Prosjekt Digitalt pensum

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fra universitetsbibliotekar til førstebibliotekar
Advertisements

Nye Nytt biblioteksystem sett fra Biblioteksystemkonsortiet Hva har skjedd og hva skjer videre? Hilde Høgås, Nasjonalbiblioteket Nestleder i styringsgruppen.
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
9-k samarbeidet i Vestfold Harmo9, felles IKT struktur Oppstartsmøte 23. august 2005 
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
Debattmøte ved Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet
Implementering av kvalifikasjonsrammeverket ved HSL - samhandling mellom vitenskapelig ansatte og administrasjon Julia Holte Sempler, rådgiver, seksjon.
Regionalt kompetansesenter odontologi M-N Presentasjon Fylkesutvalget
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
Universitetets IT-virksomhet: Strategi, styring, organisering Presentasjon på USITs allmøte 9. september 2010 Lars Oftedal, IT-direktør.
Presentasjon av UiOs mal for databehandleravtale, bruk av malen og oppfølging av arbeidet med behandlinger av personopplysninger.
Internt handlingsrom (IHR) Allmøte for Sentraladministrasjonen 26. oktober 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Prosjektavslutning og sluttrapport
Anbefalinger fra sekretariatet
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Studiekomiteen 26. september Kandidatundersøkelsen 2014.
Prosjektorganisasjonen Prosjekteier – Linda Therese Johnsen Prosjektgruppen – Svein Harald Kleivane – Emil Trygve Hasle – Jesper Havrevold – Bent Kure.
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Kvalitetsreformen og IT- messige konsekvenser Astrid Jenssen XML-gruppa,
TAKK!. Hvorfor blir Lokal-Sentral innlemmet i IHR?
Prosjekt: Bedre forskerstøtte Styringsgruppemøte
Prosjekt Kartbasert beredskapsløsning Styringsgruppemøte
IHR - Studieadministrasjon Prosesser innen studieadministrasjon Oppsummering fra møter i prosjektgruppen og , oppdatert
UTKAST Workshop: Planlegging av gjennomføring IHR-studier Hovedfokus: høst 2011.
Prosjekt Elektronisk system for HMS-avvik Orientering til AMU 7.mars 2016.
Agdersamling 13 sept kommunal responssentertjeneste og felles anskaffelse av trygghets- og varslingsteknologi Agdersamling 13. september 2016 Prosjektleder.
Velferdsteknologiprosjekt Vestfold og Telemark
Kartlegging av tilretteleggingsfeltet ved UiO
Kartlegging av tilretteleggingsfeltet ved UiO
Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016
Frokostmøte undervisning 12. mai 2017 Erling Hjelmeng, studiedekan
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 13. desember 2017
USITs ledelse 13. desember 2016
Felles Studentsystem FS- nettverket
Universitetsdirektørens ledergruppe 10. januar 2017
VELFERDSTEKNOLOGIPROSJEKTET I VESTFOLD OG TELEMARK
Satsning på utdanning ved UiO
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Innføring av ny personvernforordning (GDPR)
Møte i styringsgruppa for Masterplan for IT
15. mars 2016 Utdanningskomiteen.
Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016
Studieledernettverket: Silurveien og digitalt læringsmiljø
IT-ledernettverket 18. april 2018
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Prosjekt Tilgangsstyringsgrupper 29. mai 2018 – kun med prosjekteigar
Internt handlingsrom (IHR)
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Prosjektet Office 365 på UiO - Gyda Kjekshus
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Nye personvernregler i Norge EUs personvernforordning - General Data Protection Regulation (GDPR) Maren Magnus Jegersberg Seniorrådgiver IT-direktørens.
Avdeling for fagstøtte
Studieledernettverket 2/ Digitalt læringsmiljø
SLU blir LINK Læring, Innovasjon, Nettverk og Kompetanse - Læring og innovasjon (konsultasjon i forhold til fakultetene) - Nettverk (møteplass for hele.
Porteføljesøknader for Administrativ IT for 2018 runde 2 – vår 2018
Studie - BOTT 1. Formål 1.1 Studie-BOTT er et samarbeidsorgan som skal bidra til økt kvalitet, effektivitet og likebehandling mellom lærestedene innenfor.
Adm.studieledermøte 31. august 2018
Prosjekt internasjonalisering
Canvas-prosjekter 2017/2018 Det nedsettes en prosjektgruppe + en referansegruppe som skal legge til rette for administrativ og pedagogisk support og opplæring.
Status prosjekt digitalt pensumlistesystem
Presentasjon prosjekt digital pensumlistesystem
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Workshop 1 med arkivarene
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Styringsgruppemøte Allforsk 20. Mai 2019
Prosjekt digitalt pensumlistesystem
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Utskrift av presentasjonen:

