Administrative fellesløsninger

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Høgskolen i Buskerud Konkretisering av prosjekt organisering av administrasjonsfunksjonen 29. november 2006.
Advertisements

IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
EFV-V forskningsadministrative støttefunksjoner organisering og system.
Studieadministrative prosesser ved NTNU
12-kommunesamarbeidett i Vestfold Strategisk plan
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
USIT 2.0 Status og framdrift Allmøte 28. april 2011 Hallgerd Benan
Universitetets IT-virksomhet: Strategi, styring, organisering Presentasjon på USITs allmøte 9. september 2010 Lars Oftedal, IT-direktør.
Gode hver for oss, bedre sammen. Status og milepæler.
Administrativ organisering Et foreløpig utkast som er sendt ut for innspill – identifikasjon av administrative behov Noen områder gjenstår – men vil bli.
Studieportalen Mine Studier – overgang til UiOs fellesløsninger.
IHR – Studier Forum for studiespørsmål, SV-fakultetet 10. november 2011 – Jenny Nornes.
Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget, o.l. her. Erfaringer med SAP Seminar Åse Berg Studie- og forskningsseksjonen SVT-fakultetet.
Felles studieadministrativt tjenestesenter
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
Evaluering av Avinors organisering og tilknytningsform Møte med fagforeninger og tillitsvalgte 13. februar 2006.
Forutsetninger i forbindelse med prosjektetablering
Studieadministrasjon ved mat.nat. – hvor står vi, hvor går vi? Tilpasning til ny ledelsesmodell – og Kvalitetsreformen.
Anbefalinger fra sekretariatet
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
1 Prosjekt ”DRIFTSAVDELINGEN - ORGANISERING 2009” Møte
TAKK!. Hvorfor blir Lokal-Sentral innlemmet i IHR?
Prosjekt Bedre forskerstøtte
Prosjekt: Bedre forskerstøtte Styringsgruppemøte
Prosjekt Bedre forskerstøtte Status og framdrift.
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
Workshop SFB-opptak; IHR-studier og metodikk.
GNA - Gemensam Nordisk Anläggningsmarknad Prosjekt - Felles funksjonskrav Nordisk sjefsmøte – Island 11. august 2008 Tor-Sverre Thomassen Vegdirektoratet.
Strategiprosess HiST og AITeL. Styrevedtaket 1.Høgskolen skal utarbeide en strategisk plan for perioden 2010 – Rektors planforslag legges fram for.
Presentasjon av prosjektforslag - Denne malen skal benyttes når prosjektforslaget (eller strategitiltak) skal forankres og kommuniseres i sentrale fora.
Nettkurset i samarbeid og medbestemmelse Dilemma: Omstillingsprosess – fra god start til dårlig gjennomføring.
Mal for styringsdokument (Hjelpetekst i kursiv på foiler og i notatfeltet.)
Fylkesmannen i Telemark Samling: Godt samarbeid med dilemma omstilling Målgruppe: øverste ledelse og tillitsvalgte.
Orientering om status for spesialistutdanningen for leger
12. mai 2016 Allmøte USIT.
Top 10 IT Issues Årsplan USIT IT-direktør Lars Oftedal
IT-investeringer i et femårsperspektiv
Forankring Involvering Involvering Forankring Implementering
Forslag til organisering av skikkehetsarbeidet ved UiO
Adm Etablering av nye fellestjenester
UTKAST Prosjektøkonomistyring Felles for forvaltning av nye rapporter og håndtering av innspill til endringer EFP-prosjektet høsten 2013.
Fem faser når plan- og byggesaksområdet skal fornyes..
Innføring av ny personvernforordning (GDPR)
Målbildet Stab/støtte
utfordringer i en ny region
Evaluering av PK-nettverket
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 6. april 2017
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
IT-ledernettverket 18. april 2018
Prosjekt Tilgangsstyringsgrupper 29. mai 2018 – kun med prosjekteigar
Revidert reglement for elektronisk kommunikasjon
Avdeling for fagstøtte
Oppstartsmøte Prosjektcontrollernettverk Terje Bakke og Thomas Kjensli
Lindesnes 2020 Vi bygger den nye kommunen sammen.
UTKAST Prosjektøkonomistyring Felles for forvaltning av nye rapporter og håndtering av innspill til endringer EFP-prosjektet høsten 2013.
Informasjonsmøter for ansatte
EpN – pilot på MN Marte Øvstetun Seksjon for digitale tjenester
Administrative fellesløsninger
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Digitaliseringsprogram for administrative tjenester
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Programkontoret.
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Utskrift av presentasjonen:

Administrative fellesløsninger Orientering om status og videre framdrift Programstyremøtet 10.4.19

Prioriterte områder for fellesløsninger Forskerstøtte HR/personal Innkjøp Studieadministrasjonen Kommunikasjon

Konseptfasenes leveranser Fase 1: Definisjon, prinsipper og kriterier for fellesløsninger. Fase 2: Prioritert liste over hensiktsmessige fellesløsningsprosjekter med kvantitative/ kvalitative gevinster. Fase 3: Beslutte det mest relevante fellesløsningsprosjektet med tidsplan og gevinster

Fase 1: Beslutte definisjon, prinsipper og kriterier for fellesløsninger Effektivisere Spesialisering Robust Ressursbesparende Felles kompetansedeling Møte brukernes forventninger og behov God flyt i arbeidsprosesser og unngå dobbeltarbeid Rekruttere og beholde Stabil tilgjengelighet Standardiserte prosesser og beste praksis Spesialkompetanse for å kunne møte nye krav og behov Gi stordriftsfordeler

Arbeidsprosess i fase 1 og 2

Fase 2: Prioritert liste over hensiktsmessige fellesløsnings- prosjekter

Resultat av fase 2 Forskerstøtte Felles forskerstøtteenheter på tvers Opprette spesialiserte nettverk Formalisert hospiteringsordning Innkjøp Innføring av nettskjema og RT-saksbehandling Etablere felles versjon av nettskjema for UiO Innkjøpere = fakturabehandlere (samme person) Innføre "skapservice"/rekvisita lager på kontorrekvisita pr fakultet/pr lokasjon. Kommunikasjon Samordne fotografering tilsattkort + personpresentasjon= ett bilde to funksjoner HR/personal ARK team HR kompetanse Lederutvikling og konflikthåndtering HMS/Beredskap Rekrutteringssenter

Prosessen i fase 3 Forskerstøtte Kommunikasjon Innkjøp Kommunikasjon HR/personal Utrede mulighetene Avdeling for Seksjon for Legges fram kommunikasjon innkjøp styringsgruppen Beslutning mandat til implementering i linja

Fase 3: beslutte det mest relevante fellesløsningsprosjektet med tidsplan og gevinst Prioriterte områder Status Styringsgruppens beslutning Forskerstøtte Konseptplanlegging Endelig beslutning Anbefaler at det jobbes videre med utarbeidet konsept. Kommunikasjon Behov for ny delprosjektleder HR/personal Satt på vent Sees i sammenheng med videreutvikling av kompetanse på området og framtidig behov

Beslutningstakere og involvering Universitets- direktør Programstyret IDF møte Dekanene Forum for forskningsdekaner Rektorat Styringsgruppen Nettverk, fagpersoner, ressurspersoner fra enhetene