Felles rutiner for institusjonene?. Hvorfor? •Kvalitetssikring •Enhetlig rapportering •Mobilitet 3.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Systematisk HMS arbeid
Advertisements

Er standarder en betingelse for godt evalueringsarbeid? Foredrag på EVA-seminar 8 Hurdalsjøen 5-6 september 2002 Hans Torvatn, SINTEF Teknologiledelse.
Rutiner for finansforvaltning
Prosesstyring som styringsverktøy
ESMA retningslinjer egnethetstest
2 Europass… åpner dører til utdanning og arbeid i Europa Bergen, Kjersti Skjervheim.
Internkontroll i kommuner
Tanker rundt opplæring i nytt biblioteksystem Maria Sindre Bjelke, BIBSYS Brukermøte 22. mars 2012.
Kurs utarbeidet av Nasjonal handlingsplan for bygg- og anleggsavfall Byggavfall – fra problem til ressurs 1.Byggavfall – fra problem til ressurs 2.Avfallsplaner.
Enhet for intern revisjon, 1.februar 2010 EIRs rolle i varslingsregimet EIR = Enhet for intern revisjon.
EFV-V forskningsadministrative støttefunksjoner organisering og system.
Personalseminar Avdeling for IT Høgskolen i Østfold 18.mars 2005
Basiskompetanse i arbeidslivet
Forretningskonsept og forretningsplaner
INSTITUTT FOR NATURFORVALTNING Hva kan UMB lære av saken om uredelighet i forskning?
© USIT/SAPP/GT, Bård Jakobsen UNIVERSITETET I OSLO USIT :55 Side 1 FEIDE – BAS v/Bård H.M. Jakobsen GT/SAPP/USIT, UiO.
Forutsetninger: Alle deltagere skal ha kompetanse tilsvarende modul 1
Kvalitetssystemet EQS Introduksjon for tilsette
Questback 2012 Questbacken er basert på svar fra de som har vært til veiledning ved Karrieresenteret i Nord- Trøndelag. Det var ca. 325 som svarte i 2012,
Software Requirements Elicitation
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar 1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Kvalitetssikring av byggeprosjekt – del 4
LDO sine verktøy for bedre likestillingsarbeid.
LDO sine verktøy for bedre likestillingsarbeid
Behandlingshjelpemidler - opplæring
Brukerplan i Stavanger
Internkontroll i norske kommuner
”Når en fullstendig analyse ikke er realistisk”
Kurs utarbeidet av Nasjonal handlingsplan for bygg- og anleggsavfall Byggavfall – fra problem til ressurs 1.Byggavfall – fra problem til ressurs 2.Avfallsplaner.
PROSJEKT Elektronisk meldingsutveksling for helse og omsorg i Harstad kommune.
Hvorfor og hvordan skrive bok
USIT 3.0 etter LUP. Ledersamling 25. og 26. november Avslutning av LUP –Opprettholde/videreutvikle kunnskap og ny kompetanse fra LUP Bruke kunnskap fra.
Usit.uio.no til Ny UiO-web. Hvorfor? For å se bedre ut –Tåle lenking fra resten av UiO –Rekruttering –Vårt gode navn og rykte Felles struktur og navigasjon.
Internkontroll etter alkoholloven Møte med bransjen
2004 NAO-prosjektet Ny AnskaffelsesOrganisering
# Rapporten skal kun benyttes av Universitetet i Oslo til de formål den er ment og skal ikke distribueres til andre parter uten vårt skriftlige samtykke.
v/Bård Henry Moum Jakobsen
Evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013 Status og utfordringer i kvalitetsarbeidet Studiekomiteen
Prosjektavslutning og sluttrapport
Problemet Hvilket problemer løser din app? Hva vil den gi av merverdi for brukeren. TEAMNAVN.
| 1 Instruktørkurs for kommuner Veiledere; tilknytning til helsenett og fjernaksess (30 minutter)
Norgesuniversitetets prosjektmidler Vigdis, Janne og Eva
Vågan kommune 1999 IKT-plan - IKT som verktøy i strategisk arbeid
Avd for klinisk kjemi Regionsykehuset i Trondheim
Hva skjer med klienten i brukerens tidsalder? Ingerid Aamodt
Fyrtårnprosjekt Individuell Plan Kongsvinger og Eidskog Kommune i samarbeid med Sykehuset Innlandet HF Kongsvinger.
Prosjekt 20E – Våren 2002 ved HiST Geir R. Limås, søndag, 29. mars 2015 Implementering av ny elevdatabase i MS Access 2000 / Implementation of a new MS.
ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet ASP-based Helpdesk-system for Norvegian Veterinary Institute.
Jasmina Hodzic, Gruppe for grunntjenester, USIT POLS, Cerebrum og Ephorte synkronisering Registrering av brukere i Ephorte ved hjelp av automatiske oppdateringsrutiner.
Et BAS: Cerebrum.
© USIT/SAPP/GT, Bård Jakobsen UNIVERSITETET I OSLO USIT :34 Side 1 FEIDE – BAS – Cerebrum v/Bård H.M. Jakobsen GT/SAPP/USIT, UiO.
Verktøy for å dokumentere tjeneste
© SYSTEM- OG DRIFTSSEKSJONEN, USIT UNIVERSITETET I OSLO UREG2000 Brukeradministrasjon ved Universitetet i Oslo.
informasjon fra Haugesund kommune1 SJEKKLISTE FOR ETISK REFLEKSJON Hva er situasjonen / problemet? (inkludert faglig aspekt)
Koordinerende enhet KE er beskrevet i khol kap : Kommunen skal ha en koordinerende enhet for habiliterings- og rehabiliteringsvirksomhet. Denne.
Verktøy for å dokumentere tjeneste
Verktøy for å dokumentere tjeneste
Agenda oppstartmøte Lunsj
NOKUTs evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013
Sett inn bilde av produktet her
v/Bård H.M. Jakobsen GT/SAPP/USIT, UiO
Kurs for brukere av KFF-KSS
montessoriforbundet, februar 2018
Innledning om KFF-KSS.
Råd for skriving av søknader og rapporter
Kurs for brukere av KFF-KSS
Arbeidsprosesser, roller og ansvar
Kurs for brukere av KFF-KSS
Aktørene Innbyggerne, politikerne, forvaltningen,
Utskrift av presentasjonen:

Felles rutiner for institusjonene?

Hvorfor? •Kvalitetssikring •Enhetlig rapportering •Mobilitet 3

•Detaljerte «brukerhåndbøker» •Kortfattede instruksjoner •Sjekklister 4 Hvordan?

Når? 5 •Komplisert •Sjeldent •Rapportering •Krav •Mange ulike brukere

Utfordringer? 6 •Skriving •Oppdatering •Ansvar

Avslutning •Den første rutinebeskrivelsen •Hvilken oppgave skal beskrives •Hvilken type beskrivelse •Kompleks steg for steg •Kortfattet instruksjon •Sjekkliste •Hvem skal lage den •Hvem har ansvar for oppdatering 7