1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Etablering av effektiv produksjon på tvers av landegrenser
Hva er migrasjon og hva gjør Røde Kors Ungdom?
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Litt mer om PRIMTALL.
Ti måter å ødelegge en CT-undersøkelse av halsen på
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Hobro februar 2010 Kurs om elektrokjemisk tæring
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Sentrum og byutvikling: balansens dilemma
Seksjon psykoser, sykehuset Levanger
Trådløs telefon 7921G Nye Menyer
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Høstens NFF-konferanse 16. og 17. november 2006NFF 1 Mobil og fleksibel kommunikasjon i nettbasert utdanning Astrid de Mora og Aleksander Dye.
2. Planter. Del 1 (1–4). Nivå 2. Side 19–24
1 Hvem har plyndret Tanzania for gull, og hvor er det gjemt?
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Lbg/RHS- Evalueringskonferanse 19. og 20. november Midtveisevaluering høst 2002 Resultater fra en brukerundersøkelse Seilet/ Molde/ 19.nov.03/lbg.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Kap 06 Diskrete stokastiske variable
1 Video i undervisningen
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
Post 4, sykehuset Levanger
Vokabular barneoppdragelse (m) bleie (f/m) blikk (n) bortskjemt (adj.)
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Kapittel 4 oppgave i Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
11 IKT-baserte læremidler Arne Ketil Eidsvik Avd. for lærerutdanning.
Pilotprosjekt læreplan kjemiprosess i den videregående skolen (VGS)
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Anvendt statistisk dataanalyse i samfunnsvitenskap
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Kostratall for tjenester Overhalla kommune Av seniorrådgiver Helge Holthe Kristiansund
Samdata 2012 Somatikk.
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
En oversikt over personopplysningsloven Dag Wiese Schartum, AFIN.
Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr.
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Agenda: Kort gjennomgang av ARK, innhold og teori Gruppearbeid
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
1 Universitetsbiblioteket i Trondheim Innlegg på Nordisk sommerskole for informasjonskompetanse Finland, Tusby, Gustavelund, 29. juni 2005 Anne L. Lorange,
Virksomhetsrapport August Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig
Thon Hotel Backlund, Levanger
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
Tidsregistrering v/HiST DATAGRUNNLAG: Evaluering av HiST; en spørreskjemaundersøkelse blant Forskerforbundets medlemmer høsten 2009 v/HiST.
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
1 PEDAGOGISK BRUK AV DIGITALT VERKTØY I UNDERVISNINGEN.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Basisgrupper en nær professoren-opplevelse Knut Kaasen Nordisk institutt for sjørett Det juridiske fakultet Knut Kaasen 1.
Utskrift av presentasjonen:

1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

2 Integrasjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

3 it’s learning •Nettbaserte læringsplattformer er fremtidens klasserom! NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

4 it’s learning •Nettbaserte læringsplattformer er fremtidens klasserom! •Det hadde vært fint å hatt forsikringene mine på ett sted… NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

5 it’s learning •Nettbaserte læringsplattformer er fremtidens klasserom! •Det hadde vært fint å hatt forsikringene mine på ett sted… •Studenten trenger en undervisningskanal NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

6 it’s learning •Nettbaserte læringsplattformer er fremtidens klasserom! •Det hadde vært fint å hatt forsikringene mine på ett sted… •Studenten trenger en undervisningskanal •Skal vi møte fremtidens visjoner om læring på nett, er det viktig at studentene har færrest mulig inngangsportaler og forholde seg til NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19 Produksjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

20 Hvor mye får vi med oss? - Hører.. - Ser.. - Deltar.. NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

21 Hvor mye får vi med oss? - Hører..2,2% - Ser..47% - Deltar..90% NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

22 NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

23

24 87,8% 9,8% 2,4% NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

25 22% 51,2% 56,1% 7,3% NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

26 51,2% 46,3% 2,4% NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

27 LENKE TIL PRESENTASJON NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

28 Oppsummering •Studentene synes videoforelesningene er nyttig til repetisjon –av forelesningene, lab øvelsene –til eksamensforberedelse –kan lytte uten å ta notater •Muligheten til å holde sitt eget tempo, ”pause” forelesningen •Flere nevner, på tross av resultatene, at de ikke synes en video kan erstatte forelesningene •Skulle ønske det var brukt i andre emner! NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

29 Framtidsvisjoner NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

30 Nettbasert læring og kommunikasjon vil bli en naturlig og integrert del av studentenes hverdag og læring. Konsekvensen er at grensene mellom campus-basert undervisning og ”off-campus”-undervisning viskes ut og at tradisjonelle undervisningsformer utfordres. Fra utkast til ”NTNUs Utdanningsstrategi” NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

31 Hva kan MMS gjøre? •Wap/Tekst •Lyd/Tekst •Video/Grafikk/Tekst NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

32 NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005

33 Oppsummering •Ny Tid, Nye Terminaler, Nye Nettverk – NYE MULIGHETER •Studentene vil ha FRIHET –Lære når de vil –Lære hvor de vil NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005