Norsk Medieindeks 2012.h Lesertall for ukeblader, magasiner og tegneserier.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Overlege Bård Kulseng, St. Olavs hospital 2012
Advertisements

Aftenposten Junior Norges eneste avis for barn
Vi har to typer tekster i fagplanen i norsk.
NLB Studielitteratur 16. oktober Lik tilgang for alle! Tilbudet fra NLB Hva kjennetegner et godt samarbeid mellom student, lærested og NLB Fremtidens.
Unge & rus.
Annonsetest Hytteliv nr Hytteliv • lesere –57 % menn - 43 % kvinner • i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet.
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
Deler befolkningen inn i grupper etter livsstil
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO Knut-Arne.
Mediebruk blant tenåringer Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
Mer om arbeidstilbud Humankapital
Ipsos MMI Norsk Medieindeks 2012.v
Foreløpige resultater
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Mediebruk i tid og rom Trender 2006: Seminar for Fagpressen Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
Abort - Mål s. 36 Reflekter over etiske temaer knyttet til abort
Sosiale ulikheter i helse
INNSTIKK FOLKEHØGSKOLENE
Illustrasjoner: Ingrid Brennhagen
Nina Amble, Arbeidsforskningsinstituttet (AFI):
Caritas Norge – Den katolske kirkes hjelpeorganisasjon
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Kap 13 Sammenligning av to grupper
STATUS Hedmark 2012 Statistikk om likestilling og mangfold.
Questback 2012 Questbacken er basert på svar fra de som har vært til veiledning ved Karrieresenteret i Nord- Trøndelag. Det var ca. 325 som svarte i 2012,
1. SPØRSMÅL TIL annonse 1 1. Hva kan du kjøpe? 2. Hva heter den? 3. Hvor mye koste den? 4. Er den ny eller brukt? 5. Hva heter selgeren? 6. Hvor bor selgeren?
Kjønnstest av Trønder-Avisa 2 år etter…. Trønder-Avisa sine mål 1. Begge kjønn skal i spaltene være representert med minst 40 % 2. Det skal være kvinnelige.
s. 1 Evaluering av rådgivningstjenesten Foto: Crestock.com.
”nye” forskning.no Nina Kristiansen, februar 2008.
Fysisk aktivitet Bra for helsa!.
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
BYGGMAKKER Gunvald Johansen Bodø –Svolvær –Fauske Konferanse ”Velg kystveien” Bodø
Håvard Arntsen,DND-webkomm Som du roper i skogen får du svar.
Stiftelsen Den Røykfri Generasjon Hva er formålet Hvorfor er dette viktig For hvem er det viktig Hva ønsker vi å gjøre.
Hobby Handball.
FRA TALENT TIL TOPPEN HVA KREVES ??. MENGDE TRENING regelen Konsekvenser:  Tåle trening  God restitusjon  Mindre tid til TV dataspill  Mindre.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Arbeidsmarkedet i Vestfold – Hvordan ser det ut?
Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Holdning til aldersgrensesetting © TNS Oktober 2013 Holdning.
Familie og hverdagsliv
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN 65% leser papiraviser daglig Avislesing 2013 TNS Gallup.
”Omfang og utfordringer” Kartlegging av bostedsløse i Norge 2003/1996 Thorbjørn Hansen Norges byggforskningsinstitutt.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi - 5 % Totalmarked per 1. august.
Status barn og unge Barnevekststudiet: hver 6. elev i 3. klasse er overvektig Etablert overvekt i 4. klasse gir økt risiko for varig vektproblematikk i.
Kartlegging av oppfatninger om trygghet ved transport Rune Elvik & Torkel Bjørnskau Transportøkonomisk institutt Programseminar RISIT 1-2. Oktober 2003,
Medietall 2014 Lesing av blader og magasiner Lesing av papiraviser
MEDIETALL Magasinenes opplagstall MAGASINENES OPPLAGSTALL 2014 Totalopplaget går tilbake 5,3 prosent på sammenlignbare titler – en mindre nedgang.
Donald + NetCom Av Mira. Bakgrunn Barn er stadig yngre når de introduseres for teknologi – viktig med gode vaner Eget blad rettet mot barn i barnehage.
Utfordringer Foreldre som ressurs Tanker rundt: Engasjement Rekruttering Deltagelse.
Status TV-kamper – og framtidige muligheter Knut Kristvang, Direktør TV & Media NFF 10. Mars 2007.
Sammensatte tekster.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
Samarbeidsprosjekt HiSF & «skule Sogn og Fjordane» The ASK-STUDY A ctive S marter K ids.
Lesing av papirmagasiner 2015 (MU 16/1): Sterk tilbakegang for magasinene TNS Gallup Knut-Arne
Lesing av magasiner 2014/2015 (MU 15/2): Svak framgang TNS Gallup Knut-Arne
Kapittel 1. Tilpasning til samfunnet Del 1: Individ og samfunn Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen: 2a definere.
Sammensatte tekster. Hva er en sammensatt tekst?  Når flere utrykk opptrer sammen kaller vi det en sammensatt tekst.  Eksempler på slike uttrykk er:
Lesing av magasiner 2015/2016 (MU 16/2): Færre magasinlesere Knut-Arne
Statistikk Dette er Norge
Lesing av magasiner 2016 (MU 17/1)
Lesing av magasiner 2016/2017: Vekst i magasinmarkedet
Lesing av magasiner 2017: Stabilt magasinmarked
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Lesing av magasiner 2017/2018: Stabilt magasinmarked
Lesing av magasiner 2018: Tilbakegang for papirmagasinene
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Utskrift av presentasjonen:

Norsk Medieindeks 2012.h Lesertall for ukeblader, magasiner og tegneserier

Utvikling i antall lesertilfeller Summen av lesertall for alle målte titler i undersøkelsen 2

Aktualitet & TV Norsk Medieindeks 2012.h, personer 12 år + 3 (000)

Bil og båt 4 (000) Norsk Medieindeks 2012.h, personer 12 år +

Næringsliv 5 (000) Norsk Medieindeks 2012.h, personer 12 år +

Bolig og interiør 6 (000) Norsk Medieindeks 2012.h, personer 12 år +

Kvinne 7 (000) Norsk Medieindeks 2012.h, personer 12 år +

Foreldre 8 (000) Norsk Medieindeks 2012.h, personer 12 år +

Menn 9 (000) Norsk Medieindeks 2012.h, personer 12 år +

Mat, helse og livsstil 10 (000) Norsk Medieindeks 2012.h, personer 12 år +

PC, lyd og bilde 11 (000) Norsk Medieindeks 2012.h, personer 12 år +

Sport, reise, friluftsliv og vitenskap 12 (000) Norsk Medieindeks 2012.h, personer 12 år +

Tegneserier 13 (000) Norsk Medieindeks 2012.h, personer 12 år +

Ung 14 (000) Norsk Medieindeks 2012.h, personer 12 år +

Avismagasiner 15 (000) Norsk Medieindeks 2012.h, personer 12 år +

Utvikling - bladkategorier 16 (000) Norsk Medieindeks 2012.h, personer 12 år +