Digitalt doktorgradsopptak – august 2018

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
VEILEDNING FOR OPPMELDING TIL ORDINÆR EKSAMEN
Advertisements

Bedre kommunikasjon Line Sagberg
Service Requests. 2 Service Requests - Henvendelser •I modulen Service Requests kan du registrere henvendelser og følge med på status på eksisterende.
Status KDRS depot og andre prosjekter
Anbefalt modell for administrasjonsenheten i nye Harstad kommune
30. juli 2013 Silje Winther Seksjon for studentinformasjon og opptak
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
© Lars-Erik Kindblad.  Et platformuavhengig verktøy for å automatisere build prosesser.  Støttes og drives av Apache Software Foundation.  Kommer ferdig.
Semantisk interoperabilitet i det offentlige
Public 360° Brukerforum.
Tilsettingsprosessen Avdeling for personal og organisasjon.
Royal Ministry of Culture and Church Affairs idrettsanlegg.no Seniorrådgiver Morten Roa Kultur- og kirkedepartementet, Idrettsavdelingen E-post:
Forhåndsreservasjon Hans S. Rohde, Uni Pluss / Bente Holmevik, SiB
Effektivisering av ansettelsesprosessen
Søking Søknadsbehandling/ Veiledning Realkompetansevurdering/ Vurdering Realkompetansevurdering/ Vurdering Opplæringsbehov Tilpasset opplæring Dokumentasjon.
Studieportalen Mine Studier – overgang til UiOs fellesløsninger.
Universitetet i Oslo Det juridiske fakultet IT-kontrakter Levering.
Enkel godkjenning i ePhorte SharePoint
Boost Communications AS Etablert i juni 2000, har utspring fra NTNU, og holder til i Innovasjonssenter Gløshaugen, inkubatoren som er opprettet av NTNU,
Synkron overføring - Digitalt skapt materiale fra kommunene
Grunnlaget Opptak – INTUTVEINN Søknadsalternativer – 9627 – 9633 Kan eventuelt utvides dersom vi har enkelte institusjoner/avtaler som er mye brukt Avtaler.
Evaluering av inntaket ( DLG ).
GAUS Planleggingsgruppemøte Agnethe Sidselrud.
29. juli 2014 Silje Winther Seksjon for studentinformasjon og opptak
ByggSøk – fra papirmølle til tastetrykk
Database for MOBI Felles løsning for nHS og Kompetansemegling Kompetansemeglere og prosjektledere i Kompetansemegling tilgang Statistikk hentes ut regionalt.
Erfaringer fra semesterstart V15 læring til høst 15 Mål: Studenter få samme svar uansett hvor de henvendelser seg mht tilgang til emner i lys av studentenes.
Status: Utkast sendt IHR-sekr Arbeidsgruppe: Inn og utreisende studenter Bakgrunn Anbefalinger – hovedpunkter i valgte løsninger Avgrensning:
IHR – Studier Referansegruppe – nettverksmøte for studieledere 25. november 2011 – Jenny Nornes.
Innpassing/godkjenning IHR studentutveksling Leangkollen.
IHR - Studentmobilitet Godkjenning, innpassing og internasjonalisering.
1 Prosjektopplegg-A3 for: IHR lokalopptak Eier: Universitetsdirektøren Dato: Dette er et felt med høyt frustrasjonsnivå både blant ansatte og studenter.
Redesign lokalopptak Forslag Camilla & Åshild.
Redesign lokalopptak Forslag Camilla & Åshild.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 5 - Prosessbeskrivelse Privatistopplæring.
November 2015 AF/SSD FS og studentbetaling ved UiO Rutinen for semesteravgift og privatistgebyr Avdeling for fagstøtte / Seksjon for studieadministrative.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 6 – Prosessbeskrivelse Aktivitetsskolen.
FREDRIKSTAD KOMMUNE Digitale reguleringsplaner Per Henning Bjerva.
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
Søknadsweb 2 på to minutter Gjennomføring av opptak til alle typer studier Opptak tilrettelagt for utenlandske søkere Utveksling - Inn Utveksling - Ut.
Arealplaner i Norge digitalt Løsninger og bruksområder Arealplaner i Norge digitalt Løsninger og bruksområder.
Velkommen til seminar og førjulsfrokost!
IST Barnehage/SFO - Nyheter
Nytt Intranett Trøndelag Fylkeskommune
Regjeringens digitaliseringsprogram Hvorfor, hva og hvordan
Felles Studentsystem FS- nettverket
Brukeradministrasjon ved UiO
Digital arbeidsflyt for vurdering
Instituttledermøte 5. desember 2017
Gode alene – enda bedre sammen?
Oppsummering og veien videre
Merkantilsamling Kristiansund
Søknadsweb for utreisende
Spillemiddelsøknad 2019 Prioriterte områder.
Gjennomgang av forslag til
Digitalt doktorgradsopptak – oktober 2018
- kvoter, opptaksrunder, tilpasning av tekster på Søknadsweb og e-post
Nye personvernregler i Norge EUs personvernforordning - General Data Protection Regulation (GDPR) Maren Magnus Jegersberg Seniorrådgiver IT-direktørens.
Rutiner for bruk av URKUND ved UiO
EpN – pilot på MN Marte Øvstetun Seksjon for digitale tjenester
Digisos Strategi for å ta i bruk digital søknad/Digisos
Avdeling for studieadministrasjon
Prosjekt UiO: Saksbehandling og arkiv
Endelig kartlegging av nåsituasjon
Prosessforbedring - Digital verktøykasse
Utskrift av presentasjonen:

