Kommunikasjon og mediehåndtering

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
DEOR – hva? “process of disseminating and exploiting the results of projects with a view to optimising their value, strengthening their impact, transferring.
Advertisements

NYTT FRA FREDRIKSTAD Institutt for Journalistikk utlyser nye kurs, søker etter markedsansvarlig og kursledere. Spre denne informasjonen videre, særlig.
Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne
Det handler om byen vår Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange.
Bergen en sykkelby med potensiale
1 Vi har ikke et CO2 problem!. 2 Vi har et livsstilsproblem med et CO2 symptom!
Foto: Helén Eliassen Sentrumsutvikling – samarbeid med næringslivet Kathrine Strømmen Koordinator møte Framtidens byer 25.august
03/22/13FJORDNORWAY Navn på din destinasjon og Fjord Norge presenterer årets nasjonale Vestlandskampanje Din logo.
Nasjonal transportplan Øyer 5. september 2011 Jan Fredrik Lund, leder programstyret Nasjonal transportplan Hvordan påvirke det videre planarbeidet? Universell.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Markedsføring og pressearbeid
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
………………………………………………………..(Hvem i kommunen/bydelen)
Europeisk Mobilitetsuke 2010 i Kristiansand
HELSEOPPLYSNING Påvirke holdninger og atferd Fremme god helse
Helsesøster som samfunnsaktør
Informasjonsnettverk OFK Utkast til Handlingsplakat Arbeidsgruppe: Inger Elisabeth Karni, Stine Fredriksen, Bjørnar Storsveen, Marianne Mobæk.
Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad Når krisen er et faktum Beredskap når en organisasjon er i krise.
Kommunikasjonsstrategi Innherred Samkommune
Media og informasjon.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 7
Norsk sentrumskonferanse 2010 Tilgjengelighet er nøkkelordet Gottfried Heinzerling.
Hva er kommunikasjon?.
Lokale medier Denne presentasjonen handler om lokal synlighet.
Møte for samkjøringsambassadører 12. september 2012.
Kan god kommunikasjon gi økt sykkelbruk?
Sandefjord Kommune Velkommen til Sandefjord Sykkelbysamling Region vest mai.
HOVEDSTADEN FORNYER OG STYRKER SIN MILJØPOLITIKK Byrådsleder Stian Berger Røsland.
HANDLINGSPLAN FOR UNIVERSELL UTFORMING Prosjektleder: Oddrun Helen Hagen, SWECO Samferdsels- etaten.
Foto: Geir Hageskal Mobilitetsuka Viktigste arrangement  Åpning av første smarte gangfelt.  Kampanje for mer sykling.  Demonstrasjon av el-sykler.
Mediehåndtering Kommunikasjon og media i Europeisk mobilitetsuke 2009 Kommunikasjonsrådgiver Bente Tovik.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Pilotprosjekter – hva er lov og hvordan går man fram?
Mobilitetsuken i Bergen 2010 Reis Smartere – Lev bedre
Sykkelheltenes by Sykkelbynettverket 4. juni 2014 Gjert-Henrik Vedeler.
Nasjonalt sykkelarbeid Foto: Knut Opeide.
Aldring med funksjonshemning i lokal kontekst Hege Gjertsen, Nordlandsforskning Problemstilling: Hvordan oppleves det å aldres med en medfødt eller tidlig.
Mediene er den viktigste kanal for å skape debatt og nå ut med budskapet vårt. (eks. Sykepleierforbundets politikk eller Arbeiderpartiets politikk). Hvis.
Sykkelprosjektet Hvordan kommunikasjon bidrar til å gjøre Oslo til en bedre sykkelby.
Sykkelkommunikasjon – hva gjør vi?
Kommunedelplan for Stavanger sentrum Rådmannens forslag 5.april 2016 Kortversjon.
1 © 2016 Ipsos Mobilitet for synshemmede april/ mai © 2015 Ipsos.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Kommunikasjon og mediehåndtering Europeisk mobilitetsuke Kommunikasjonsrådgiver Bente Tovik.
1. 2 Fra Blekkulf til Miljøagentene «Barn i Norge går, sykler eller reiser kollektivt til skolen. De er bevisste på konsekvensene av mye.
Universell utforming i Nasjonal transportplan Partnerforum: Universell utforming og statsforvaltningen Blindern, Trine Hagen Vegdirektoratet.
Stemmer teller – ressurser avgjør Arbeid med politisk påvirkning.
 Oslo er Norges hovedstad og en stor by  Den ligger i Sør- Norge på Østlandet  Oslo er både en kommune, et fylke og en by  Den har litt over
Kjøp av bistand til målinger for kommunikasjonsstrategi Leverandørkonferanse 7. januar 2015.
Kommunikasjonsstrategi
Markedsføring.
Gatelangs siden 1990 Frivillig organisasjon.
for psykisk helse 2017 tirsdag 10. oktober
Glommastien, Fredrikstad
EUROPEISK MOBILITETSUKE
TØI 8 september 2016 Prosjektdirektør Hans Edvardsen
Alta.
Roede-kurslederen på Facebook
Sentrumsplan for Arendal sentrum
Orientering for VSV, 13.desember: Arbeidsreiser med “klimakutt”
Europeisk mobilitetsuke og Bilfri dag 2015
Europeisk mobilitetsuke 2015
Kvalitetskontroll av sykler
EUROPEISKMOBILITETSUKE
Bilkollektivet SA
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Om Verdensdagen for psykisk helse
Utskrift av presentasjonen:

