Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Advertisements

I.
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Lunner Skolefaglig rådgiver Velkommen til UNGDOMSRÅD!
Retningslinjer for klubben – og foreldrevettregler
Ei dramatisering Mathias– fritt etter Johan Herman Wessel
Verdidokument for Oslos kolonihager
VERDIGHETSPRINSIPPER
Fremtidsbilder og familiens betydning Noen hovedfunn og perspektiver.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også.
Salgsteknikker & Sosial media
Hvordan overbevise velgerne? Hvordan vinne de mange og små debattene? Kvinnenettverket Sogn og Fjordane juni 2007.
De gjemte og glemte barna Hvorfor denne tittelen?.
“Think it over...” Klikk på musen og se sidene. I dag har vi høyere bygninger og bredere veier, men kortere lunte og skylapper.
En innføring i spillet: Dobbeltkrig – Grønn
Det gode Det rette Det rettferdige
Hva er aktivitet og deltakelse?
Skritt 1 er å bli klar over Guds Plan
Kapittel 30 Fag og rutiner på skolen.
Leselos Ordforråd/metakognisjon
”Blåbærskogen / Togskogen”
Velkommen til lederkurs kveld 2 på BMB
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
Miljørådgiver, Grønn Hverdag
Inkludering (av jenter) i idretten – et antropologisk perspektiv
Oppgave 42 Finn feilene i setningene, og gi forslag til riktige setninger. Her finnes det selvsagt mange muligheter og ikke én fasit.
Ungdommens Bystyre 21 januar 2011 Erlend Jordal (Høyre)
Forskjeller på tale og skrift
PRESIDENT-BLOGG Fremtidig kommunikasjon i distrikt 2310 DGE Per Olav Stenseth.
Dette er SMART.
Oljefondskampanjen i Fasteaksjonen 2015: Jobber og utvikling Sundvolden 25. januar 2014.
Nettverkskommunikasjon og utviklingsprosjekter
Våre viktigste valgkampsaker Fylkestingsprogrammet Ved Odd Arild og Tone.
Vår historie – og Guds I serien ”Smittende tro” Meland kyrkje 2011.
Høring om Vestlandet Hordaland fylkeskommune 23 mars 2007 Olav Bergo, BA-redaktør.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Peace Research Institute Oslo Fordommer Fordummer Oslo, 23. november 2010 Rojan Ezzati.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Matt 28:18 Og Jesus trådte fram, talte til dem og sa: Meg er gitt all makt i himmel og på jord! 19 Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til disipler, idet.
Å kjøre bil og å stå i bilkø
Bokollektivet Målgruppe:
11. Balancing technology with people’s needs Bruk av teknologi.
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
Tilbakeblikk på Arendalskonferansen - og hvor er vi egentlig nå? Innovasjonsalliansen 8. september 2010.
Side 156 – 158 Hvilke pronomen mangler?
Informasjon fra reindriftsseksjonen
BARNAS BARNEVERN 2020.
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Arbeiderpartiet.no HUSBESØK PÅ 1 – Valgkamp ansikt til ansikt.
Politisk påvirkning.
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
Kapittel 38 Petters familie.
Livsstilsending - uke 5 -
Fattigdommen ingen ser
Er det godt for barn å vokse opp i Sigdal? Hva kan kommunen bidra med for at det skal bli enda bedre?
Kommunikasjon og mediehåndtering Europeisk mobilitetsuke Kommunikasjonsrådgiver Bente Tovik.
NÆRMILJØRAPPORT Klasse – Skolens navn1. Prosjektarbeid for 8. trinn HVORFOR ER NÆRMILJØET VIKTIG FOR OSS? Ordet miljø brukes om omgivelsene vi lever i.
Kap 6: Demokrati - Styreform og levesett
Sentralisering.
Roller og forventninger
Bindeord og tidsutrykk
Kommunikasjon Gode samtaler. Kommunikasjon Gode samtaler.
Obs. Denne presentasjonen er ikke ment å vises til barna
Europeisk mobilitetsuke 2015
Kommunikasjon og mediehåndtering
Partienes funksjoner I
Engasjement og frivillig arbeid
Effektiv klimakommunikasjon – Trender og fakta 2018
Utskrift av presentasjonen:

Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne Grafisk presentasjon Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne

Branding style: 4 begrep løsningsorientert, optimistisk Ærlig, ansvarlig, ”sånn er det bare”… Kompetent, definisjonsmakt Frésh (frisk), bevegelse

Partiprogrammet Oppdeling av de to hovedkapitlene i partiprogrammet: 1. Livsgrunnlaget 2. Mennesker i mellom Miljøpartiet De Grønne: ”Vi bryr oss om Jorda og de som bor på den” I all hovedsak, må vi snakke om hvor fint dette grønne samfunnet er…

Miljøpartiet de Grønne et annet valg Her kommuniserer man "alternativet" uten å ta det ladede ordet i bruk. I tillegg til at man referer direkte til valgdagen :) Det viktige her er også at man kommuniserer at MDG er en alternativ valgmulighet for velgeren, og i fremtiden kan man bruke følgende slagord: et reelt valg, for eksempel…

Oppdeling av 8 sentrale politiske saker i partiprogrammet i 4 hovedkonsepter (kun til illustrasjon) Globalt Engasjement Mat og Helse - klimahandling - mat og landbruk - fredelige midler - helse og livsstil Kollektive Løsninger Jordboerrettigheter - våre transportbehov Menneskerettigheter - nærmiljøets betydning Dyrsrettigheter

Forslag til generiske politiske saker… "Hvorfor tviholde på bilen, når vi kan legge til rette for bedre kollektivtransport? Du har et annet valg.” Miljøpartiet de Grønne, et annet valg. "Hvorfor sende bombefly i krig, når man kan delta i fredelige demonstrasjoner? Du har et annet valg.” "Hvorfor gi skattelette til de rike, når fattigdomsgapet øker i Norge? Du har et annet valg.” "Hvorfor spise kjedelig og usunn mat, når vi kan fjerne momsen på sunne og økologiske varer? Du har et annet valg."

Forslag til visuelt uttrykk

en annen variant

En annen variant som vi jobber videre med…

Forslag til visuelt uttrykk for 8 saker

VALGKAMPEN 2011 Grønn By, Grønn Bygd Valgkampsaker sentralt kommer i og med at de utarbeides i skrivende stund, men her kan man i første omgang se på sine egne lokale valgmanifester for ideer/konsepter om kommunikasjon. Men ett forslag sånn i første omgang, som kan diskuteres/bringes videre er følgende:

VALGKAMPEN 2011 ”bedre der du bor” - kampanjen Med "bedre der du bor kampanjen" kommuniserer MDG at vi ønsker å gjøre det bedre der folk bor (det kan bli bedre der du bor – uansett by eller bygd), i tillegg til at vi tenker at folk skal også føle en viss stolthet og tilhørighet til hjemmestedet sitt ift andre steder (Du har det bedre der du bor – uansett by eller bygd). Da oppfordrer man til lokalt ansvar og eierskap.

Forslag til politiske spørsmål/saker "Du vil sykle til jobben, men trygt nok i trafikken er det ikke." (Det kan bli bedre der du bor!) Miljøpartiet de Grønne. (Du har) et annet valg. "Må du reise langt, når du skal bare gjøre ett kort ærend i butikken?" (Det kan bli bedre der du bor!) osv. "Familien din må flytte til byen, fordi barna ikke får godt nok skoletilbud på bygda?" (Det kan bli bedre der du bor!) osv. "Blir bydelen din uthengt i media, men du trives egentlig godt der du bor?" (Du har det bedre der du bor!) osv. "Bli kjent med naboen din, hun er hyggeligere enn du tror!" (Du har det bedre der du bor!) "Må du ned til Spania for å slappe av? Ta en forfriskende tur på fjellet." (Du har det bedre der du bor!)