Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Distriktsråd D2275 Rica Hell Hotel 2. mars 2013 kl
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
Klubbens lederskapsplan (KLP) Gjelder fra Revidert EIKSMARKA ROTARYKLUBB Dato:
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Distriktssamling Sortland Hotell. Gode råd til klubbene fra Distriktsguvernør 2008 – 09 : •Bruk distriktets håndbok flittig ! •Den har svar på.
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
Informasjon om komitearbeidet i klubben
PETS Trøndelag og Nordmøre Best Western Stav Hotell april 2011 HOVEDMENY Hjem Opplæring Mål Mål og status Websider 2280 Smart på web Tips Sosial.
ROTARY mot år 2010 En mulighetenes organisasjon Grunnpilarer –Vennskap –Etikk –Utveksling av yrkeserfaring –Arbeide for internasjonal fred og forståelse.
1 Orgamisasjonsplan Samordnet organisasjonsplan for distrikt og klubber i Rotary Distrikt 2260 Oppdatert pr 5. Mars 2010.
SAMFUNNSPROSJEKTERi DISTRIKT 2275 DISTRIKT 2275 PDG Per Ottesen Leder for Samfunnsprosjekter.
Medlemsutvikling D 2290 Presidenttreff januar 2008.
Guvernørens månedsbrev
Rotary Foundation Seminar høsten The Rotary Foundation er Rotarys hjelpeorganisasjon.
President – AG – DG PETS 2009 Distrikt President – AG – DG Skal i fellesskap sikre Aktive, godt fungerende klubber.
Quality Hotel Saga, Tromsø
Medlemsutvikling Har alltid vært satsingsområde i Rotary.
DICO District Internet Communication Officer. DICO´s oppgave Gi IT-støtte til klubbene i distriktet.
TITLE KLUBBENS MÅL OG PLANER PETS D
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
PETS ROTARY INTERNATIONAL, DISTRIKT 2305 Ja, jeg aksepterer oppdraget som DG for !
Klubb- og medlemsutvikling
PETS Sola mars 2012 Tor Jan Reke
"Rotaryskolen i D2250"1 Velkommen til informasjon om Rotary Klubb Bilde av klubbens banner/vimpel.
PETS Kinsarvik mars 2011 Lars Nordbø Lars Nordbø 2250 District Internet Communication Officer District Internet Communication Officer.
Medlemsutvikling PETS/Distriktssamling Langesund 28. mars – 29 mars D 2290 E. Omdal.
TEKNISKE LØSNINGER I ROTARY
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
Presentasjon For Informasjonsforum Oslo kommune.
KLUBB- OG MEDLEMSUTVIKLING KLUBB- OG MEDLEMSUTVIKLING Per-Arne Davidson.
Velkommen til innkommende president sin time.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
TITLE Kommunikasjon og informasjon Hvilke kanaler har vi? D 2305 – PETS 2014 v/ IPDG / DT Margit Bjugstad.
Medlemsutvikling Rakkestad Rotary
Mediene er den viktigste kanal for å skape debatt og nå ut med budskapet vårt. (eks. Sykepleierforbundets politikk eller Arbeiderpartiets politikk). Hvis.
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
PETS – Oppdal april 2010 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart på web  Tips  Sosial medier  Demo webwiz.
Åsane Rotary Klubb Velkommen til informasjon om
Strategi- og aktivitetsplan
HOVEDMENY Hjem Opplæring Mål Mål og status Websider 2275 Smart på web Tips Sosial medier Demo webwiz Brukerveiledning Utfordringen.
Hvorfor ha en plan? Virksomhetsplan = tydelighet og fokus Tydelighet
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
Høgskolen i Buskerud og Vestfold Studentundersøkelse 1.årsstudenter 2012 Høgskolen i Buskerud.
Medlemsnett, hjemmesider og e-post Norfos digitale tjenester.
Velkommen til kurs i Norfos digitale tjenester
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Distrikt 2310 Hvor står vi? Hvor går vi?.
Rekrutteringskampanjen 2015
Hønefoss Ringerike Rotary klubb
«Syns du ikke finns du ikke»
Roede-kurslederen på Facebook
Presidentens oppgaver til 30. juni
Gode venner som hjelper andre
Rotarys digitale hverdag
Medlemskap og klubbutvikling i D 2310 v/ Bjørg Månum Andersson,PDG
12/29/2018 Bjørn Songe-Møller Grants Subcommitee Chair Hei! Jeg er…
Markedsplan 2011.
Gode venner som hjelper andre
Enkel brukerveiledning
Medlemskap og klubbutvikling i D 2310 v/ Bjørg Månum Andersson,PDG
Rekruttering/ Medlemsutvikling i D2250
HVORDAN PROMOTERE ROTARACT?
Om NORFOs digitale tjenester
Klubbens bruk av Medlemsnett og Rotary Club Central (RCC)
'EFFEKTIV KLUBBADMINISTRASJON' Ambisjonsnivå - høsten 2018
Opplæring av klubbsekretærer v/distriktssekretær Ludvig Kåre Øyen
Medlemskap og klubbutvikling (DMK) D2310: Rotaryåret v/PDG Bjørg Månum Andersson MÅL: DMK skal aktivt bidra til at mål og handlingsprogrammet.
Utskrift av presentasjonen:

Kommunikasjon i Rotary – et viktig bidrag til godt omdømme og medlemsvekst Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305 Dombås 16. mars 2019

Distriktets Kommunikasjonskomite Kari Løken, Giske Rotaryklubb Robert Bekkesletten, Grue Rotaryklubb Fred Loe, DICO 7 AG-områder er tilbudt Kommunikasjonsseminar opplæring i bruk av web og sosiale media Vi ser fremgang!