Kommunikasjon og mediehåndtering Europeisk mobilitetsuke 2017 Kommunikasjon og mediehåndtering 17.01.2019 Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

Kommunikasjonsplanlegging Europeisk mobilitetsuke 2017 Kommunikasjonsplanlegging En kommunikasjonsstrategi skal sikre helhetlig kommunikasjon gjennom hele kampanjen. Kommunikasjonsstrategien skal være et hjelpemiddel for deltakende byer, Statens vegvesen og samarbeidsparter til å planlegge gode kommunikasjonstiltak. Konkrete forslag til kommunikasjonsaktiviteter beskrives i egen tiltaksplan. Tenk kommunikasjon når du planlegger aktiviteter! 17.01.2019 Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

Kommunikasjonsmål Kommunikasjonsplanlegging Hovedkommunikasjonsmål: Folk skal være bevisste på fordelene ved å reise miljøvennlig Delmål: Målgruppene skal: kjenne til aktivitetene i den enkelte by/sted kjenne til årets tema «Miljøvennlig, smart og felles transport» oppleve byen på en ny måte kjenne til nye tiltak som prøves ut kjenne til fordelene ved å gå, sykle eller reise kollektivt Bli mer oppmerksomme på muligheten for å dele transport (bilkollektiv og lignende) 17.01.2019 Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

Målgrupper Kommunikasjonsplanlegging Tenk målgrupper når dere planlegger kommunikasjonen Hvem snakker vi til? Eller med? Alle som bor i byen/stedet Særlig unge voksne? Arbeidstakere Barn Eldre Skoler Myndighetene Media (kanal) Interne målgrupper 17.01.2019 Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

Hva skal vi si? Kommunikasjonsplanlegging Hovedbudskap: Miljøvennlig, smart og felles transport lønner seg Flere budskap: Gå eller sykle til skolen og jobben Gå mer i hverdagen Du får bedre helse når du sykler eller går Reis kollektivt Vi jobber for å få bedre kollektivtransport Vi legger til rette for syklister og gående Vi ruster opp bygater og byrom slik at de er tilgjengelige for alle 17.01.2019 Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

Hva gjør vi? Kommunikasjonsplanlegging Nasjonal pressemelding lokale varianter Kronikker? Pressetreff med tema? Kommunikasjonsplaner i hver by Aktiviteter som trekker folk og presse Debatter om permanente tiltak i mediene? Innsalg til medier – bli venn med en journalist! Planlegg kommunikasjonen ved åpning av nye tiltak Filmklipp tilgjengelig for media Websider; www.mobilitetsuken.no, Facebook 17.01.2019 Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

Kreative byer Gatekunst Gateteater Gatekonserter Tegnekonkurranse Fotokonkurranser #pimpdinsykkel Sykkelverksted Sykkelsjekk og frokost Sykkelshow og rulleskøyter Skating Omvendte bompenger Busskrekk-kurs Busskonserter Veteranbusser Gratis tog og bussbilletter Elbiler Ola-biler Skattejakt for barn Sminkepatrulje Moteshow i gata 17.01.2019 Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

«Stunt» får ofte medieoppmerksomhet Mobilitetsuka «Stunt» får ofte medieoppmerksomhet 17.01.2019 Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

Moss og Fredrikstad 17.01.2019 Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

Gjøvik 17.01.2019 Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

Kunst i flere byer 17.01.2019 Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

Stunt i Oslo sentrum 2016 Har du syklet 4 kilometer? Hver kilometer har en helsegevinst verdt 25 kroner. Vær så god, her får du 100 kroner! 17.01.2019 Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

Planlegg kommunikasjonen godt! Linda Grønstad Kommunikasjonsstaben Vegdirektoratet linda.gronstad@vegvesen.no 17.01.2019 Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017