Prosjekt Digitalt pensum 19.04.2018 | Studieledermøte Prosjekt Digitalt pensum

Formålet Prosjekt digitalt pensum har som endelig mål å få en helhetlig digitalisert løsning for både pensumlister og pensuminnhold med én autoritativ kilde for studentene å forholde seg til for data om pensum. Prosjektet skal bidra til oppfyllelsen av et helhetlig digitalt læringsmiljø ved UiO.

Tildeling av midler fra SKAIT SKAIT anbefalte at universitetsdirektøren vedtar tildeling i tråd med sekretariatets anbefalinger med en korreksjon: «AF bes om å faseinndele prosjektet Digitalt pensum økonomisk slik at SKAIT kan vedta videreføring etter hver fase slik man gjorde med Admin.kiosk.»

Prosjektets struktur Studie-BOTT igangsetter prosjekt digitalt pensum hvor Aleksander Lorentzen er prosjektleder. UiOs prosjekt inngår som delprosjekt i BOTT-prosjektet. UiOs prosjekt skal bestå av styringsgruppe, prosjektgruppe og en eller flere referansegrupper, herunder studieledernettverket.

Forslag til styringsgruppe Hvem Tilhørighet Rolle Hanna Ekeli Avdeling for fagstøtte Direktør og prosjekteier Lars Oftedal? Even Halvorsen? USIT Direktør Seksjonsleder Håvard Kolle Riis? Heidi Rustad? Ove Sundby? Universitetsbiblioteket Medisinsk bibliotek Underdirektør Daglig leder Hovedbibliotekar Eirik Welo? Erling Johan Hjelmeng? Det humanistiske fakultet Det juridiske fakultet Prodekan for undervisning Studiedekan Anders Malthe Sørensen? Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet Professor Ikke avklart Studieleder instituttnivå

Forslag til prosjektgruppe Hvem Tilhørighet Rolle Mette Torp Christensen Avdeling for fagstøtte Prosjektleder Aleksander Lorentzen BOTT-prosjektleder Prosjektdeltaker Petter Jørgensen Thorshaug Even Halvorsen? Dagfinn Bergsager ? USIT Eystein Gullbekk? Universitetsbiblioteket Mette Kristin Stenberg? Det samfunnsvitenskapelige fakultet Studiekonsulent MN/UV/MED/OD/TF?

Identifiserte interessenter Studenter Administrative Vitenskapelige USIT UB AF LINK

Fase 1 Fase 2 Fase 3 Fase 4 Veien videre Planlegging Behovs-kartlegging Fase 1 Utvikling Gjennomføring Fase 2 Etablering Fase 3 Driftsetting Gevinst-realisering Fase 4 Fase 1 Behovskartlegging innebærer eksempelvis workshop- kartlegging av arbeidsflyt, erfaringsutveksling nasjonalt, og invitasjon til leverandører, og på bakgrunn av dette utforme kravspesifikasjoner Fase 2 Anbudsrunde/innkjøp Fase 3: Etablering av forvaltningsorganisasjon og drifsregime

Studieledernettverkets rolle? Bruke studieledernettverket aktivt som referansegruppe i alle faser av prosjektet for å sikre god overgang fra prosjekt til linje når prosjektet sluttføres. Hvor ofte / hyppig - hva forventer studieledere å kunne få / bidra med?