Positive endringer i løpet av 15 måneder Web 2017: 3 klubber kun med mal Web 2019: 0 klubber kun med mal FB 2017: 27 klubber aktive FB 2019: 38 klubber aktive Kommunikasjonen har også blitt bedre! Nå er målet å bli enda flinkere – jobbe mer strategisk når det gjelder kommunikasjon på alle nivå! 2017: 9 websider ihht mal nyheter forside 2019: 21 websider ihht mal nyheter forside

Rotarys kommunikasjonsplan Vedtatt av våre Distriktsguvernører den 13. april 2018 Gjeldende for 2018-2021 Målsetting: Medlemsutvikling og rekruttering Synlighet og anerkjennelse

Rotary International Vi må jobbe sammen! Distriktet Norfo Klubb Alle må bidra – vi må samarbeide! RI er fantastiske flinke på et overordnet plan – og med å legge til rette for at vi andre skal ha alt vi trenger for å gjøre en god kommunikasjonsjobb! NORFO, som gjør en god jobb for alle distriktene, jobber nå aktivt for å legge forholdene godt til rette for at både distriktene og klubbene skal kunne gjøre en god kommunikasjonsjobb. De har levert en kommunikasjonsstrategi for Rotary i Norge. De er i innspurten for en Strategi for bruk av sosiale media – og med en Håndbok for bruk av sosiale media. De er også i sluttfasen med en Håndbok for mediebruk. Distriktet satser også. Vi har nå en Kommunikasjonskomite med representanter både fra øst og vest. Disse jobber med kommunikasjon til daglig og kan det de holder på med. De har besøkt mange klubber allerede i år, og er beredt til å besøke flere. Klubbene vil også bli inviterte til å delta på workshops i AG-distriktene sine – der bør flere medlemmer fra klubben stille» Rotary International Distriktet Klubb Norfo

Klubbens kommunikasjonsplan …?

Levende websider En aktiv webside, kontinuerlig oppdatert, der vårt engasjement kommer tydelig frem! Her er en kanal vi styrer selv – her kan vi få frem det vi vil  RI har, for en del år siden, besluttet at alle klubbene skal ha en webside – og det har vi! Enten vi vil eller ikke … Men for at den skal være interessant for andre, slik at vi får spredt budskapet vårt, MÅ det hele tiden skje noe inne på siden. Jeg kunne vist eksempler på hvordan en webside IKKE skal se ut, men det skal jeg ikke. Jeg velger heller å rette fokus mot en webside der klubben virkelig viser engasjement – Elverum rotaryklubb sin webside. Der legger de kontinuerlig ut nye, aktuelle saker, og disse fremstår svært positivt. Godt jobbet! Jeg har imidlertid ikke oversikt over hvor mange som faktisk besøker denne siden, men jeg håper i hvert fall at alle medlemmene i klubben er innom hver eneste uke. Jeg vet dessuten at nye, potensielle medlemmer som googler Elverum Rotaryklubb, får opp en lenke til denne siden. Går de inn, vil de bli interesserte – ha et ønske om å finne ut enda mer.

Facebook er et verktøy for å lede interesserte inn til websiden

Budsjett må til for å kunne annonsere poster/øke spredning

Vi brukte kr 155 – vi nådde 2. 637 forhåndsdefinerte mottakere + 1 Vi brukte kr 155 – vi nådde 2.637 forhåndsdefinerte mottakere + 1.178 andre Det er sikkert flere, men en vesentlig faktor er fremmingen av innlegget. Her ser dere at vi har betalt 155 kroner for å nå ut til en bestemt gruppe; kvinner og menn i aldersgruppen 30-65 + i Møre og Romsdal. Disse kronene har vært avgjørende for at vi nådde over 2.637 personer!! Tro hva det koster å annonsere i lokalavisen, eller hva det ville kostet av tid og krefter å få en journalist til å skrive om dette??

Hvilke hjelpemidler kan Rotary International tilby? Grafisk profil – håndbok Maler; presentasjoner, visittkort, klubblogo, brev, brosjyrer Bilder og banner; web, FB og annonser Filmer … Du finner dem på https://www.rotary.org/ News and Media

Komite for PR/kommunikasjon Kommunikasjonsplan og handlingsplan Kort oppsummert: PR-ansvarlig Komite for PR/kommunikasjon Kompetanse og kontinuitet vesentlig Kommunikasjonsplan og handlingsplan Ukentlig oppdatering web Nyheter og engasjement på åpningssiden Ukentlig oppdatering på Facebook Åpen side - husk hvem dere skal snakke til! Medlemmene må «Like» klubbens side Medlemmene må like, kommentere og dele klubbens poster! Fremming av utvalgte poster mot definerte målgrupper Bidra ved nasjonale kampanjer Vis dere frem!

Takk for meg! www.d2305.rotary.no Gå inn og «like» distriktets FB-side: Rotary International District 2305 Takk for meg! www.d2305.rotary.no

Facebook