Etterarbeid – Et luftig oppdrag

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
För demokrati i Norrköping
Advertisements

Vi har kjøpt en liten hytte på fjellet, og lurte på om du ville ta med deg familien eller noen venner og komme en tur i påsken for en liten påskepils med.
30.April 2008 ”Peer Instruction” Fagdidaktisk metode og pedagogisk perspektiv FoU-lunsj IR Eksempel Kilde: Carl Wiemann I en fysikktime er temaet lyd.
Seks undervisningsprinsipper for god regneopplæring
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 3. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Muntlig Matematikk Eksamen
Transport og transportutfordringer
Taushetsplikt for frivillige
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 4. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Fartsmåling Mål: Lage et program som regner ut gjennomsnittsfart ut fra to passeringer av fotobokser.
Kap 02 Hastighet / Akselerasjon - Rettlinjet
Satellittene viser vei Vi bruker GPS
1. Vår høyeste prioritet er å tilfredsstille kunden gjennom å levere et verdifullt, kjørende system tidlig og kontinuerlig.
Muntlig eksamen realfag: Retningslinjene for lokalt gitt eksamen i Oppland fylkeskommune: Realfag 7.april 2008.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og Gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 2. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og Gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 1. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Pilotprosjekter – hva er lov og hvordan går man fram?
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
Kartlegging av oppfatninger om trygghet ved transport Rune Elvik & Torkel Bjørnskau Transportøkonomisk institutt Programseminar RISIT 1-2. Oktober 2003,
Plan for dagen (ca-tider)
Instruksjon På de neste sidene vil du se noen rammer der overskriften er ulike argumenter for å undervise biologi Du vil også se en liste over enkelt-argumenter.
Raskere og helhetlig utbygging av E 6 Trondheimsveien Torhild Aarbergsbotten Gruppeleder Sør-Trøndelag Høyre.
Eksamensforelesning TDT4105 Didrik Lindberg Roest MTKJ.
Teknologi. Simulator oversikt Nettverk Kontroll- systemer Subsea Muligheter for egenproduserte kontrollsystemer for Fugro-verdenen Større mulighet.
Emne C: Praktisk bruk av matematikk Klepp ungdomsskule.
Bruk av transportmidler i hverdagen Totalrapport.
Landeveistrening Kjøring i feltformasjon © IF Frøy.
Funksjoner med digitale hjelpemidler- GeoGebra Høyskolen i Oslo og Akershus Mandag Trine Foyn.
Egenskaper til krefter
Ny læreplan Bygger som L97 på et sosial konstruktivistisk læringssyn Større metodefrihet.
Av Helle Johannessen A1A. Mine mappeoppgaver: 1. Den gode lærer  Hva forventer jeg av meg selv som lærer? 2. Individuell oppgave om veiledning og didaktikk.
KRAFT OG BEVEGELSE Fysikk.
Er det godt for barn å vokse opp i Sigdal?
Steinar Berntsen ViaNova Plan og Trafikk AS
Vannscooterforskriften fjernet
1900: Spådom om år 2000.
Tasta & Omegn Sykkel Klubb
En sammenlikning av viktige tall Hvorfor er ting slik de er?
Velkommen til Newtonrommet
Avstander i universet.
Velkommen til Newton-rommet
Samtaletrekk B – Samarbeid
Samtaletrekk B – Samarbeid
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Oppgaver som fremmer kommunikasjon B – Samarbeid
Modul 1 Modeller B – Samarbeid.
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Eksamen 1997 – oppgave 4 Eksamen 1997.
Velkommen til Newtonrommet
Hvorfor ytringsfrihet?
Vi har kjøpt en liten hytte på fjellet, og lurte på om du ville ta med deg familien eller noen venner og komme en tur i påsken for en liten påskepils.
Modul 1 Modeller B – Samarbeid.
Proporsjonale størrelser
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Oppsummering ved Professor Hans Petter Graver
Ballen faller Newton-lærere viser ball som faller (dette ppt-arket kan kuttes hvis unaturlig)
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Hvorfor ytringsfrihet?
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
- IF Frøy G
Problemløsingsstrategier B – Samarbeid
Å få elevene til å argumentere B – Samarbeid
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Modul 1 – Representasjoner
Ballen faller Newton-læreren viser ball som faller (dette ppt-arket kan kuttes hvis unaturlig).
Oppsummering ved Professor Hans Petter Graver
Utskrift av presentasjonen:

Etterarbeid – Et luftig oppdrag

Oppgave 1 Stina skal til et sted som ligger 243 km unna. Hun håper å komme fram før det har gått 4 timer. Hvilket framkomstmiddel skal hun bruke? a. Fly b. Bil c. Sykkel Argumenter matematisk for gruppas valg. (Vis beregninger som begrunnelse for valget.)

Oppgave 2 (gitt eksamen 2009) 3 speedbåter har forskjellig fart: Båt A: 65 knop Båt B: 100 km/t Båt C: 30 m/s Dere skal velge den raskeste båten. Hvilken båt velger dere? Vis beregninger som begrunner valget.

Oppgave 3 a) Hvilken fartsgrense er det på veien utenfor skolen? Hvor mange m/s tilsvarer det? b) Hva er det høyeste fartsgrensen i området der du bor? c) I Danmark er det lov å kjøre i 130 km/t på enkelte motorveier. Hvor mange m/s tilsvarer det? d) Sett opp svarene i a) – c) i en tabell. Finner dere en sammenheng mellom km/t og m/s? e) Bruk denne sammenhengen til å gjøre om 10 m/s til km/t.