Produktopplæring CRM MBS 10 Merete L. Nylund. Agenda  Kontaktperson.  Nytt rapportvindu.  Endringer i dokumentmodulen.  User Satisfaction.  Timeregistrering.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Microsoft BizTalk og WEBservices
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Økonomisystemet som setter
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
Personlig pålogging – samme Bruker og Passord som på internett
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Thomas Thomassen 18. November.2004 Du går videre i presentasjonen ved å trykke tasten Page Down. Du avslutter presentasjonen ved å trykke Esc-tasten.
Araenus Web & Reklame Postboks: 4441, Hospitalsløkkan Tlf: Fax: A.W.A.C.S. – Araenus Web Admin Control.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Endringer Generelt for TQM Enterprise
“UNDER THE KNIFE” Et planleggingssystem for operasjonsavdelingen Fylkessykehuset i Molde Prototype for planlegging, logistikk, og kostnads estimering.
Versjon 16 Innkjøp og Tidsskrift. Start Innkjøpsmodulen •Modullinjen er flyttet nederst til høyre.
BraWeb Bestilling.
Endringer Generelt for TQM Enterprise
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Rapport Senter ERP – CRM - HRM. Bruker: Hvilken bruker er pålogget. Hvilken tilgangsrettigheter har bruker. Hvilken rapporter har bruker tilgang til.
Posisjon/Produkt Liste
EVurdering Et webbasert system for elektronisk vurdering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av elektronisk system for vurdering av forskningssøknader.
Uni Eiendom FDV Status for produktet og «veien videre» Rune Synnevåg Utviklingssjef.
Regnskapsprogrammet En presentasjon Mamut office •Modulbasert •Godt egnet for store foreninger.
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger 1 Regnskapsprogrammet - En presentasjon.
Slide 1 Web Portal – Godkjenn timer som kontaktperson 1.Når du har logget deg inn på Web portalen som en kontaktperson, klikk på Godkjenn timer i det venstre.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
Bruke Gmail 3a Gmail er et e-postprogram.
1. Dette portrettet er originalbildet som vi skal se hvordan vi kan forbedre ved å gå tettere på motivet, gjøre bildet skarpere og lysere. Deretter skal.
Velkommen til SMB-dagen 2004!
<KLASSIFISERING>
ØKT KONTROLL OG BESPARELSE GJENNOM EFFEKTIVE ANSKAFFELSER Trondheim 10 november 2010 Trond Edvardsen og Jostein Hårdnes, Visma Advantage AS.
Velkommen til EDB Lønn og Personal lansering
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Service Requests. 2 Service Requests - Henvendelser •I modulen Service Requests kan du registrere henvendelser og følge med på status på eksisterende.
Versjon 16 Nye klienter. Fra 10 til 4 ALEPH modulsammenslåing.
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger 1 Regnskapsprogrammet -Praktisk arbeid.
Nettskjema v 3.0 (”BETA” )
Prosjektmedlem Lars-Erik Kindblad, s Prosjektmedlem Lars-Erik Kindblad, s
Smart bruk av Vortex til møter, samhandling/samarbeid mm
Microsoft ® Lync ™ 2010 Opplæring for direktemeldinger og tilgjengelighet.
Kursopplegg for KlubbenOnline Kursmateriellet er laget av Runar Sveen, Akershus IK November 2000.
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
INF111 Innføring i nformasjonsteknologi Praktisk informasjon. Professor Kai A. Olsen, Høgskolen i Molde og Universitetet i Bergen.
Tittel på presentasjonenSide Portal for leder En leder vil finne sine oppgaver fordelt på 2 mappekort Mappekortet Leder selvbetjening tilsvarer.
Presentasjon av ROS PP Trykk pil for neste bilde.
Mandag 8. November Powerpoint..
Uni Eiendom Næring veien videre
Visma Scenario/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
KONFIDENSIELT. Distribusjon bare til partnere i henhold til avtalen om taushetsplikt. Microsoft gir ingen uttrykte eller underforståtte garantier. © 2012.
 Kursholder: Lars Jøraas  3 timers basiskurs..  Hva er forskjellen mellom å skrive for web og skrive for papirutskrifter?  Det er slitsomt å lese.
TOA 21. nov.Side 1Divisjon Informasjonsteknologi WinMap produktene Status og nyheter Tor Olav Almås Avdelingsleder NOIS.
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Planer og rapportering Som kommunekoordinator for Den kulturelle skolesekken skal du bl.a. levere planer og rapporter Her er noe informasjon og tips: Frister.
Metode for systembeskrivelse og
Harald Kaasa Hammer: Manual til redigering av nettstedet Først forklares hva de ulike elementene på nettsidene betyr. Så ser vi på mappene.
Opplæring: Pålogging Prosedyre for logge på og av, låse og åpne PC’er DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
ArrangeIT Webbasert system for å håndtere påmelding og fakturering ved ulike typer arrangementer.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 5 - Prosessbeskrivelse Privatistopplæring.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Veileder i Extranet for brukere, kontaktpersoner og resultatrapportører Extranet - en felles plass for målinger av forbedringsarbeid i pasientsikkerhetskampanjen.
Datakortet – Modul 3 Word 2003, Kap Modul 3.
Otra Web-Shop - Quick Guide
Webinar - Prosjektarbeid og samhandling
Prevas Connector og WHM versjon 4.0
Utskrift av presentasjonen:

Produktopplæring CRM MBS 10 Merete L. Nylund

Agenda  Kontaktperson.  Nytt rapportvindu.  Endringer i dokumentmodulen.  User Satisfaction.  Timeregistrering.  For hvert emne:  Introduksjon/oppsummering av nyheter.  Demo.

Kontaktperson  Målet har vært en kontaktpersonmodul som i større grad er fristilt fra kontaktkortet, og hvor brukeren kan initiere de samme prosessene som i kontaktkortet.  NB: Alle kontaktpersoner må være tilknyttet en kontakt.  Oppsummering av nyheter:  Eget menyvalg for å gå inn i modulen, samt egen knapp i fokusmenyen.  Nye felt for mellomnavn og initialer.

Kontaktperson  Oppsummering av nyheter, forts.:  Mulighet for å legge inn bilde av kontaktpersonen.  Nye fanekort: Ordre/Faktura, Tilbud, Innkjøp, Prosjekt og Annen Info.  Brukerinnstillinger:  Angir standardverdier for nye kontaktpersoner.  Hvilke fanekort som skal være synlige.  Hvorvidt summer skal vises med eller uten mva. i fanekortene Ordre/Faktura, Tilbud og Innkjøp.  Veiviser for duplisering av kontaktpersoner:  Steg 1: Generell info + valg av ny kontakt.  Steg 2: Valg av hvilken info som skal kopieres over til den nye kontakten.

Nytt rapportvindu  Målet har vært et forbedret design som står i stil med resten av MBS, og at det skal bli lettere for brukeren å finne korrekt rapport.  Oppsummering av nyheter:  Vertikal menylinje for å velge modul:  Rapportene er inndelt som tidligere.  Siste 20: Viser de siste 20 rapportene brukeren har skrevet ut.  Journaler: Viser rapporter som må skrives ut til skriver for å effektueres.  Nye valg for ”Gå til rapport-/etiketteditor” og ”Innstillinger”.  Nytt filformat: XML.

Dokument  Dokumentmodulen ble skrevet om i MBS 9. Det har vært ønskelig å følge opp tilbakemeldinger relatert til den nye dokumentmodulen.  Oppsummering av nyheter:  Nye flettefelt (flettegrunnlag Kontakt):  Kontaktpersonens mellomnavn.  Kontaktpersonens initialer.  Forfatterens e-postadresse.  Forfatterens telefon.  Forfatterens telefaks.  Forfatterens mobiltelefon.

Dokument  Oppsummering av nyheter, forts.:  I fanekort for Dokument (kontakt, kontaktperson, prosjekt, aktivitet og personal) er følgende endringer gjort:  Brødtekst vises nederst i fanekortene.  Støtte for høyreklikking (Åpne dokument, Skriv ut, Send , Send telefaks, Import, Gå til kontakt, Gå til kontaktperson, Gå til ansatt).  Standarddokumenter:  Flere utskriftsmuligheter.  Ved utskrift opprettes dokumentkort i bakgrunnen.  Tilbudsutskrifter til MS Word:  Dokumentkort opprettes i bakgrunnen.  Dokumentene kan i ettertid åpnes fra tilbudet.