Digitalt doktorgradsopptak – august 2018 SSD inviterte høsten 2017 Det medisinske fakultet til å delta i en pilot for å teste digitalt doktorgradsopptak. SSD og Det medisinske fakultet ble enige om at det måtte gjøres noen endringer i FS og Søknadsweb før løsningene ble gode nok til å være interessante å teste. SSD kontaktet Unit på nyåret 2018 for å finne ut om dagens løsninger kunne videreutvikles for å møte behovene på doktorgradsnivå. Unit var villige til å prioritere utvikling av digitalt doktorgradsopptak. (Dette betyr ikke at dette har førsteprioritet hos Unit, men at dette er blant de prioriterte områdene) Utviklingen av et digitalt doktorgradsopptak ble forankret i Den nasjonale doktorgradsgruppen (FS) UiO har utviklet en kravspesifikasjon Det er oppnådd nasjonal enighet ved at Den nasjonale doktorgradsgruppen støttet kravspesifikasjonen Kravspesifikasjonen er sendt Unit Unit har svart på kravspesifikasjonen. Svaret var positivt i den forstand at det ser ut til at det vi ønsker oss kan utvikles, men svært vagt i forhold til når dette kan gjøres. SSD har kontaktet Unit for å få et mer konkret svar.

Mål med løsningen: Digital saksbehandling fra søkeren oppretter en søknad i Søknadsweb, via saksflyt for godkjenning og kvalitetssikring i ulike instanser, til utsteding av digital doktorgradsavtale. Dette blant annet for å: Spare saksbehandlingstid ved å kun behandle komplette søknader. Ulike typer dokumenter gjøres obligatoriske og søker vil få tydelig beskjed dersom søknaden ikke er komplett. Her skal det fremgå hva som mangler og at søknaden ikke vil bli behandlet før den er komplett. Det skal imidlertid være mulig å mellomlagre søknaden og jobbe videre med den på et senere tidspunkt. Det må være mulig å definere obligatoriske dokumenter ulikt på hvert enkelt opptak. Det må også være mulig for saksbehandler å få tilgang til ukomplette søknader og evnt overstyre manuelt. Etterrettelig kommunikasjon med søker samt innad i organisasjonen. All kommunikasjon blir loggført og genererer dokumenter. Disse dokumentene og alle saksvedlegg kan enkelt lastes opp i arkivsystemet.

Vi har meldt inn følgende forslag i forbindelse med en digitalisering av doktorgradsopptaket: Trinnvis datautfylling og dokumentopplastning i Søknadsweb, inkludert mellomlagring av søknad. Integrert faglig behandling og godkjenning i Fagpersonweb Digital ph.d.-avtale generert på bakgrunn av data i FS Integrering av søknad på stilling og søknad om opptak

Status pr august 2018 (slik Ida har forstått det…) Løsningene vil bli utviklet i FS, Søknadsweb og Flyt FS Noen endringer er alt implementert. En del andre ting knyttet til ekstra felter i søknad samlebilde ligger klart i databasen men er ikke lagt i klienten enda. Flere endringer i FS-database og –klient må gjennomføres før det kan gjøres endringer i Søknadsweb. Søknadsweb Første steg blir å lage en løsning der søknadsweb kan håndtere at noen dokumenttyper er obligatoriske tilrettelagt dialog/stegprosess der disse skal lastes tilrettelagte meldinger/opplysninger til de som leverer søknad uten obligatoriske dokumenter tilrettelagt for saksbehandler å sjekke status på søkers (obligatoriske) dokumenter i FS Flyt (saksbehandlerverktøy) Ingen stor jobb å lage dette i Flyt. UiO har definert hvilke metadata som skal overføres fra FS til Flyt. Tidsperspektivet på dette arbeidet er helt udefinert og skal gjøres «innimellom». SSD er i kontakt med Unit for å få en fastere tidsplan.

Hva er Flyt? Flyt er et solgløtt av et saksbehandlingsverktøy som kan brukes til å kommunisere med søkeren, andre saksbehandlere og fagpersoner. Verktøyet er fleksibelt og enkelt å bruke. Alt som skjer i Flyt loggføres og genererer dokumenter som kan lastes opp i arkivsystemet.