningskultur Tiltak Tiltak Tiltak Tiltak Tiltak Tiltak

Rekrutteringsansvarlig Jostein Sivertsen Arrangementkomite Organisasjon Mål: Ferdig utviklet organisasjon Arr./anlegg Mål: Skape en samlingsplass Økonomi Mål: Økende omsetning for hvert år, samt overskudd Rekrutteringsansvarlig Jostein Sivertsen Arrangementkomite Roar Schjetne Svein Fjeseth Jørn Sundland Kristin Eggen Kasserer Eivind Johnsen Kommunikasjon/ Informasjon Mål: God kommunikasjon innad og utad Marked Mål: Bli kjent og attraktiv for sponsorer og andre partnere Sportslig Mål: Være best på talentutvikling og treningskultur Mediagruppe Jostein Sivertsen Gro Eide Harald Pedersen Petter R. Hanssen Markedsutvalg Jostein Sivertsen Thor Egil Five Truls Wæraas Pål Nøst Johny Nilsen Jørn Sundland Sportslig utvalg Tore Aalberg Runar Meder Vegard Fagervold Ingemar Skjetneli

Publikumsutvikling

Budsjett 2013

Hvorfor sponsing? Effektiv kommunikasjonsplattform som kombinerer flere ulike medier TV, avis, web, sosiale medier, plakater/DM, arrangement osv. Sponsing nest største mediekanal etter dagspresse – foran TV-reklame Brukes over 4 milliarder årlig på sponsing Sponsormarkedet vokser rasker en det samlede reklamemarkedet Har blitt et profesjonelt kommunikasjonsverktøy med krav til avkastning Sponsing kan ha flere formål Økt salg, økt oppmerksomhet, endret profil i form av en mer positiv holdning til sponsoren eller sponsorens produkter, motivering av egne ansatte samt økt lojalitet

Hvorfor Kolstad Håndball? Vi er en ambisiøs klubb i stor vekst Vi er ofte i media, og har mange tilskuere på våre hjemmekamper Tett på våre medlemmer, som kan fungere som ”selgere” for dere Vi strekker oss litt ekstra for at dere skal bli fornøyde ”Kolstad er kanskje det mest spennende sponsorobjektet i Midt-Norge nå” – sitat Torgeir Skirstad Regionbanksjef DNB