Laget av Embret Lund 1BAA. Hovedlærer når vi lærte det praktiske av ‘’gamle metoder’’ og var flink i det han viste oss. Det syntes også godt at han hadde.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Den vesle gutten og julenissetoget
Advertisements

Vi har kjøpt en liten hytte på fjellet, og lurte på om du ville ta med deg familien eller noen venner og komme en tur i påsken for en liten påskepils med.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
I.
Fra tegning til fortelling

De dårige følelsene. Veiene ut..
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
Bli en bedre fisker ! Av Ulf Skauli
Masteroppgave Masteroppgave i helsevitenskap UIS nov 2012
PROSJEKTET OM KOKO OG FLYPLASSEN SOLSTRÅLEN
Historien er hentet fra lang tid tilbake, da en mann straffer sin 5 årige datter, fordi hun har mistet en verdifull gjenstand. Den gang de ikke hadde så.
Ei dramatisering Mathias– fritt etter Johan Herman Wessel
På besøk hos endene på Nidarø «titt tei – er det noen der?» Nystua, aug 12.
FLYTÅRN Vi fikk ei stor eske inn på avdelinga, som Rainer foreslo
1. Dette portrettet er originalbildet som vi skal se hvordan vi kan forbedre ved å gå tettere på motivet, gjøre bildet skarpere og lysere. Deretter skal.
Innbydelse til grillfest I fritidshuset mitt. For enkelhetskyld ordner jeg med festen og drikke.
Hvordan intervjue en forsker?
Godt verktøy er halve jobben
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
«Læringslystplan» (PDSA) for klasse……………. ved………………………………………..skole "Læringslystplan" (PDSA)
Hvem er Jesus?.

Vi var på et kurs i Sverige i hele klassen vår i uke 3, det var Mora videregående skole. Skolen var stor med mange elever, SVERIGE.
En kar fra St. Louis i USA kjørte til jobb en dag, da han plutselig hørte en lyd som sa 'pop'. Han syntes det hørtes ut som et punktert hjul, selv om bilen.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
44 Hector om skikk og bruk I Norge
"Ting er ikke altid slik, de synes å være."
Vi dro til Sverige med store forhåpninger – ikke bare forhåpninger om det å få kunnskap om det vi skulle gjøre på skolen, men også det å få være litt.
Oppgave 1 ”Mannen som skulle stelle hjemme”
”Vi vil gjerne se Jesus”
EN DAG I UKA GÅR VI PÅ PIRATEN PÅ TUR. VI ER SÅ HELDIGE SOM HAR EN EN LITEN SKOGHOLT RETT VEDSIDEN AV BARNEHAGEN, OG DER HAR VI OGSÅ EN KJEMPE FIN BÅLPLASS.
Lorax. Det var en gang et vakkert sted med fargerike planter og lekne dyr. Lorax passet på dette stedet og snakket for trærne, dyrene og andre som ikke.
ONSDAG  1.økt fra  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i.
826 – Han gikk den tunge veien
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Kapittel 47 Å gjøre lekser.
Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
K APITTEL 2, OPPGAVE F. O PPGAVE 26 Ingen ville ha trodd at Mohammed og jeg skulle gifte oss i kirka. Men det skulle vi. Utrolig mange mennesker kom for.
Sett inn riktig form av det refleksive pronomenet eller eiendomspronomenet Kapittel 10 oppgave c.
Hai ! Hai !.
Johannes 14,1-11 veien, sannheten og livet
Tro - å komme til tro - å dele troen i hverdagen - å leve i tro (ut av båten)
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
Vorspiel En vakker vårdag ringer rådmannen i Hamar til en av sine sjefer, og de begynner å diskutere status i kommunen…
Av Åge Særnmo MALERKURS I MORA. KURSHOLDERE OG LÆRERNE FRA TRYVIS Kursholdere: Örjan Nilsson Hans Wikström Per Inge Peterson Lærere fra Tryvis: Einar.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
… som skulle arrangere en løpekonkurranse.
VERDENSROMMET VI HAR NÅ JOBBET MED VERDENSROMMET I HELE NOVEMBER, OG DET HAR VÆRT KJEMPE VELLYKKET. DET HELE BEGYNTE MED AT TO GUTTER HADDE FUNNET BØKER.
100 lure ord å lære.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Trivselsundersøkelse - 08 Trivselsundersøkelse utført 8. desember leverte For alle utsagnene betyr score 1 at personen er totalt uenig og score.
Oppgave 12 side 117 – 121 i arbeidsboken
Og.
Kapittel 36 Reza forteller om sin arbeidserfaring.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
Lysekrone fra sykkelhjul til lysekrone
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Besøk på Beracah barnehjem som ligger i Kerala i India
ONSDAG  1.økt fra  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i.
Carina Fjelldal-Soelberg
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Her viser jeg hvordan man kan overføre ideen sin til plexiglass
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Om å forstå ungdom.
Livsstilsending - uke 5 -
Hvordan gjøre BABED-studiet mer kjent for potensielle studenter?
O PPGAVE 28 Side 151 – 152 Sett inn riktig form av det refleksive pronomenet eller eiendomspronomenet.
Gang.
Utskrift av presentasjonen:

Laget av Embret Lund 1BAA

Hovedlærer når vi lærte det praktiske av ‘’gamle metoder’’ og var flink i det han viste oss. Det syntes også godt at han hadde dravet med dette siden Hyggelig og munter lærer. Litt sånn «Ja det blir nok bra, og det skiter vi i.» Ikke kjempe nøye ettersom det ikke ble gjort for å vare.

Kunne andre teknikker som var litt mer ‘’moderne’’ og hjalp alltid til da det trengtes. Litt mer nøye på det en Pipen. Hyggelig og kom med tips for å holde sparkel spaden litt bedre.

Var ikke med under praksisen men forklarte noe først. Virket som en trivelig kar som var med på Ishockeykampen og da vi spiste.

Kameramann og sjåfør, trivelig å snakke med og sitter med mye kunnskap som er greit å lære å snakke om på turen. Har alltid en liten historie på lur. (Må forresten lære seg å gi bort kamera så noen kan ta bilde av ham!) :P

Ble ikke med hele turen, skuffet for det, men han livner opp stemningen når han var tilstede og har alltid noe tullprat på lager. PS, dårlig til å kjøre i byer. :P

Det gikk ut på blant annet å lære oss å sparkle og å tapetsere. Og vi skulle lære oss diverse teknikker, slik som det å holde med to fingre på baksiden slik at du kan legge kraft på ene siden når det trengs og på begge sider når det er nødvendig. Også hvordan få best resultat. (kommer senere) Og kanskje det å få litt sosialt samvær.

Først drar man på et lag nedover hele sprekken der du skal sparkle med sparkelspaden. Deretter drar du det utover og gjør det til et tynnere lag. Så bøyer man kantene på spaden slik at det blir tynnere på kantene og går litt i lag med veggen. Så drar man oppover med mest press på høyre side, og deretter med mest press på venstre side. Da blir det så godt som ingen kant inntil veggen. Da blir det mindre pussing og etter arbeid mellom sparkling og tapetsering.

Når man skal skjære tapetet skal man alltid skjære den 10 cm for lang slik at man har litt å gå på før det blir for kort. Da man limer tapetet så er det viktig at det verken blir for mye eller for lite lim, det får konsekvenser da tapetet har hengt oppe ei stund. I hjørnene var det viktig og ikke legge tapetet slik at det ble ei luftlomme mellom veggen og tapetet. Da må man først legge et tapet litt inn og forbi hjørnet og deretter fra andre siden av hjørnet må man bare legge tapetet inn i hjørnet og ikke brette den med hjørnet. En rapport på et tapet, det er når det er et mønster på tapetet som gjør at man må legge den korrekt i forhold til forrige tapet. Da et det oppmerket bak på tapetet hvor man skal skjære den slik at den ikke blir for kort. Og da er det om å gjort å passe på slik at det ikke blir skjevt på tapetet.

Meget fornøyd med turen, bra med noe slik sosial tur, som det ble samtidig. Det å ha en egen minibuss å reise i er ikke dumt i det hele tatt. Kunne hatt et lite stopp begge veier. Oppholdet på hotellet er det ikke noe å klage på, helt greit med dobbeltrom, og maten der var bra. Og det at det var badstue, basseng og boblebad gjorde ikke oppholdet noe verre.

Spent å lære og se litt om hvordan det er inne i en så stor fabrikk, dette var litt mer annerledes enn på saga i Trysil. Hvis det hadde vært mulig skulle jeg gjerne sett mer av anlegget der, ettersom vi bare så noe av det. Men helt greit.

Det var en elendig kamp sett fra Mora sitt synspunkt, men ettersom jeg aldri har vært på ishockey før så var det meget spent og se på, og lurt å ta en tur på noe for å gjøre turen enda litt mer spesiell. Og det gjør det spentere å dra på turen.

Det var lurt med et lite avbrekk fra vanlig skole og dra på en slik tur, dette er til å anbefale for fremtiden og det kan gjerne bli arrangert slike turer hvert år. Jeg syntes det var interessant å lære litt om å tapetsere og sparkle, det er meget kjekt å kunne til senere i livet. Og denne turen setter klassa litt nærmere hverandre og gjør slik at folk for litt mer kontakt med hverandre og det blir meget sosialt, det kan også gjøre at senere blir man jobbene bedre med hverandre.