User Satisfaction  Målet har vært å utføre mindre forbedringer i brukergrensesnitt og funksjonalitet som normalt har måttet vente til modulen har blitt skrevet om.  Oppsummering av nyheter:  Forbedringer i prosjektmodulen:  Innføring av brukerinnstillinger.  Innstilling for ”Tilgjengelig i regnskap”.  Eget fanekort for Tilbud.  Forbedringer i fanekort for Kontakt.  Forbedringer i fanekort for Innkjøp.

User Satisfaction  Oppsummering av nyheter, forts.:  Forbedringer i kontaktmodulen:  Forbedringer i fanekort for Tilbud.  Oversikt over knytninger mellom hoved- og underkontorer.  Ny tilgangskontroll: Se alle kontakter (ikke bare hvor pålogget bruker er ’Vår ref’.).  Forbedringer i Aktivitet:  Valg for ”Ikke utført” i aktivitetslisten.  Innstilling vedr. enkel duplisering.  Vise forfalte aktiviteter med rød skrift (gjelder fanekortene for aktivitet).  Ny tilgangskontroll: Endre alle aktiviteter i ’Endre verdier på et utvalg aktiviteter’ (ikke bare egne).  Annet  Forbedringer av notatfelt i div. moduler slik at teksten kan formatteres.

Timeregistrering  Fokus har vært å forenkle modulen slik at brukere med behov for en enklere registrerings- og godkjenningsprosess kan ta i bruk modulen på en effektiv måte.  Følgende er IKKE gjort i MBS 10:  Timeregistrering på web.  Integrasjon mot lønnssystemer i andre land.

Timeregistrering  Oppsummering av nyheter:  Ny statusinndeling: Ubehandlet, Ferdigregistrert, Klar til overføring, Ferdigbehandlet.  En timeseddel splittes ikke opp i flere statuser.  Flere tilgjengelige kolonner i reg.bildet: Kontaktnavn, Produktnavn, Aktivitet.  Mulighet for å linke til eksisterende aktivitet eller opprette aktivitet på bakgrunn av timelinjen.  Mulighet for å legge inn negative antall.  Summer i alle statuser. Summene splittes også på hva som skal overføres ordre/faktura, prosjekt og lønn.

Timeregistrering  Oppsummering av nyheter, forts.:  Mulighet for å høyreklikke på timelinjene (gå til kontakt, ansatt, prosjekt, produkt, ordre, aktivitet).  Mulighet for å regenerere verdier på timelinjene (tilsvarende som i ordre/faktura).  Egne vinduer for å overføre til ordre/prosjekt og lønn (tilsvarende som i innkjøp).  Modulinnstillinger:  Hvilke moduler timesedlene skal overføres til.  Hvilke statuser som skal benyttes.  Hvilken info som er lov til å endre i de ulike statusene.  Valg for å slå sammen linjer, overføring av informasjon og sortering ved overføring til ordre/prosjekt og lønn.

Timeregistrering  Oppsummering av nyheter, forts.:  Brukerinnstillinger:  Designet er endret slik at det samsvarer med andre moduler.  Standardverdier for nye timelinjer.  Hvilke kolonner som skal være synlige i registreringsvinduet, vinduet for å overføre til ordre/prosjekt og vinduet for å overføre til lønn.  Åpne listevinduet ved åpning av modulen.  Sende ved avvisning av timeseddel.  Status etter statusendring.  Listevinduet:  Ser timesedler i alle statuser.  Mulighet for å initiere overføring til ordre/prosjekt og lønn.

Timeregistrering  Oppsummering av nyheter, forts.:  Statushistorikk:  Informasjon om hvilke statuser timeseddelen har vært i, når statusendringen fant sted og hvem som foretok den.  Nye rapporter:  Timeseddel enkel.  Timeseddel med fakturainformasjon.  Timeseddel detaljert.  Timeseddel med lønnsinformasjon.  Fanekort for Timeregistrering:  Aktivitet.  Kontakt (for de kontakter som er avhuket som kunde).

Demo  Eksempel på avansert bruk av modulen:  Flerbruker hvor ulike personer legger inn timesedler og hvor det er andre personer som godkjenner og overfører timesedlene til andre moduler.  Eksempel på enkel bruk av modulen:  Enbruker som registrerer timer som skal overføres til ordre/faktura.

Spørsmål/Tilbakemeldinger